2010-01-18, 21:25
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Oavsett vad någon annan gjort. Är det ok att D klipper och editerar sina filmer för att föra fram lögner och för att sedan tjäna pengar på dem?
http://www.youtube.com/watch?v=SXD3bAbZCow
Är detta en lögn?
Citera
2010-01-18, 21:26
Medlem
Bulawayos avatar
Kim, jag förstår varför du är så envis med den här totalt ointressanta frågan om huruvida Dylan gjorde det för pengar eller ej. Fullt förståeligt.

Men för att leka med i leken en stund då, hur mycket har han tjänat på sina filmer? Personligen i reda pengar alltså. Ligger han idag och smuttar på parasolldrinkar någonstans i söderhavet?
Citera
2010-01-18, 21:26
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Oavsett vad någon annan gjort. Är det ok att D klipper och editerar sina filmer för att föra fram lögner och för att sedan tjäna pengar på dem?

Det är naturligtvis inte okej för Avery att ljuga. Gör han det i sin senaste film? Om vad i så fall?
Citera
2010-01-18, 21:32
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Antar att du är oförmögen att svara på vad det är han ljuger om, vad det är han felaktigt klipper och nu även vad han felaktigt editerar ljudet. Någon annan som kan upplysa mig?
Jag sitter med min iPhone. Det är lite krångligt att leta videofilmer med den van som jag är med fliksurfning. Låt mig återkomma när jag sitter vid en dator igen.

Edit: den här tänker jag på
http://www.youtube.com/watch?v=D3eWIGcUhwc
Senast redigerad av KimNeilJung 2010-01-18 kl. 21:44.
Citera
2010-01-18, 21:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det är naturligtvis inte okej för Avery att ljuga. Gör han det i sin senaste film? Om vad i så fall?
Har som sagt inte sett trean. Vet ej.
Edit: tack för svaret. Jag tror inte det var särskilt svårt för dig. Det är naturligtvis inte ok för något läger att ljuga.
Citera
2010-01-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Är det ok att USAs regering bombat sina egna byggnader och tagit livet av över 3000 människor. Och även fortsätter att mörda sina egna och andra länders soldater i ett krig som inte skulle skett (jag kallar det mord för att det finns inget bättre sätt att tala om alla soldaters död) Sen förutom soldater så har vi civila som blir våldtagna och mördade.

Det är självklart inte ok. Ta bara fram bevis för att det hänt så kör vi! Hitills har "truth" rörelsen inte kunnat presentera ett enda bevis. Inget som håller för granskning iallafall. Tex osynliga tysta bomber.
Citera
2010-01-18, 21:43
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Det är självklart inte ok. Ta bara fram bevis för att det hänt så kör vi! Hitills har "truth" rörelsen inte kunnat presentera ett enda bevis. Inget som håller för granskning iallafall. Tex osynliga tysta bomber.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, du är fan förståndshandikappad. Du borde inte få vara här.

Tre byggnader rasar från vad som ser ut som kontrollerade sprängningar. Människor i alla tre byggnader vittnar om explosioner och ljud av explosioner. Vilket i sig inte är bevis för någonting, men trots det upprepar du samma jävla skitsnack om tysta bomber. Kan du inte bara hålla käften istället?
Citera
2010-01-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, du är fan förståndshandikappad. Du borde inte få vara här.

Tre byggnader rasar från vad som ser ut som kontrollerade sprängningar. Människor i alla tre byggnader vittnar om explosioner och ljud av explosioner. Vilket i sig inte är bevis för någonting, men trots det upprepar du samma jävla skitsnack om tysta bomber. Kan du inte bara hålla käften istället?

"Ser ut som" är inte samma sak som "Är" och explosioner är inte samma sak som "sprängladdningar som exploderar". Var det något mer? Hade du något nytt att komma med?
Citera
2010-01-18, 21:49
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Kim, jag förstår varför du är så envis med den här totalt ointressanta frågan om huruvida Dylan gjorde det för pengar eller ej. Fullt förståeligt.

Men för att leka med i leken en stund då, hur mycket har han tjänat på sina filmer? Personligen i reda pengar alltså. Ligger han idag och smuttar på parasolldrinkar någonstans i söderhavet?
Vet ej hur mycket han tjänat. Är det intressant? Frågan här var om det överhuvudtaget är ok att tjäna pengar på förljugna filmer. Talmud förde ju fram att "USAs regering" släppt en massa förljugna filmer och sedan tjänat en massa pengar.
D har säkerligen tjänat mindre än Ari Fleischman. Men som sagt, det gör det knappast mer ok.
Citera
2010-01-18, 21:53
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Jaså så det är en metod ändå? är det här nåt som man kommer kunna göra igen?

Nja, en finansiell mardröm, först behöver man flygplan som river 2 höghus som ska rasa på huset som ska rivas. Detta hus ska sedan brinna ostoppat i x antal timmar. Nja, väldigt skeptisk att olyckor eller kaos kan vara ett bra alternativ.

Citat:
Och efter 7 timmar så rasar byggnaden fint och symmetriskt rakt ner. Kommer spara demoleringsfirmornas utgifter något fruktansvärt.

Om du anser omständigheterna billiga så får det stå för dig, idioti är det vilket som.
Citat:
Jag bortser från WTC 1 och 2, kan jag bevisa att WTC 7 var ett inside jobb så är det andra det också. Jag angriper den svagaste länken.

Ja dessa tankar förvånar mig inte, varför skulle bevis behövas liksom, du är fan värre än MaxDL på sin storhetstid.

Citat:
Mitt stöd är i NISTs uttalanden och vad de skriver i sin rapport.
En byggnad med byggnadselement kan inte falla med fritt fall.

Så ditt stöd NIST, hävdar även de att det handlar om sprängladdningar i huset? Eller har du tagit bnågot ur sitt sammanhang och misstolkat det? (Ja). Förövrigt är påståendet korrekt, de bärande delarna var försvagade och således fanns inget att bära upp huset.

Citat:
Sen står det i rapporten att den föll med fritt fall i 2.25 sekunder.

Precis korrekt. Vad är slutsatsen av detta då? Att frifall måste innebära demolition? Nej, frifall måste inte innebära detta.

Om du tror det, bevisa då detta istället för att påstå ogrundade idiotier om vad du tror och tycker.
Citera
2010-01-18, 22:35
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
"Ser ut som" är inte samma sak som "Är" och explosioner är inte samma sak som "sprängladdningar som exploderar". Var det något mer? Hade du något nytt att komma med?
Det stärker åtminstone misstankarna bland oss som tror på en sprängning och passar bra i en konspirationstråd. Så lite hade vi att komma med, till skillnad från dig som inte kommer med något alls av värde. Förstår du inte att du är en odugling om du t o m måste bli tillrättavisad av dina egna?
Citera
2010-01-18, 22:43
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Vet ej hur mycket han tjänat. Är det intressant? Frågan här var om det överhuvudtaget är ok att tjäna pengar på förljugna filmer. Talmud förde ju fram att "USAs regering" släppt en massa förljugna filmer och sedan tjänat en massa pengar.
D har säkerligen tjänat mindre än Ari Fleischman. Men som sagt, det gör det knappast mer ok.
Jag har sett 1 & 2, inte 3. Det var länge sen och jag har inte följt debatten om vad som skulle vara lögner. Är det t o m fastslaget att det är medvetna lögner och inte missförstånd, faktafel eller vad som helst?

Lite intressant skulle det vara att veta hur mycket han personligen tjänat då du lägger fram det som att han vore en bedragare, en man som ljuger i syfte att tjäna pengar. För egen del misstänker jag att han tror på det han gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in