2010-01-17, 16:48
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Chandler rättade sin tidiga video, där han använde bredden och erkände att det blir fel att utgå från bredd. Två felkällor har tagits upp: Pixelfel och perspektivfel (om kameran inte står så att bredden är 90 grader i förhållande till kameran så blir breddens längd felaktig. Dvs om ett av hörnen står längre bort än det andra i förhållande till kameran).
Visa mig videon där han rättar sig, han har ju uppenbarligen lyckats rätta NIST genom att de ändrar sin rapport. Att han sedan skulle behöva rätta sin rapport borde ju innebära att NIST kan återgå till sin ursprungliga version.
Citera
2010-01-17, 16:50
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Komiskt att du tolkat allt så¨fel i rapporten thaddeus.

40% nämns i det sammanhanget att 5,4s är 40% mer än 3,9s.

Frifallet börjar efter 1,75sekunders ras, frifallet nämns även som "i princip" fritt fall då motståndet var så pass litet att det blev såna små skillnader.

Sedan sade du detta;

Vet att detta tagits upp tidigare, där man kom fram till att läraren gör något fel med pixlarna i räkningen på avståndet. Är du intresserad är det bara att söka igenom det stora tråden om 9/11 många många sidor bakåt.
Ok, Hela innandömet rasar samman. Sen efter att en osynlig kraft hållt samman hela den synliga delen av byggnaden "släppt sitt grepp" om byggnaden börjar den rasa med fritt fall acceleration (enligt deras stage 2 förklaring på sidan 88). verkligen trovärdigt.
Citera
2010-01-17, 17:00
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Han är förlåten för länge sedan, tycker faktiskt synd om han.
Fast han har ju sin "ärliga kille" på youtube som referens.

Han gapar och skriker likt en stucken gris om att alla andra inte kan lägga fram källor och verifiera sina teorier. Detta gör han helt rätt i.
När han krävde detta så gav jag han precis det han ville.
För att i nästa inlägg hänvisa till sin "ärliga kille" på youtube.
Då är måttet rågat för min del. Diskussionen kommer aldrig att bli normal med en sådan sopa.
Drivkraften är att påpeka detta så alla ser vilken loser han är.
Fast kan man få han och titta på tex RYAN MACKEY och försöka föra samma kritiska tänkande som han så finns det nog hopp där också.
NIST lyssnade på hans synpunkter, enligt SLOB till och med. Hur kan du då inte lyssna på han?
Citera
2010-01-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Ok, Hela innandömet rasar samman. Sen efter att en osynlig kraft hållt samman hela den synliga delen av byggnaden "släppt sitt grepp" om byggnaden börjar den rasa med fritt fall acceleration (enligt deras stage 2 förklaring på sidan 88). verkligen trovärdigt.

ja, istället måste det varit osynliga tysta bomber. Det är vettigare.
Citera
2010-01-17, 17:28
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Visa mig videon där han rättar sig, han har ju uppenbarligen lyckats rätta NIST genom att de ändrar sin rapport. Att han sedan skulle behöva rätta sin rapport borde ju innebära att NIST kan återgå till sin ursprungliga version.

Nej, han bytte inte slutsats, bara metodik. Här är första videon:

http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=en-GB&v=POUSJm--tgw

här är den uppdaterade:

http://www.youtube.com/user/DavidSChandler#p/a/C8B067EBFCD2E867/1/gC44L0-2zL8

Han skriver på sin hemsida:

Citat:
The previous analysis of the freefall acceleration was criticized (legitimately) for using a horizontal calibration measurement for analyzing purely vertical motion. Any distortion or stretching of the video could throw off the measurement.

