2010-01-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Det krossas rutor på byggnaden.
http://www.youtube.com/watch?v=Atbrn4k55lA
Återigen detta är som att förutsätta att en gärningsman inte lämnat DNA på platsen och därför inte testa för det.

Nej, det är att visa att han inte kunnat vara där och sen inte ta in honom för förhör.

Visst krossas det rutor, men inte tillräckligt många och inte rätt. Vilka teorier skuller man inte testa för? Kärnvapen?
Skulle du litat på NISTs resultat?
Citera
2010-01-18, 17:51
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Återigen du vet inget om vad de har för resurser. Ett hus ska inte kunna falla med fritt fall.
isses
Citera
2010-01-18, 17:52
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Tog ett tag innan jag lyckades utröna vad du lyckats snickra ihop i ditt huvud. Man undrar om du missförstår med mening. jag pratar inte ens om tornen, de föll inte med fritt fall (men inte långt ifrån). Jag skriver att inga andra byggnader byggda som WTC 7 (tornen var inte byggda som WTC7 sist jag kollade, de va även inte "skadade" på samma sätt) har fallit med fritt fall, om de inte blivit demolerade.
Bra..
Ta då fram bevis på att när man river hus med CD så faller dom i fritt fall!!

Det enda du behöver är ju höjden på husen!
Eller har du inte lämnat bredd beräkningen än?
Citera
2010-01-18, 17:53
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Så anledningen till att de inte ska testa för DNA är för att de kan "råka" få fast fel person?
*swoooosh*
-Vad var det?
-En allegori.
-Du den gick mig spårlöst förbi.
Citera
2010-01-18, 18:24
Medlem
Bulawayos avatar

Thaddeus, jag tycker du sköter dig bra. Men förlora inte tålamodet för att dina antagonister vägrar förstå. De är inte här för att diskutera ärligt, de är här för att sabotera och göra dig förbannad genom personangrepp och tramsande. Det viktiga är att du kommer fram med någonting givande för den tyst läsande allmänheten. Vad gäller Elgiganten bör han med fördel ignoreras totalt.
Citera
2010-01-18, 18:29
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo

Thaddeus, jag tycker du sköter dig bra. Men förlora inte tålamodet för att dina antagonister vägrar förstå. De är inte här för att diskutera ärligt, de är här för att sabotera och göra dig förbannad genom personangrepp och tramsande. Det viktiga är att du kommer fram med någonting givande för den tyst läsande allmänheten. Vad gäller Elgiganten bör han med fördel ignoreras totalt.

Ja, gillar man att samla lögner så sköter hans sig fantastiskt.
Citera
2010-01-18, 18:32
Medlem
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=v90RioFSB4M&feature=related
Visst de har "beaktat" genom konstatera att det inte går. De har inte testat för sprängämnen. Skulle det hålla i en riktig rättegång?

Låt oss säga att det skett ett mord. Järningsmannens DNA kanske finns på platsen där han utförde dådet. Men de förundersökande poliserna kommer fram till att han inte KAN ha lämnat nåt DNA på platsen eftersom han sågs bära plasthandskar.

OSANNOLIKT!!

Ett annat exempel:

Ett par hus rasar. Ingen hör/ser/hittar spår av sprängmedel. Alltså måste det vara osynliga tysta bomber.
Citera
2010-01-18, 18:52
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Ja, gillar man att samla lögner så sköter hans sig fantastiskt.
Haha din stackare. Det jag läste av honom framkallade det gamla standardtramset om smältost, kärnvapen och laserstrålar. Det är tråkigt att ni inte har lyckats utveckla er mer än så genom alla dessa år
Citera
2010-01-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Haha din stackare. Det jag läste av honom framkallade det gamla standardtramset om smältost, kärnvapen och laserstrålar. Det är tråkigt att ni inte har lyckats utveckla er mer än så genom alla dessa år

Ja du, vad har er sida åstadkommit sen tornen föll? Nått? Minsta lilla?
Citera
2010-01-18, 19:05
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ett annat exempel:

Ett par hus rasar. Ingen hör/ser/hittar spår av sprängmedel. Alltså måste det vara osynliga tysta bomber.
På vilket sätt skulle de ha varit tysta menar du? Jag har läst mängder av vittnesmål som berättar om ljud av explosioner.

Fast då kommer SMA:s genialiska motfråga "är allt som exploderar bomber?"

Nej, men upprepa isåfall inte ditt substanslösa mantra om att ingen hört något.
Citera
2010-01-18, 19:09
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ja du, vad har er sida åstadkommit sen tornen föll? Nått? Minsta lilla?
Det finns väl ett och annat som har hänt, men målet är fortfarande långt borta. Jag är inte säker, men det verkar som att fler och fler tror på konspirationen för varje år som går. Fast det behöver inte spela någon som helst roll ute i den stora världen om jag ska vara lite cynisk.
Citera
2010-01-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Skall du komma tillbaka till detta nu också eller har du några konkreta bevis eller rapporter om hur man gjorde?

Vetenskapligmetod?????

Ojoj, du hoppar omkring som en yr höna. Först säger du att det inte finns vittnen till explosioner innan raset. Sedan ger jag dig massa som säger att de hör och ser många många explosioner, direkt innan kollapsen. Då säger du ok då ni har vittnen, men man vet inte när de sa detta. Det är bara att kolla upp, det är officiella vittnesmål från räddningsthjänsten på plats. Jag har visat källor tidigare. De flesta av dessa beskriver alltså en mäng explosioner, precis innan rasen. Märkligt?

Haha det roligaste är när du svarar på han som såg "flashes popping around the building" med att det brann. Bra vetenskaplig metod.

Sen går du tillbaks ytterligare när jag tar upp Barry Jennings. Förstår att hans vittnesmål svider i ögonen och öronen på samtliga vakthundar här inne. Då blir det plan C: -Jaja, men du vet i alla fall inte hur man gjorde när man placerade ut bomberna

Gulligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in