2010-01-18, 23:45
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Irrelevant. WTC7 kom ner med fritt fall acceleration. Något som enligt NIST och Shyam Sunder är omöjligt.
Ja, nu är det inte JAG som kräks upp orden symmetriskt och perfekt, detta står DU för.
Vi börjar bli lite nyfikna varför du ALLTID skall krydda dina inlägg med dessa(enligt dig själv) "irrelevanta" ord för?
Om du nu tycker att dom inte tillför något så varför använda dom?

Och sen för att en gång för alla få dig att sluta med dessa kräkningar så får du 2 bilder av mig.

Så här såg det ut EFTER 9/11!
http://www.666ismoney.com/images/WTC_Area_With_Building_Numbers_50dpi_contrast.jpg

Så här såg det ut INNAN 9/11
http://www.laughtergenealogy.com/bin/wtc/before.jpg

Så nästa gång det vänder sig i magen och du vill använda dina favorit "irrelevanta" ord så tänk då på hur rasen påverkade HELA WTC området + intilliggande byggnader.
Så symmetriskt fall existerar inte, perfekt fall existerar inte då det gäller 9/11.
Citera
2010-01-18, 23:48
Medlem
LaQuashikatifas avatar
Är detta den stora tråden för alla foliehattar?
Citera
2010-01-19, 00:02
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Haha din stackare. Det jag läste av honom framkallade det gamla standardtramset om smältost, kärnvapen och laserstrålar. Det är tråkigt att ni inte har lyckats utveckla er mer än så genom alla dessa år

Jaha.. Utvecklas som vår lilla lögnare menar du?

Thaddeus "NIST redovisar inte namnen eller källor"

"Man får aldrig veta vilka datamodeller eller vilka dataprogram"

JO, det får man, Han ljög.
Enkelt.
Gillar du detta så är det bara en fjäder i din foliehatt.
Citera
2010-01-19, 00:07
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Det stärker åtminstone misstankarna bland oss som tror på en sprängning och passar bra i en konspirationstråd. Så lite hade vi att komma med, till skillnad från dig som inte kommer med något alls av värde. Förstår du inte att du är en odugling om du t o m måste bli tillrättavisad av dina egna?

Vad är mest trovärdigt? De filmer som finns som utan tvekan skulle uppfattat dessa bomber eller ett fåtal människor som hört smällar? (Som för övrigt inte innebär bomber, smälla kan det göra från mycket)

Så nej, du har inget att komma med. SMA påpekar att det inte finns något bevis, känner du att det är fel kan du istället för att ordbajsa och bidra med 0 faktiskt påvisa vilka bevis som finns.

Övrigt: Bevis är inte vad du tror och tycker
Citera
2010-01-19, 00:10
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jaha.. Utvecklas som vår lilla lögnare menar du?

Thaddeus "NIST redovisar inte namnen eller källor"

"Man får aldrig veta vilka datamodeller eller vilka dataprogram"

JO, det får man, Han ljög.
Enkelt.
Gillar du detta så är det bara en fjäder i din foliehatt.
Det är rätt hårda ord att kalla någon en lögnare på det där sättet. Men det är inte upp till mig att säga si eller så. Han kan nog förklara sig bättre själv.
Citera
2010-01-19, 00:10
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Nja, en finansiell mardröm, först behöver man flygplan som river 2 höghus som ska rasa på huset som ska rivas. Detta hus ska sedan brinna ostoppat i x antal timmar. Nja, väldigt skeptisk att olyckor eller kaos kan vara ett bra alternativ.
Man kan också ta hissen upp i byggnaden och kapa lite här och där i det yttre skelettet. sen kan man gå in i till kärnan och lägga några snitt på den. Sen sprider man ut bensin och tänder på.ungerfär 60 till 100 minuter senare borde byggnaden komma ner.

Citat:
Om du anser omständigheterna billiga så får det stå för dig, idioti är det vilket som.
Billiga om man kan göra detta istället för att demolera ett hus som ska demoleras JA. högst en dags arbete och endast vinkelslip och bensin behövs. Ingen direkt kompetens heller. Är ju bara att titta på NISTs animationer om vilka balkar man ska såga av.

Citat:
Ja dessa tankar förvånar mig inte, varför skulle bevis behövas liksom, du är fan värre än MaxDL på sin storhetstid.
har du funderat på varför det kallas "den svagaste länken"? Inte? ok. Jo det är så att i en länk finns det flera delar, som ifall man hänger en vikt i den så kommer alla delarna av länken att känna av samma kraft. Är någon av delarna i länken svagare än den andra så kommer den att gå sönder först.

Man kan se alla "bevisen" från den officiella sidan som delar i en länk. Förstår du nu vad jag menar eller ska jag göra en till liknelse?

Citat:
Så ditt stöd NIST, hävdar även de att det handlar om sprängladdningar i huset? Eller har du tagit bnågot ur sitt sammanhang och misstolkat det? (Ja). Förövrigt är påståendet korrekt, de bärande delarna var försvagade och således fanns inget att bära upp huset.
De hävdar att en av delarna i deras länk uppvisar onaturliga förmågor. Det är detta jag argumenterar.

Citat:
Precis korrekt. Vad är slutsatsen av detta då? Att frifall måste innebära demolition? Nej, frifall måste inte innebära detta.
Vad innebär frifall då? att något faller fritt utan att stöta på något som helst struktuellt motstånd, är det det de betyder?

