2012-12-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jone74
Silverax

Jag tror inte på att det var ett plan.
Det skulle finnas skador på byggnaden från motorerna, vingarna tex.
Jag tror att det finns filmer/bilder på vad som igentligen hände men dessa släpps inte ut därför finns det inte bilder på något annat heller.

Helt klart så döljer dom något.

Det finns tydliga skador på byggnaden från både motorerna och vingarna, vilket man kan se på bilder om man söker lite.

Dock är det bra att du säger att du tror, istället för att påstå att du vet. För det är så uppenbart att du har för lite kunskaper inom de kunskapsområdet som det handlar om för att kunna bedöma om det som visas på bilder/filmer, eller som sägs i de officiella rapporterna är sant eller inte. Därför är det också "öppet mål" för de konspirationssidor som försöker lura dig och andra att tro på deras påståenden.
Citera
2012-12-03, 16:58
Medlem
Citat:
Dock är det bra att du säger att du tror, istället för att påstå att du vet. För det är så uppenbart att du har för lite kunskaper inom de kunskapsområdet som det handlar om för att kunna bedöma om det som visas på bilder/filmer, eller som sägs i de officiella rapporterna är sant eller inte. Därför är det också "öppet mål" för de konspirationssidor som försöker lura dig och andra att tro på deras påståenden.

Du vet inte heller, det är just det jag tycker du skall erkänna, när det gäller 9/11 jag tror mer på att det ligger en hund begraven.. En stor jävla hund..
Ingen försöker lura mej, jag tror det jag ser och tar reda på själv det jag inte förstår.
Citera
2012-12-03, 17:03
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Jag tror att det finns filmer/bilder på vad som igentligen hände men dessa släpps inte ut därför finns det inte bilder på något annat heller.

Här är några bilder:

http://conspiracies.skepticproject.com/images/articles/911-images/pentagon-debris-007-landinggear.jpg
http://conspiracies.skepticproject.com/images/articles/911-images/pentagon-debris-006-debris2.jpg
http://conspiracies.skepticproject.com/images/articles/911-images/pentagon-debris-005-debris.jpg
http://conspiracies.skepticproject.com/images/articles/911-images/pentagon-debris-004-compressor.jpg
http://www.911myths.com/images/thumb/d/d6/P911_fuselage.jpg/800px-P911_fuselage.jpg
http://www.911myths.com/images/b/b9/Pentagon_Debris_12.jpg

Som jag nämnde tidigare har man alltså i efterhand kunnat identifera passagerare från Flight 77 samt hittat vissa tillhörigheter:
Citat:
Suzanne Calley died aboard American Airlines Flight 77 when terrorists hijacked the plane and sent it crashing into the Pentagon... Rescue crews were able to pull Calley’s body from Flight 77’s wreckage. Jensen [Calley’s husband] spent last year’s anniversary of the national tragedy in Washington, D.C. There, a Pentagon official - assigned to Calley’s family as a liaison - gave Jensen his wife’s wedding ring, which had been recovered from the plane.”
http://www.911myths.com/index.php/Pentagon_evidence
Citat:
...all but five of the 184 victims at the Pentagon site were identified months ago... Families of the airplanes' passengers and crews and those who died within the Pentagon provided DNA samples, typically on toothbrushes or hairbrushes, to aid with identification. The remains that didn't match any of the samples were ruled to be the terrorists, said Chris Kelly, spokesman for the Armed Forces Institute of Pathology, which did the DNA work. The nine sets of remains matched the number of hijackers believed to be on the two planes.
http://www.cbsnews.com/stories/2002/08/17/attack/main519033.shtml

Slutligen finns det en hel del vittnen som berättat att de såg ett flygplan krascha in i byggnaden:
Citat:
Omar Campo, a Salvadorean, was cutting the grass on the other side of the road when the plane flew over his head.

