2009-09-25, 17:03
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jo verkligen, så måste det ligga till. Sirener fick tornen att kollapsa!
Återigen kan du inte dra scenariot till det extrema och säga att eftersom en enda stor megabomb inte hördes tydligt på filmerna så fanns ingen bomb över huvud taget.
Du tänker här extremt svart eller vitt.
Trodde alla var överens om att det var ryska självmordsbenägna supermodeller som fick tornen att rasa.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2785131.ab

I artikeln:
– Jag hörde vad jag tyckte lät som ett pistolskott, en bomb eller en explosion, säger en chockat vittne till tidningen New York Post efter fallet.

Lät som en bomb - alltså MÅSTE det ha varit en bomb! Logiken känns igen.
Citera
2009-09-25, 17:11
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
I artikeln:
– Jag hörde vad jag tyckte lät som ett pistolskott, en bomb eller en explosion, säger en chockat vittne till tidningen New York Post efter fallet.
Tack för att du bidrar till tråden med din ovärdeliga information. Det var väl NYPD polisen som sa att de hörde boomboomboomboom vilket lät exakt som bomber.
Citera
2009-09-25, 17:22
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
.

Jag tror du föreställer dig en enda stor megasprängladdning i vardera byggnad som skulle raserat byggnaderna enligt kritikernas story.
.
Notera att jag skrev "explosionen/explosionerna". Singular & plural således. En eller flera.
Och oavsett om vi pratar en eller flera bomber så gäller samma fysiska lagar så som jag beskrev.

Men fortsätt du försöka villa bort dig i falltider. Begriper du inte fysik som berör ljudvågor tror jag inte du är kunnig nog att kunna diskutera något mer komplicerade saker som strukturell bärighet, acceleration och liknande.
Citera
2009-09-25, 17:38
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Notera att jag skrev "explosionen/explosionerna". Singular & plural således. En eller flera.
Och oavsett om vi pratar en eller flera bomber så gäller samma fysiska lagar så som jag beskrev.

Men fortsätt du försöka villa bort dig i falltider. Begriper du inte fysik som berör ljudvågor tror jag inte du är kunnig nog att kunna diskutera något mer komplicerade saker som strukturell bärighet, acceleration och liknande.
Hela din post syftar på att en/flera större sprängladdningar måste ha använts vilket jag inte alls håller med om. Du kanske förnekar detta, men varför länkade du då till ett videoklipp med en megabomb?
Dessutom skriver du att den måste ha hörts på videoklippen vilket också syftar på större sprängladdningar.

Jag väntar f o r t f a r a n d e på ett svar KimNeilJung.
Försök inte slingra dig, det kommer inte fungera.
Citera
2009-09-25, 19:57
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Tack för att du bidrar till tråden med din ovärdeliga information. Det var väl NYPD polisen som sa att de hörde boomboomboomboom vilket lät exakt som bomber.
Vassego! Multipla explosioner måste betyda att det var flera modeller!

Sedan var det inte NYPD, utan brandmän som ingick i den styrka som bröderna Naudet gjorde en dokumentär om. It was like there were detonators har jag för mig de sa - en liknelse som har blivit en källa! Fascinerande.
Citera
2009-09-25, 20:17
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Hela din post syftar på att en/flera större sprängladdningar måste ha använts vilket jag inte alls håller med om. Du kanske förnekar detta, men varför länkade du då till ett videoklipp med en megabomb?
Dessutom skriver du att den måste ha hörts på videoklippen vilket också syftar på större sprängladdningar.

Jag väntar f o r t f a r a n d e på ett svar KimNeilJung.
Försök inte slingra dig, det kommer inte fungera.
1.För att exemplifiera ljudet av hur en explosion kan låta. Spela upp dem flera gånger i rad om du vill att det skall smälla fler gånger.

2.Återigen, jag skrev tydligt "explosioner/explosionerna" för att understryka att antalet sprängladdningar inte var poängen. Men försök du bortförklara naturlagar med semantik. Det går sådär hittills.

3. Jag slingrar mig inte. Jag struntar fullständigt i dina falltider eftersom du uppppenbarligen inte har den minsta kunskap i fysik.
Citera
2009-09-25, 20:36
Medlem
MaxDLs avatar
härligt med ett rakt svar

Citat:
2.Återigen, jag skrev tydligt "explosioner/explosionerna" för att understryka att antalet sprängladdningar inte var poängen. Men försök du bortförklara naturlagar med semantik. Det går sådär hittills.
Vad babblar du om. Du syftade i din post på massa saker som jag pekade ut var kraftiga överdrivningar och tramserier från dig. Har du inget mer att tillägga så släpp det bara.
Citat:
3. Jag slingrar mig inte. Jag struntar fullständigt i dina falltider eftersom du uppppenbarligen inte har den minsta kunskap i fysik.
Jo det är presis vad du gör.
Du må skita i att WTC 7 faller i frifallshastighet, men det ändrar inte det faktum att den föll i frifallshastighet och mer viktigt vad det innebär.

frifall = 0 friktion

F o r t f a r a n d e inget svar på hur den kunde kollapsa utan demolitions i frifallshastighet. Föga förvånande. Det går inte att föklara logiskt utan någon typ av demolitions. Det kanske är därför inget rakt svar kommer .....
Citera
2009-09-26, 17:39
Medlem
söderbs avatar
Tänkte vika in några funderingar jag har och ber om ursäkt om detta redan diskuterats.

Var tog passagerarna vägen? Alltså de människor som satt på planen, var detta riktiga personer som faktiskt dog i kraschen? Eftersom många hävder att det inte var ett plan i pentagon, var tog dessa passagerare vägen? Påhittade? Dödades på annat håll? Deras nära och kära som nu sörjer sin förlust, är dessa med på denna coverup?

