Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Du menar alltså att ett hus som 1 sekund tidigare hade MINST bärigheten att bära upp sig själv helt plötsligt löses upp och sen störtar i små bitar alla enskilt med fritt fall mot marken?
vad orsakade detta? och hur kunde det hända exakt samtidigt i hela huset?
Det har jag redan beskrivit. menar du att du redan glömt det?
Citat:
NIST hävdar fritt fall som i sig är en omöjlighet. Sen att de har förfalskat och använt en för tidig start för förloppet är ännu värre. Poängen är att det du säger stämmer bara i en värld där fritt fall INTE är fritt fall.
När börjar en kollaps enligt dig?
Citat:
Nämnvärt? Den är exakt fritt fall (sist jag kollade i NIST rapporten så var accelerationen 9.81 m/s^2 som händelsevis råkar vara definitionen på fritt fall enligt alla läroböcker på området)
Ja, nämnvärt.
Citat:
Patetiskt. Vad har du sagt med det här stycket? att jag ska använda komma? ska du inte säga att jag ska börja varje mening med stor bokstav också? återigen patetiskt.
Helt ärligt, hade du inte börjat tramsa med att peta i detaljfel så hade jag aldrig brytt mig, men eftersom du nu valt den vägen så får du en skopa av samma ovett själv. Det är EXAKT vad jag menade med det inlägget, så jodå, skall du skriva på svenska så är det decimalkomma som är standard. Skriver du på engelska är det givetvis decimalpunkt.
Citat:
Så trots att alla läroböcker hävdar att fritt fall är (g) = 9.81 m/s^2 OCH att NIST hävdar att byggnaden föll med 9.81 m/s^2 så föll inte byggnaden med fritt fall?
Skadad logik sammansnickrad i ditt huvud för att försöka böja naturlagar isåfall.
Vad tror du om mitt exempel med hammaren som faller genom ett korthus? Är det frifall eller något annat? Jag tror att jag frågat dig det tre eller fyra gånger nu. En motivering till ditt svar är också intressant.