"It was a passenger plane. I think an American Airways plane," Mr Campo said. "I was cutting the grass and it came in screaming over my head. I felt the impact. The whole ground shook and the whole area was full of fire. I could never imagine I would see anything like that here.""
Citat:
Afework Hagos, a computer programmer, was on his way to work but stuck in a traffic jam near the Pentagon when the plane flew over. "There was a huge screaming noise and I got out of the car as the plane came over. Everybody was running away in different directions. It was tilting its wings up and down like it was trying to balance. It hit some lampposts on the way in."
Citat:
A pilot who saw the impact, Tim Timmerman, said it had been an American Airways 757. "It added power on its way in," he said. "The nose hit, and the wings came forward and it went up in a fireball."
Citat:
Paul Begala, a Democratic consultant, said he witnessed an explosion near the Pentagon. "It was a huge fireball, a huge, orange fireball," he said in an interview on his mobile phone.

He said another witness told him a helicopter exploded. AP reporter Dave Winslow also saw the crash. He said, "I saw the tail of a large airliner ... It ploughed right into the Pentagon."
http://www.guardian.co.uk/world/2001/sep/12/expertopinions.charlieporteronmensfashion

En mera omfattande lista med vittnen från Pentagon hittar du här:
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/witnesses/bart.html#witnesses
Citera
2012-12-03, 17:08
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
El giganten
Jag sa att du skulle backa upp dina påståenden ang. Pentagon
Men du kan inte alltså bevisa det du säger.

Jag har sagt att det du påstår är lögn.

Jag har inte sagt till dig att det var ett plan, missil, eller en Skoda Felicia som for in i Pentagon.
Citera
2012-12-03, 17:12
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neozz
Har du bättre att komma med? Undrar bara. Alla bebunkingklipp är hemmagjorda! Nist påstår att eld tog ner WTC7, 911 kommisionen tog inte ens upp det!

Fler lögner utan frågetecken efter.
Lösa påståenden som du hittar på klipp från foliehattar på internet.

NIST påstår inte alls att eld tog ner WTC 7, det du påstår är en lögn.

9/11 Commission report hade inte uppdraget att utreda WTC 7 raset.

Så att du nu fantiserar i det fria är väl helt ok, men du skall veta att du ljuger och det är fruktansvärt enkelt att visa detta för alla.
Har ni kunnat belagt väldigt mycket på 11 år?
Citera
2012-12-03, 17:14
Medlem
Citat:
Du vet inte heller, det är just det jag tycker du skall erkänna, när det gäller 9/11 jag tror mer på att det ligger en hund begraven.. En stor jävla hund..
Ingen försöker lura mej, jag tror det jag ser och tar reda på själv det jag inte förstår.

Men om du säger att du själv tar reda på det du inte förstår, så borde du ju idag veta att det blev t ex märken efter vingar och motorer på Pentagon efter planet, eller i alla fall att det omöjligt kan ha varit en missil. För det krävs minimalt med sunt förnuft och logiskt tänkande för att inse det, och det borde du väl klara?

När du själv tar reda på det du inte förstår om 9/11 var söker du då? Hur söker du? Och vad gör du för att sen välja vilken info som är mest sannolikt, eller kanske t o m helt bekräftad, och vad som är mindre sannolikt eller kanske uppenbarligen nåt skumt med eller solklar lögn? Hur ser din källkritik ut och varför?
Citera
2012-12-03, 17:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Silverax

Jag tror inte på att det var ett plan.
Det skulle finnas skador på byggnaden från motorerna, vingarna tex.

Är det så här dom döljer bilder på motorerna?
http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/pentagon/pentagon-engine2.jpg

Är det så här dom döljer bilder på landningsstället inne i Pentagon?
http://jpdesm.pagesperso-orange.fr/pentagon/debris/landinggear002.jpg

Är det så här dom döljer bilder på islagsmärken efter vingarna på Pentgon
http://www.gamelogos.com/temp/starboard-wing.jpg

2 minuters jobb.

Men sitta timtals att titta på youtubeklipp det går bra det!
Jisses om det påstås något så kanske man skall kolla upp det lite, du vet ägna detta ca 2 minuter så hade du sluppit pinsamheten i dina lögnaktiga inlägg.
Citera
2012-12-03, 17:32
Medlem
Citat:
Här är några bilder:

Det ser absolut inte ut att stämma med vad som sägs har hänt.

Motorerna är för små för flyg 77
Delarna är för få för flyg 77
Skadorna är för få på byggnaden för flyg 77
Citera
2012-12-03, 17:41
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Helt allvarligt, hur dum är du?

Eftersom detta aldrig har hänt tidigare så sätter du dig på höga piedestaler, och detta genom att ha en mycket begränsad kunskap om detta.

