Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Tänkte vika in några funderingar jag har och ber om ursäkt om detta redan diskuterats.
Var tog passagerarna vägen? Alltså de människor som satt på planen, var detta riktiga personer som faktiskt dog i kraschen? Eftersom många hävder att det inte var ett plan i pentagon, var tog dessa passagerare vägen? Påhittade? Dödades på annat håll? Deras nära och kära som nu sörjer sin förlust, är dessa med på denna coverup?
Flygbolaget som förlorade 4st flygplan, var tog dessa flygplan vägen? Eller är flygfirman även de med på denna coverup?
Just nu diskuteras nästan enbart wtc7, vill ändå fråga lite om just pentagon. Hur motiverar en som tror på konspiration att det inte var plan som flög in i huset, syftar då på lyktstolpar, vrakdelar, lik, vittnen etc. Hur motiveras detta? Bilderna fejk, vittnena med på denna coverup samt planterade lik/vrakdelar?
Foliehattsidan med sina teorier försöker inte ens att besvara dessa och en uppsjö andra frågor - de funkar inte på det viset.
Deras modus operandi är och har alltid varit att först komma med en hypotes, typ, det var inte ett plan utan en kryssningsmissil som träffade Pentagon. Sedan går resten av tiden åt att försöka hitta smådetaljer, enskilda vittnesmål och annat som avviker från den offciella förklaringen.
- Det är för lite vrakdelar på gräsmattan.
- Kamerorna som tog bilder av inpasserande bilar borde fått en bättre bild av planet.
- Flygplanet kunde inte ha manövrerats på det sätt som skedde av en amatörpilot.
Etc etc.
På något sätt har de fått för sig att om de hittar tillräckligt många såna här små "konstigheter" så är det bevis för att det var en kryssningsmissil.
De påminner en hel del om kreationister som letar efter upplevda svagheter i Darwins evolutionsteori som att det på något sätt skulle vara bevis för deras egen teori?
Jag tror ärligt talat inte att de är så intresserade av att försöka ta reda på vad som faktiskt hände utan det hela handlar nog mer om att komplicerade konspirationsteorier ger någon sorts mening till tillvaron. Livet blir ju förmodligen lite mer intressant om man går runt och tror att WTC sprängdes, en kryssningsmissil träffade Pentagon, NWO och Illuminati jobbar i kulisserna med att ta över världen osv.
Personligen så väljer jag att se verkligheten för vad den är. Vill jag ägna mig åt eskapism så spelar jag lite World of Warcraft istället.