2010-01-18, 17:22
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Vem vet vad CIA sitter på, om jag skulle presentera en sån bomb för dig skulle du inte veta vad som var upp och vad som var ner på den.
Deus ex machina

Citat:
Låt oss säga att det skett ett mord. Järningsmannens DNA kanske finns på platsen där han utförde dådet. Men de förundersökande poliserna kommer fram till att han inte KAN ha lämnat nåt DNA på platsen eftersom han sågs bära plasthandskar.

OSANNOLIKT!!
Låt oss säga att det skett ett mord. Gärningsmannens DNA kanske inte finns på platsen där han utförde dådet. Men de förundersökande poliserna kommer fram till att hans DNA MÅSTE finnas på platsen eftersom de så gärna vill att det skall vara han då de enkelspårigt riktar in sig på att den som tjänar på mordet måste vara gärningsmannen. Allt annat är otänkbart.
(Sedan startar de en lös sammanhängande gruppering på internet som praktiserar VERSAL-FU, utropsteckensangrepp och isflakshoppning som tillgänglig arsenal)
Senast redigerad av KimNeilJung 2010-01-18 kl. 17:30.
Citera
2010-01-18, 17:24
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jo, absolut, de la ner rätt mycket möda på att se om det fanns något överhuvudtaget som tydde på att sprängämnen hade använts. Det fanns det inte. Då spelar det liksom ingen roll om man testar ihjäl sig efter olika ämnen. Inklusive smältost.

Men det är klart att Thaddeus har en poäng, det hade varit bättre om de testat. Ur samma synvinkel hade det varit bra om de testat efter laserpåverkan (Wood), radioaktiv strålning (Fetzer) och exponering för vacuum (Heiwa). Frågan är om sanningsrörelsen hade nöjt sig med det.
Ja de e klart jag har en jävla poäng!!!!!!!! Huset faller med fritt fall, de enda höghus byggda på samma sätt som WTC 7 som fallit med fritt fall är byggnader som blivit demolerade. Alla pusselbitar finns där!
Citera
2010-01-18, 17:26
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Deus ex machina
...
Det finns för många frågetecken. Jag ger en möjlighet. Att en byggnad faller med fritt fall symmetriskt ner i backen är skäl nog för en normal människa som läst fysik A på gymnasiet att ifrågasätta.
Citera
2010-01-18, 17:31
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
...
Det finns för många frågetecken. Jag ger en möjlighet. Att en byggnad faller med fritt fall symmetriskt ner i backen är skäl nog för en normal människa som läst fysik A på gymnasiet att ifrågasätta.
Nej, du svarar på frågan med att det finns en bomb/flera bomber som vi inte vet hur den/de ser ut eller uppför sig och därför måste vara orsaken till raset. Deus ex machina om något.
Citera
2010-01-18, 17:31
Medlem
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=v90RioFSB4M&feature=related
Visst de har "beaktat" genom konstatera att det inte går. De har inte testat för sprängämnen. Skulle det hålla i en riktig rättegång?

Låt oss säga att det skett ett mord. Järningsmannens DNA kanske finns på platsen där han utförde dådet. Men de förundersökande poliserna kommer fram till att han inte KAN ha lämnat nåt DNA på platsen eftersom han sågs bära plasthandskar.

OSANNOLIKT!!

Nu kan man ju lämna DNA även med plasthandskar. Bevisvärdering i brottsmål har jag inte en susning om. Jag är civilingenjör, inte jurist. F.ö. förstår jag inte din liknelse för fem öre.

Jag är faktiskt rätt övertygad om att det borde hålla dock. Man kan visa att det inte fanns sprängämnen. Låt mig spekulera lite. Om NIST hade testat för sprängämnen så hade du sagt att testen var falska om de visade att det inte fanns sprängämnnen. Eller hade du litat på NIST då?
Citera
2010-01-18, 17:38
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ja de e klart jag har en jävla poäng!!!!!!!! Huset faller med fritt fall, de enda höghus byggda på samma sätt som WTC 7 som fallit med fritt fall är byggnader som blivit demolerade. Alla pusselbitar finns där!

Skall testa en ny taktik.

Jag skall nu ge dig chansen att bekräfta eller ändra ditt inlägg.

Är det så att DU menar att WTC 1 o 2 var byggda på samma sätt som WTC7?
Här krävs det bara ett ja eller nej.
Citera
2010-01-18, 17:39
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Nej, du svarar på frågan med att det finns en bomb/flera bomber som vi inte vet hur den/de ser ut eller uppför sig och därför måste vara orsaken till raset. Deus ex machina om något.
Återigen du vet inget om vad de har för resurser. Ett hus ska inte kunna falla med fritt fall.
Citera
2010-01-18, 17:40
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Deus ex machina

Låt oss säga att det skett ett mord. Gärningsmannens DNA kanske inte finns på platsen där han utförde dådet. Men de förundersökande poliserna kommer fram till att hans DNA MÅSTE finnas på platsen eftersom de så gärna vill att det skall vara han då de enkelspårigt riktar in sig på att den som tjänar på mordet måste vara gärningsmannen. Allt annat är otänkbart.
(Sedan startar de en lös sammanhängande gruppering på internet som praktiserar VERSAL-FU, utropsteckensangrepp och isflakshoppning som tillgänglig arsenal)
Så anledningen till att de inte ska testa för DNA är för att de kan "råka" få fast fel person?
Citera
2010-01-18, 17:41
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Nu kan man ju lämna DNA även med plasthandskar. Bevisvärdering i brottsmål har jag inte en susning om. Jag är civilingenjör, inte jurist. F.ö. förstår jag inte din liknelse för fem öre.

Jag är faktiskt rätt övertygad om att det borde hålla dock. Man kan visa att det inte fanns sprängämnen. Låt mig spekulera lite. Om NIST hade testat för sprängämnen så hade du sagt att testen var falska om de visade att det inte fanns sprängämnnen. Eller hade du litat på NIST då?
Hur kan man visa att det inte fanns sprängämnen om man inte testar för det?
Citera
2010-01-18, 17:42
Medlem
Citat:
Hur kan man visa att det inte fanns sprängämnen om man inte testar för det?

Titta i rapporten. Man har tittat på rutor som borde krossats etc, hur mycket sprängmedel som hade behövts, balkar som behövde kapas etc. Sen har man jämfört med verkligheten. Var rutorna krossade? Fanns det tid?
Citera
2010-01-18, 17:44
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Skall testa en ny taktik.

Jag skall nu ge dig chansen att bekräfta eller ändra ditt inlägg.

Är det så att DU menar att WTC 1 o 2 var byggda på samma sätt som WTC7?
Här krävs det bara ett ja eller nej.
Tog ett tag innan jag lyckades utröna vad du lyckats snickra ihop i ditt huvud. Man undrar om du missförstår med mening. jag pratar inte ens om tornen, de föll inte med fritt fall (men inte långt ifrån). Jag skriver att inga andra byggnader byggda som WTC 7 (tornen var inte byggda som WTC7 sist jag kollade, de va även inte "skadade" på samma sätt) har fallit med fritt fall, om de inte blivit demolerade.
Citera
2010-01-18, 17:46
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Titta i rapporten. Man har tittat på rutor som borde krossats etc, hur mycket sprängmedel som hade behövts, balkar som behövde kapas etc. Sen har man jämfört med verkligheten. Var rutorna krossade? Fanns det tid?
Det krossas rutor på byggnaden.
http://www.youtube.com/watch?v=Atbrn4k55lA
Återigen detta är som att förutsätta att en gärningsman inte lämnat DNA på platsen och därför inte testa för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in