Ytterligare en felfaktor är att Physics Toolkit aldrig arbetar med upplösningar över 480x260 pixlar:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13799771&postcount=11955

Notera också att NIST inte i sak ändrade något i sin rapport. De gjorde den bara utförligare. De utgick inte efter Chandlers beräkningar och använde definitivt inte samma metodik. Att han ändrar sig flera gånger påverkar alltså inte deras arbete.
Citera
2010-01-17, 18:18
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
om du får ett svar, svarar du då på hur man lyckas riva ett par hus med osynliga tysta bomber?
Jag vill ha ett svar av Elgiganten. Jag vet att du kan svara på frågan.
Citera
2010-01-17, 18:25
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ett hus innehåller strukturella komponenter, och han säger själv att en byggnad som innehåller strukturella komponenter inte kan hamna i fritt fall. Sen skriver de likt förbannat att huset hamnar i fritt fall. DET ÄR ORIMLIGT

Har du något att tillägga i sakfrågan eller är du bara fast i semantikträsket?
Citera
2010-01-17, 19:52
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
HAHA inga komplicerade synpunkter där håller vi verkligen med varandra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!! Tydligare? Du menar genom att lägga en utjämnad kurva över datapunkterna, och sen dela upp raset i en del som raderar ut alla balkars bärighet, en del som sedan på grund av alla balkars simultana uphörande av bärighet resulterar i byggnadens fria fall, sen en del där byggnaden återign "får kontakt med sig själv" vilket resulterar i avbrytande av fritt fall. MADNESS!!!!

Nja, det var väl inte vad NIST sa. Jag är ingen byggnadsingenjör, men jag gav ett ärligt försök att förstå vad de egentligen menade när rapporten publicerades. Jag skrev ett inlägg om det:

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Tittar man sedan på bild 3-14 i WTC7 rapporten (NCSTAR_1A) så ser man att det är mellan våning 7 och 14, dvs 7 våningar eller 28 meter, som deras modellsimulering visar på kollaps (buckling). Enligt NIST var ihoptryckandet av våning 7-14 starten på den totala kollapsen och dessa pressades ihop i i princip fritt fall när byggnaden viker sig som ett papper på mitten. Med 7 våningars fall, krävs det alltså bara två våningar (eller 1,75 om man vill vara lite mer exakt) till (ett över och ett under tex) för att Chandlers fria fall ska passa in helt i NISTs rapport och i deras modeller. Det betyder inte att allt motstånd i byggnaden är borta, tvärtom. Ovan våning 14 (och under våning 7), dvs ovanför området där byggnaden viker sig, är motståndet fortfarande intakt som man kan förvänta sig. Förklaringen till varför kroppen ovan inte möter något motstånd finns i NISTs rapport: ”the entire building above the buckled-column region moved downward as a single unit, resulting in the global collapse of WTC 7”.
Det finns helt enkelt helt rimligt utrymme för ett fritt fall av det slag Chandler försöker påvisa.

På sidan 45 skriver NIST också att byggnaden föll fritt under en dryg 2 sekundersperiod:
Citat:
Ursprungligen postat av NIST
In Stage 2, the north face descended at gravitational acceleration, as the buckled columns provided negligible support to the upper portion of the north face. This free fall drop continued for approximately 8 stories or 32.0 m (105 ft), the distance traveled between times t = 1.75 s and t = 4.0 s.
NIST beräknar perioden till 2,25 sekunder, Chandler till 2.5. Chandler får det därmed till 8,75 våningar, NIST till 8.
Citera
2010-01-17, 20:18
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jisses vad du anstränger dig för att komma bort från sakfrågan, det är ganska patetiskt.

Hur skall man kunna diskutera sakfrågor när du använder snurriga fabler som argument för din sak, kallar du det att för diskurs i rätt kontext?

Citat:
Vilken del av mitt svar skulle behöva det menar du
Har jag nämnt något om ljudlösa smällkarameller kanske, undrar vem som är barnslig egentligen. Använd istället citat funktionen som finns, det blir ju så mycket lättare då.
Citat:
Du har alltså påstått att det är spekulation huruvida planen skulle frigöra mer energi än era påstådda detonationer, och vi har då påpekat att eftersom era obevisade detonationer inte hördes eller gav några seismiska utslag så kan de inte varit särskilt imponerande i storlek

Jag påstår inte detta! spekulationen uppkommer eftersom argumentet som framförs inte redogör för det motsatta, utan lämnar den biten i tomma luften.
För att förtydliga mig. Om man istället framför det faktum att lobbyn befann sig bra mycket närmare den plats där detonationerna uppfattades komma ifrån, i motsatts till planet(siffran 370 m nämndes)så blir det en mer korrekt analys av händelsen, att undgå att redovisa detta faktum är minst sagt oseriöst och högst spekulativt.

Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag påstår med hjälp av uppbackade fakta att det var planet som orsakade röran och trasiga fönster på markplanet
Du har inte bevisat ett ruttet skit, därför att du använder pseudovetenskapliga metoder tillsammans med din egen brist på objektivitet för att komma med en slutsatts.

Citat:
Du hänvisar till vittnen (William Rodriguez?)som ändrar sina vittnesmål!

Din lilla fars är för dum för att kommentera, annat än att det är just denna rättegång vi vill ha, vi som vill ha hela sanningen om händelserna den 11 september. Så fortsätt med dina vilda spekulationer om du vill, de har ingen effekt på objektivt och kritiskt tänkande individer ändå.
Citera
2010-01-17, 20:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
HAHAHAHA för mig kan du lika gärna sitta på psykhem med din oförmåga till kritiskt tänkande.

Visa mig något som tyder på utbildning och intelligens.

Vi börjar lätt, ett test för att kolla om du läst matematik A på gymnasiet.
y=kx+m kallas också?
där x är en variabel och k och m är konstanter.

Detta är extremt grundläggande ja vet. Men svara så kommer nästa fråga som tar ett steg till i svårighet.

Ursäkta, jag kanske missade den posten - men vilka kvalifikationer har du själv? Det är inte det att jag är jätteintresserad, men eftersom det tycks vara viktigt för dig så...
Senast redigerad av SLOB 2010-01-17 kl. 20:34.
Citera
2010-01-17, 20:49
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Du har inte bevisat ett ruttet skit, därför att du använder pseudovetenskapliga metoder tillsammans med din egen brist på objektivitet för att komma med en slutsatts.
Vad är det för fel på uträkningen?
Vad har du skitit ur dig?
Du skall nog inte ta ordet objektivitet i din ner spydda käft, du har inte ens läst NIST rapport om detta.
Hade någon liten förhoppning att du skulle ta det till dig och SJÄLV leta upp detta.
http://wtc.nist.gov/pubs/NISTNCSTAR1-6DDraft.pdf
Så återkom nu med dina icke-inlägg.
Klaga kan du men lägga fram något som du själv tagit reda på är tydligen inte din grej. Förstår detta nu att du kanske inte har kapacitet för att åstadkomma något själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Din lilla fars är för dum för att kommentera, annat än att det är just denna rättegång vi vill ha, vi som vill ha hela sanningen om händelserna den 11 september. Så fortsätt med dina vilda spekulationer om du vill, de har ingen effekt på objektivt och kritiskt tänkande individer ändå.
Så du har alltså inga bevis?
För hade du bevis skulle detta inte vara något problem.
Så då underkänner vi dessa vittnen, för dom kommer inte att tillföra något i din kommande rättegång.
För tänk om vi skulle applicera samma metod i en mordrättegång.
Ett vittne hörde 4 skott.
Mordoffret dog av 12 knivhugg.
Då skulle foliehattarna skrika på en ny rättegång för dom har ett vittne som hört 4 skott.

BONUS.

Här har du en liten sammanställning på rasen av WTC 1,2 o 7 + flera CD av andra MINDRE byggnader som rivs.
http://www.youtube.com/watch?v=jmS36uSdtvw&feature=related
Citera
2010-01-17, 21:31
Medlem
söderbs avatar
Citat:

Om ett hus tex är byggt på 100pelare, 10går sönder så bär resterande 90 mer kraft än tidigare. Är kraften för stor kommer det braka, väldigt logiskt.

Raset börjar, har lite motstånd kvar i pelarna, sedan fas2 och frifallet sker då motståndet är borta för att sedan träffa motstånd igen i fas3. Väldigt logiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in