2010-02-01, 23:01
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Var det barnsligt? Tja kanske det. Det var inte själva tanken. Men det ÄR semantiska poäng han får. Ja jag missade den exakta betydelsen av "fritt fall". My bad och jag får väl känna
mig lite dum för det då. Men jag tycker nog det även är lite barnsligt att inte diskutera sakfrågan. Även jag använde fel begrepp så var det ju ändå uppenbart vad jag menade, tycker jag. Men ok, jag hade en teori, den har sina brister. Men det är ju genom att få kritik man lär sig och därigenom kanan gå vidare.
ElGiganten kommer säkert att svara när han kommer tillbaks. Han tränar de muterade pitbullekorrarna vi har i ekskogen runt vår hemliga NWO-bas just nu.
Jaså du fick reda på den "ekvivalenta" (lol) betydelsen av fritt fall kanske?
Citera
2010-02-01, 23:03
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nu frågade jag inte varför de INTE använde ett tredje ord utan varför de valde just EQUIVALENT istället för EQUAL TO. Jag ser att du alltså misslyckats fyra gånger nu med att svara på en enkel rak fråga.

Försök 5:

Varför använde inte NIST termen "EQUAL TO" istället för "EQUIVALENT" om de nu avsåg EXAKT?

För övrigt gav SMA ett bra svar till varför de inte valde ditt tredje alternativ.
Visst vi säger att de inte avser exakt.

Faktum kvarstår dock att de säger att byggnaden föll med 9.81 m/s^2

Vilket råkar vara EXAKT g i läroböcker.
Citera
2010-02-01, 23:11
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Och det har han ju helt rätt i. Om de komponenter som är kvar inte har någon bärighet kvar som kan ge någon mätbar skillnad mot ett fritt fall så skulle jag också säga som han gjorde. Vad är din poäng?
Du menar alltså att ett hus som 1 sekund tidigare hade MINST bärigheten att bära upp sig själv helt plötsligt löses upp och sen störtar i små bitar alla enskilt med fritt fall mot marken?
vad orsakade detta? och hur kunde det hända exakt samtidigt i hela huset?

Citat:
Och vips har en DEL av en byggnad som är i frifall en DEL av tiden förvandlats till att byggnaden är i frifall. Låt mig ställa en kontrollfråga för att avgöra hur hederligt du argumenterar. Om vi nu kan se att byggnaden faktiskt inte är i fritt fall hela tiden, är det då möjligt att under de tidsintervall som den INTE är i fritt fall så åtgår energi till att ta sönder byggnaden?
NIST hävdar fritt fall som i sig är en omöjlighet. Sen att de har förfalskat och använt en för tidig start för förloppet är ännu värre. Poängen är att det du säger stämmer bara i en värld där fritt fall INTE är fritt fall.

Citat:
Jag är faktiskt vidöppen för folk som kan leverera saker med substans. Så här långt är det enda du bidragit med att du hakat upp dig på att NIST kallar det frifall när bärigheten i en byggnad är så dålig att kollapsen inte avviker nämnvärt från fritt fall under en del av tiden. Inte en uträkning, inte ett övertygande argument, ingenting. Helt ärligt, VARFÖR skulle jag ge dig något som helst förtroendekapital? Du behövde ju tom en förklaring till varför det är dåligt att göra skalexperiment...

nu sitter du där med hela bevisbollen och istället för att faktiskt leverera något trovärdigt så sitter du och gråter över hur NIST uttryckt sig, trots att folk med vanlig läsförståelse förstår hur de menar.
Nämnvärt? Den är exakt fritt fall (sist jag kollade i NIST rapporten så var accelerationen 9.81 m/s^2 som händelsevis råkar vara definitionen på fritt fall enligt alla läroböcker på området)

Citat:
Det kan man väl kalla det, om ingen koppling finns mellan g och 9,81 i deitt exempel (dessutom är det ju en fråga om hur noggrann du vill vara). g=g skulle jag kalla en taftologi, för övrigt använder vi decimalkomma och inte decimalpunkt i det här landet (eftersom vi verkar ha ramlat in på sidospåret att anmärka på detaljer).
Patetiskt. Vad har du sagt med det här stycket? att jag ska använda komma? ska du inte säga att jag ska börja varje mening med stor bokstav också? återigen patetiskt.

Så trots att alla läroböcker hävdar att fritt fall är (g) = 9.81 m/s^2 OCH att NIST hävdar att byggnaden föll med 9.81 m/s^2 så föll inte byggnaden med fritt fall?

