Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Det fick han. Du verkar inte ha sett den långa intervjun. Förstår att det känns lite obekvämt för dig att göra det. Han fick se ritningen, bilder och filmklipp. Dessutom har han haft gott om tid att studera det hela närmre i efterhand, men han är fortfarande helt övertygad.
Det känns inte alls obekvämt. Problemet är att jag har sett videon du länkade till och där visste han inte ens att WTC 7 rasade 9/11. Alltså kan han inte ha haft "all" fakta. Inte heller i andra klippet när dom gör en telefonintervju framgår det att han tagit del av mer material och studerat det noggrant.
Citat:
Det är många och fler och fler blir de hela tiden, trots att många som gått ut med detta förlorat sina jobb. Det jag undrar är om du tagit del av deras info eller om du direkt försökt motbevisa innan du har tagit del av ALLT de har att säga. Jag gissar på att du inte sett Gages 2 timmar långa föreläsning?
Nej, jag har inte lyckats ta del av ALLT dom säger och jag tror inte du har gjort det heller. Jag har ett öppet sinne och kan erkänna att när jag först hörde om dom alternativa teorierna om vad som hände 9/11 blev jag, (till den officiella versionen) skeptisk är kanske ett för starkt ord, men framför allt nyfiken att bilda mig en egen uppfattning. Gage's föreläsning ger ett stort intryck av auktoritet med väl underbyggda argument, så jag förstår varför folk tror på honom. Men inom vetenskap gäller det att kritiskt granska alla observationer och därigenom få fram det mest troliga scenariot i detta fallet.
Efter att ha läst och tittat på en jevla hög med information kring händelserna (från båda lägren) är jag övertygad om att den officiella versionen är den mest troliga. Gage et al. är lite väl selektiva med den s k bevisframställningen och rycker mycket ur sitt sammanhang.
Jag kanske sticker ut hakan här och säger att folk med högre utbildning är mindre benägna att tro på Truth-rörelsen eftersom dom lärt sig under studierna hur man väger och bedömer information, och framför allt - kontrollerar dom.
Torsten Thurén har två publikationer om källkritik som går att ladda ner, det är intressant läsning om det appliceras på "sanningssägarna".
http://www.psycdef.se/Global/PDF/Publikationer/kallkritid%20for%20internet.pdf
http://www.krisberedskapsmyndigheten.se/upload/1689/sant_eller_falskt_utb_2003-7.pdf
Citat:
Det viktiga är väl att de har hittat ett ämne som är högexplosivt i rasmassorna?
Jag vill inte ens gå in i diskussionen om dom hittat (nano)termit eller inte i rasmassorna, men att kalla det HE är FEL!