Flygbolaget som förlorade 4st flygplan, var tog dessa flygplan vägen? Eller är flygfirman även de med på denna coverup?

Just nu diskuteras nästan enbart wtc7, vill ändå fråga lite om just pentagon. Hur motiverar en som tror på konspiration att det inte var plan som flög in i huset, syftar då på lyktstolpar, vrakdelar, lik, vittnen etc. Hur motiveras detta? Bilderna fejk, vittnena med på denna coverup samt planterade lik/vrakdelar?
Citera
2009-09-26, 19:35
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Tänkte vika in några funderingar jag har och ber om ursäkt om detta redan diskuterats.

Var tog passagerarna vägen? Alltså de människor som satt på planen, var detta riktiga personer som faktiskt dog i kraschen? Eftersom många hävder att det inte var ett plan i pentagon, var tog dessa passagerare vägen? Påhittade? Dödades på annat håll? Deras nära och kära som nu sörjer sin förlust, är dessa med på denna coverup?

Flygbolaget som förlorade 4st flygplan, var tog dessa flygplan vägen? Eller är flygfirman även de med på denna coverup?

Just nu diskuteras nästan enbart wtc7, vill ändå fråga lite om just pentagon. Hur motiverar en som tror på konspiration att det inte var plan som flög in i huset, syftar då på lyktstolpar, vrakdelar, lik, vittnen etc. Hur motiveras detta? Bilderna fejk, vittnena med på denna coverup samt planterade lik/vrakdelar?

Vi kan ju lätt konstatera att för att bygga upp det korthus som "sannings"rörelsen designat där passagerarplanet INTE smackade in i Pentagon så krävs det en hel hög med konspiratörer (som magiskt fejkar vrakdelarna, DNA-proverna etc.). Dessutom krävs det en massa minst sagt märkliga manövrar, lyktstolpar som skall kapas i för- eller efterhand längs en hyggligt hårt trafikerad flerfilig väg är bara ett av problemen. Och jag vill fortfarande veta varför man skulle flyga in flygplan i WTC 1 & 2 och sen bara göra en tjusig överflygning över Pentagon (som om inte fler vittnen skulle sett det och rapporterat om det efteråt?), det finns liksom ingen som helst logik i det... Men jag är inte förvånad.
Senast redigerad av Pad 2009-09-26 kl. 20:35.
Citera
2009-09-26, 21:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Foffbomber, eller?

Ta och kolla på detta klipp. Kan man lägga två strån i kors så fattar man att de explosionerna kan väcka döda. "Underligt" att man aldrig hörde några sådana ljud elfte September.
Citera
2009-09-27, 01:34
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb

Foliehattsidan med sina teorier försöker inte ens att besvara dessa och en uppsjö andra frågor - de funkar inte på det viset.

Deras modus operandi är och har alltid varit att först komma med en hypotes, typ, det var inte ett plan utan en kryssningsmissil som träffade Pentagon. Sedan går resten av tiden åt att försöka hitta smådetaljer, enskilda vittnesmål och annat som avviker från den offciella förklaringen.

- Det är för lite vrakdelar på gräsmattan.
- Kamerorna som tog bilder av inpasserande bilar borde fått en bättre bild av planet.
- Flygplanet kunde inte ha manövrerats på det sätt som skedde av en amatörpilot.
Etc etc.

På något sätt har de fått för sig att om de hittar tillräckligt många såna här små "konstigheter" så är det bevis för att det var en kryssningsmissil.

De påminner en hel del om kreationister som letar efter upplevda svagheter i Darwins evolutionsteori som att det på något sätt skulle vara bevis för deras egen teori?

Jag tror ärligt talat inte att de är så intresserade av att försöka ta reda på vad som faktiskt hände utan det hela handlar nog mer om att komplicerade konspirationsteorier ger någon sorts mening till tillvaron. Livet blir ju förmodligen lite mer intressant om man går runt och tror att WTC sprängdes, en kryssningsmissil träffade Pentagon, NWO och Illuminati jobbar i kulisserna med att ta över världen osv.

Personligen så väljer jag att se verkligheten för vad den är. Vill jag ägna mig åt eskapism så spelar jag lite World of Warcraft istället.
Citera
2009-09-27, 12:21
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Vi kan ju lätt konstatera att för att bygga upp det korthus som "sannings"rörelsen designat där passagerarplanet INTE smackade in i Pentagon så krävs det en hel hög med konspiratörer (som magiskt fejkar vrakdelarna, DNA-proverna etc.). Dessutom krävs det en massa minst sagt märkliga manövrar, lyktstolpar som skall kapas i för- eller efterhand längs en hyggligt hårt trafikerad flerfilig väg är bara ett av problemen. Och jag vill fortfarande veta varför man skulle flyga in flygplan i WTC 1 & 2 och sen bara göra en tjusig överflygning över Pentagon (som om inte fler vittnen skulle sett det och rapporterat om det efteråt?), det finns liksom ingen som helst logik i det... Men jag är inte förvånad.

Glöm inte bort alla elimineringar av naturlagarna som behöver genomföras! I tr00thervärlden så föll ju wtc snabbare än tyngdaccelerationen till och med (eftersom skräpet som föll vid sidan om samtidigt föll snabbare än huskroppen måste det ju varit så), vilket bara är möjligt med smarta bomber eller... ja, Judy Woods laserstrålar från rymden. Jag hade glömt bort hur rolig den här tråden är!
Senast redigerad av Majava 2009-09-27 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in