Skadad logik sammansnickrad i ditt huvud för att försöka böja naturlagar isåfall.
Citera
2010-02-01, 23:14
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Inte på samma gång, men då är ju frågan, befann sig sjuan i fritt fall hela tiden? Ja eller nej duger gott. (jag kan upprepa även den här frågan väldigt många gånger, bara så du vet). Eller menar du på fullt allvar att om det inträffar fritt fall under en del av en kollaps så är hela kollapsen i fritt fall?
Så du menar att byggnaden mosades till småbitar under den första sekunden (enligt NISTs förfalskning) för att alla smådelar av byggnaden senare försätts i fritt fall? Hmmmmm, ähum... hmmmm ... Vad kan orsaka nåt sånt?

VAD kan orsaka nåt sånt, hmmm kanske , nee, eller? hmmm jo, JA DET VAR ETT NYTT FENOMEN (NISTs tankegång)

De bortser totalt från allt som pekar på det enda som någonsin skapat ett liknande händelseförlopp och snickrar ihop en datormodell som de sedan verifierar genom att sträcka ut händelseförloppet enligt videon jag postade.

Det är mycket enkelt att verifiera den. Jag råder alla att göra det.
Citera
2010-02-01, 23:20
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Faktiskt så har jag länkat till filmer med MASSOR av riktiga CD, där de river saker som är MYCKET mindre än både WTC1,2 & 7. Vet du om en sak, det hörs så in i helvete! Var hittar du motsvarande ljudbild under 11 september? Varför fastnade inte det på några filmer?
Det finns vittnen. Och en vanlig CD har inga krav på att dämpa explosioner. Om den organisationen som utfört detta så har de EXTREMA resurser. Nanothermit skulle också kunna kapa balkar för att minimera vanliga sprängämnen.

Detta är dock spekulation, som dock är fullt möjlig ska tilläggas. Till skillnad från argumentet om fritt fall så finns det inga naturlagar som säger att detta är omöjligt. Endast moraliska lagar som blivit böjda förr och kommer böjas igen.
Citera
2010-02-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Även NIST hävdar fritt fall.

vad har det med huruvida det bildas ett vakuum att göra? Jag förstår verkligen inte varför du lägger dig i mina svar till Arthur. Svar som dessutom inte har något med vakuum att göra. Alltså, arthur sa att han hört att det kan bildas ett vakuum vid en cd varpå jag skrev att det verkar orimligt. Då börjar DU babbla massa oväsentligt skit. Varför? Räcker det inte med de inlägg som är riktade till dig? Måste allt man skriver vara något du ska svara på? Måste dessutom alla dina svar vara det felaktiga påståendet om att mist hävdar fritt fall? ( de hävdar ett fall ekvivalent med fritt under en del av raset).
Citera
2010-02-01, 23:45
Medlem
Citat:
Är det jag som ANTAR att saker kan falla med fritt fall och samtidigt krossa sig själv?

Du jämför min fysiska omöjlighet med din moraliska "omöjlighet".

Det finns ingen osäkerhet i mitt påstående.

En byggnad kommer inte hamna i fritt fall så länge det finns nåt under den.

under den tid wtc inte föll fritt gick säkert massor med energi åt till krossande.

Du antar att "regeringen" tagit hand om de seismiska stationerna och sedan använder du ditt antagande som ett argument till att de tagit hand om stationerna.
Citera
2010-02-01, 23:46
Medlem
Pads avatar
Citat:
Visst vi säger att de inte avser exakt.

Faktum kvarstår dock att de säger att byggnaden föll med 9.81 m/s^2

Vilket råkar vara EXAKT g i läroböcker.

Nja, nu är ju inte g=9,81m/s^2 utan bara ett närmevärde vi brukar använda, för tre värdesiffror duger för det mesta gott.

Vad de observerar är en kollaps som inte har någon mätbar skillnad mot en kollaps som sker i fritt fall.