Jag sa till dig att det enda sättet en byggnad av WTC7s typ har kommit ner genom fritt fall tidigare är om man demolerar den. Detta borde i sig vara en anledning till att testa för sprängmedel, vilket de inte gjorde av den enkla anledningen att det var omöjligt. HALLÅ?
Och här är jag pre-emptive för det känns som du ska ta upp det gamla "det hördes och sågs inga explosioner kortet" och länkar till brandmännen som diskuterar explosioner. Fast de kanske köptes av Alex Jones precis efter de hade ryckt ut.
http://www.youtube.com/watch?v=SXD3bAbZCow
Citat:
Om du tror det, bevisa då detta istället för att påstå ogrundade idiotier om vad du tror och tycker.
Beviset finns i skolböcker som lär ut fysik A. Samt även Shyam Sunder (1 minut 45 sekunder in, när han svarar på frågan) i den här intervjun som ni nog har sett några gånger nu.
http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng
Citera
2010-01-19, 00:14
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Vad har han ljugit om? Om det är någon liten händelse du hittat så beror förmodligen hans "misstag" (vad det nu är, kan du upplysa oss?) på allt hemlighetsmakeri kring händelsen. Stål skeppades bort inom några dagar. Inte ens NIST lyckades "turligt" nog få tag på nåt stål från byggnad 7.

"Det finns inte en del i rasmassorna större än ett par foot"
Dylan Avery!
Citera
2010-01-19, 00:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det är rätt hårda ord att kalla någon en lögnare på det där sättet. Men det är inte upp till mig att säga si eller så. Han kan nog förklara sig bättre själv.

Hårda ord??? Att kalla han en lögnare är en komplimang i detta sammanhang.

Du är ju jävligt duktig att säga "si eller så" när han talar så era foliehattar synkar in på samma frekvens? Då är det inte så svårt!!! Pinsamt lismande!
Citera
2010-01-19, 00:23
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Vad är mest trovärdigt? De filmer som finns som utan tvekan skulle uppfattat dessa bomber eller ett fåtal människor som hört smällar? (Som för övrigt inte innebär bomber, smälla kan det göra från mycket)

Så nej, du har inget att komma med. SMA påpekar att det inte finns något bevis, känner du att det är fel kan du istället för att ordbajsa och bidra med 0 faktiskt påvisa vilka bevis som finns.

Övrigt: Bevis är inte vad du tror och tycker
Vad spelar det för roll, ingen av oss i den här tråden kan rimligtvis bevisa vad som hände vid varje smäll. Vi som tror att husen sprängdes kan dock se själva rasen och smällarna som indicier för att så skedde. Att du kommer här och avkräver mig på bevis för att de verkligen sprängdes kan i bästa fall berätta något om din begränsade intelligens

"Sanningsrörelsen" vill allra helst få en ny utredning till stånd, inte här och nu bevisa vad som skedde, för det kan de inte.
Citera
2010-01-19, 00:25
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Sluta hoppa isflak nu, du har mycket att svara på.. eller är du en tåcken däringa människa som ignorerar?

"The slope of the velocity curve is approximately constant between about 1.75s - 4.0s"

Tog mig 10sekunder att finna. Vet att det på flertalet stället nämms att motstånden var i princip noll, detta innebär ändå inte totalt 0 motstånd som du vill få det till.
Det finns även lite motstånd i luften. För att få absolut fritt fall så måste man använda sig av vaakum.
Kan det vara den felmarginalen ni pratar om? kan det vara luften som har gjort så att byggnaden inte föll med EXAKT fritt fall.

Du glömde att skriva ut stycket direkt efter i deras rapport, du slutade mitt i en mening haha:
Citat:
Ursprungligen postat av NIST
, and a good straight line fit to the points in this range allowed estimation of a constant downwards acceleration during this time interval. This acceleration was 32.2 ft/s^2 (9.81 m/s^2), equivalent to the acceleration of gravity g
De får accelerationen till 9.81 m/s^2.

Gravitationskonstanten enligt wikipedia är:9.8128 m/s^2
(ska kolla exakt vad det står i min fysikbok imorrn, men ni som läst fysik känner antagligen redan igen den här siffran.)

Detta ger en avvikelse på 0.99% från fritt fall i vaakum. Så vi får lägga till luftmotstånd här också. Vet inte hur mycket det blir. Men kanske ner mot 0,75% avvikelse från acceleration i vaakum.

NI HAR MYCKET ATT FÖRKLARA.
Citera
2010-01-19, 00:27
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Hårda ord??? Att kalla han en lögnare är en komplimang i detta sammanhang.

Du är ju jävligt duktig att säga "si eller så" när han talar så era foliehattar synkar in på samma frekvens? Då är det inte så svårt!!! Pinsamt lismande!
Kom igen nu ärthjärna, titta på din egen signatur för samma lismande. Både du och jag har valt sida och därmed också valt våra antagonister. Vilka man är trevligast emot brukar oftast vara självklart.
Citera
2010-01-19, 00:30
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Sluta hoppa isflak nu, du har mycket att svara på.. eller är du en tåcken däringa människa som ignorerar?

"The slope of the velocity curve is approximately constant between about 1.75s - 4.0s"

Tog mig 10sekunder att finna. Vet att det på flertalet stället nämms att motstånden var i princip noll, detta innebär ändå inte totalt 0 motstånd som du vill få det till.

Du har helt rätt, "princip noll" betyder inte "noll". Det betyder att det är "i det närmaste noll", " på det stora hela noll", " i all enkelhet noll", "så gott som noll", "jävligt nära noll", "i stort sätt noll"
Men det betyder INTE noll. Och det tog mig mellan 1.75 sekunder - 4.0 sekunder att komma fram till det här, men andra ord, princip fritt fall i mina tankar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in