Hur stor skall en motordel från ett Boeing 757 vara?
Vilken spec av motorer hade Detta Boeing 757?
För du vet väl att Boeing hade 2 olika motorleverantörer till denna modell?
Nej jag trodde inte du visste det. För hade du vetet detta så hade du inte skrivit så jävla dumma inlägg som gör att en 10åring kan debunka dina lögner.
Senast redigerad av ElGiganten 2012-12-03 kl. 17:43.
Citera
2012-12-03, 17:44
Medlem
Citat:

Var har du hittat påståendet att det är för små motorer för att ha varit flight 77? Har du sen använt någon källkritik och kollat upp detta närmare för att se vad som kan stämma eller inte?

Hur vet du att det är för få delar för flight 77?

Hur vet du att det är för få skador på byggnaden för att ha kunnat orsakats av flight 77?
Citera
2012-12-03, 18:11
Medlem
Elgiganten
Men snälla lilla vän

Till boing 757 finns 4 olika motorer men 2 olika märken.
Vilken menar du???
Rolls-Royce RB211 eller
Pratt & Whitney PW2037 eller
Pratt & Whitney PW2040 eller
Pratt & Whitney PW2043 ??????

Kan du berätta för mej vad den väger??
Och hur den kan krascha in i en byggnad utan att lämna märken

Delarna på gräsmattan går att plocka upp för hand.....enligt bilderna.
Var är vingarna??? De försvann in i det lilla hålet i väggen eller????

Det är lönlöst att diskutera detta med er ickeöppna människor, nu tror bara det som andra säger till er...ställ inga frågor, in i ledet, tyck som ni blir tillsagda.
Citera
2012-12-03, 18:29
Medlem
Citat:
Elgiganten
Men snälla lilla vän

Till boing 757 finns 4 olika motorer men 2 olika märken.
Vilken menar du???
Rolls-Royce RB211 eller
Pratt & Whitney PW2037 eller
Pratt & Whitney PW2040 eller
Pratt & Whitney PW2043 ??????

Kan du berätta för mej vad den väger??
Och hur den kan krascha in i en byggnad utan att lämna märken

Delarna på gräsmattan går att plocka upp för hand.....enligt bilderna.
Var är vingarna??? De försvann in i det lilla hålet i väggen eller????

Det är lönlöst att diskutera detta med er ickeöppna människor, nu tror bara det som andra säger till er...ställ inga frågor, in i ledet, tyck som ni blir tillsagda.

Vem har sagt till dig att motorerna lämnade några märken på väggen? Och vad har du gjort för att kontrollera om den uppgiften kan stämma eller inte?

Om en bil på två ton brakar in i en betongvägg i 150 km/h tror du att den kan bli vrakdelar från den som kan plockas upp med händerna? Eller ska bilen fortfarande vara intakt och väga 2 ton?

Som du ser så ställer jag och andra en massa frågor, till dig, för att vi är kritiska till det vi ser hör och läser, t ex det du sitter och påstår.

Men ställer du några frågor till det du läser på konspirationssidor, för det är ju där du hittar alla de påståenden du rapar upp

Frågor du borde ställa är.

Varför säger dessa sidor att motorerna som hittades vid Pentagon är för små, och så visar de bilder på en helt intakt motor med alla turbofan-bladen på plats, och jämför den med bilder på den kvaddade motorn där alla bladen är väck och bara i princip navet finns kvar, och säger "titta, det kan inte stämma för den är ju alldeles för liten i diameter..."

Varför påstår dessa sidor att det inte finns vrakdelar vid Pentagon och gäller att visa bilder tagna i vinklar som gör att man inte ser de vrakdelar som faktiskt fanns.

Varför påstår dessa sodor att hålet är för litet när det stämmer mycket väl med diametern på flygkroppen till flight 77.

Varför påstår de att det inte finns märken efter motorer och vingar när det finns bilder som tydligt visar att något gjort allvarliga avtryck i fasaden som stämmer exakt med var motorer och vingar var placerade i förhållande till ingångshålet etc.

Ja, det kryllar av enkla frågor DU borde ställa dig, vilka enkelt visar att konspriationssidorna ljuger. Bara genom sunt förnuft och logiskt tänkande.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2012-12-03 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in