Och tänk att det bara tog fyra påminnelser för att få dig att svara på en enkel fråga. Det satt långt inne? men skönt att vi kan lägga det bakom oss.
Citera
2010-02-01, 23:47
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
vad har det med huruvida det bildas ett vakuum att göra? Jag förstår verkligen inte varför du lägger dig i mina svar till Arthur. Svar som dessutom inte har något med vakuum att göra. Alltså, arthur sa att han hört att det kan bildas ett vakuum vid en cd varpå jag skrev att det verkar orimligt. Då börjar DU babbla massa oväsentligt skit. Varför? Räcker det inte med de inlägg som är riktade till dig? Måste allt man skriver vara något du ska svara på? Måste dessutom alla dina svar vara det felaktiga påståendet om att mist hävdar fritt fall? ( de hävdar ett fall ekvivalent med fritt under en del av raset).
Jag lägger mig i för jag har kunskap. NIST hävdar fritt fall, ta det med dem.

De hävdar en acceleration på 9.81m/s^2 vilket bara "råkar" vara definitionen på fritt fall i alla läroböcker som jag stött på.
Citera
2010-02-01, 23:52
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
under den tid wtc inte föll fritt gick säkert massor med energi åt till krossande.

Du antar att "regeringen" tagit hand om de seismiska stationerna och sedan använder du ditt antagande som ett argument till att de tagit hand om stationerna.
Jag ger dig en möjlighet. Det är inte fysiskt omöjligt för dem att göra omoraliska handlingar. De har gjort de förr, som t.ex. hur de startade vietnam kriget på falska grunder.

Byggnaden föll fritt i 2.25 sekunder (längre om NIST inte antagit en för tidig startpunkt i videon) där INGET SOM HELST AV BYGGNADEN STÖTTE EMOT VARANNAT. Byggnaden var en näve sand inuti. Alla balkar vips borta, alla golv som störta mot varandra föll helt plötsligt utan att stöta på nåt. Och allt hände samtidigt och symmetriskt.

Logiken är solklar.
Citera
2010-02-01, 23:56
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Nja, nu är ju inte g=9,81m/s^2 utan bara ett närmevärde vi brukar använda, för tre värdesiffror duger för det mesta gott.

Vad de observerar är en kollaps som inte har någon mätbar skillnad mot en kollaps som sker i fritt fall.

Och tänk att det bara tog fyra påminnelser för att få dig att svara på en enkel fråga. Det satt långt inne? men skönt att vi kan lägga det bakom oss.
Så byggnaden hade luftmotstånd OCH inre komponenter att krossa och lyckades ändå komma upp i 9.81 m/s^2.

Eller hur stor skillnad tror du en ändring av den 4 värdesiffran kommer göra?
Kommer denna fjärdevärdesiffra vara tillräcklig för att krossa stål och betong?
Citera
2010-02-02, 00:19
Medlem
Pads avatar
Citat:
Du menar alltså att ett hus som 1 sekund tidigare hade MINST bärigheten att bära upp sig själv helt plötsligt löses upp och sen störtar i små bitar alla enskilt med fritt fall mot marken?
vad orsakade detta? och hur kunde det hända exakt samtidigt i hela huset?

Det har jag redan beskrivit. menar du att du redan glömt det?

Citat:
NIST hävdar fritt fall som i sig är en omöjlighet. Sen att de har förfalskat och använt en för tidig start för förloppet är ännu värre. Poängen är att det du säger stämmer bara i en värld där fritt fall INTE är fritt fall.

När börjar en kollaps enligt dig?

Citat:
Nämnvärt? Den är exakt fritt fall (sist jag kollade i NIST rapporten så var accelerationen 9.81 m/s^2 som händelsevis råkar vara definitionen på fritt fall enligt alla läroböcker på området)

Ja, nämnvärt.

Citat:
Patetiskt. Vad har du sagt med det här stycket? att jag ska använda komma? ska du inte säga att jag ska börja varje mening med stor bokstav också? återigen patetiskt.

Helt ärligt, hade du inte börjat tramsa med att peta i detaljfel så hade jag aldrig brytt mig, men eftersom du nu valt den vägen så får du en skopa av samma ovett själv. Det är EXAKT vad jag menade med det inlägget, så jodå, skall du skriva på svenska så är det decimalkomma som är standard. Skriver du på engelska är det givetvis decimalpunkt.

Citat:
Så trots att alla läroböcker hävdar att fritt fall är (g) = 9.81 m/s^2 OCH att NIST hävdar att byggnaden föll med 9.81 m/s^2 så föll inte byggnaden med fritt fall?

Skadad logik sammansnickrad i ditt huvud för att försöka böja naturlagar isåfall.

Vad tror du om mitt exempel med hammaren som faller genom ett korthus? Är det frifall eller något annat? Jag tror att jag frågat dig det tre eller fyra gånger nu. En motivering till ditt svar är också intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in