2010-01-15, 14:42
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Ok hur har de räknat fram det? är det experter som har styrkt påståendet genom att skriva ut sina beräkningar och antaganden. eller står det bara : experter har kommit fram till att det är så här det är.

Dessutom så sker dessa jetstrålar långt nedanför raslinjen av huset. Du förklarar problemet med antagandet att luft tar den enklaste vägen till skillnadd från byggnaderna.

Jag tvivlar inte på att en del bränsle runnit ner i hissarna. Men bara för nyfikenhets skull vart finns filmerna på de här människorna som de såg? de var ju där o filmade väl?
Du fick namnet på dom franska bröderna.
Att leta utan för skolan av youtube är inte intressant?

Ja.man vet ju enkelt hur många kubikmeter luft det fanns på varje våningsplan, man vet hastigheten som tornen föll i, så vad är problemet?

Vi har lite vittnen i denna fråga också.
LIM: Boom, boom, boom, boom, boom, and faster as they get closer. What I remember the most was the wind. It created almost like a hurricane-type force and actually pushed one of the firemen right by me.

MIKE MELDRUM, NEW YORK FIRE DEPARTMENT: I was flown down a flight of stairs, a little groggy for a while. I noticed somebody on a half landing just up from me, a few stairs and I thought it was one of our guys and it was David Lim.

Så dessa personer upplever en stark vind, hur uppstår den, via thermite?
Citera
2010-01-15, 16:35
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten

Är det då troligt att på 350 000 kvadratmeter inte det skulle finns något damm?
Ta barra och släpp EN dammsugarpåse från ett par meters höjd och se sen hur mycket damm den innehåller!

Haha jag kan inte hålla mig, alltid dessa alltid lika värdelösa jämförelser som inte är ett dugg relevanta.
Citera
2010-01-15, 17:38
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Haha jag kan inte hålla mig, alltid dessa alltid lika värdelösa jämförelser som inte är ett dugg relevanta.

Utgångspunkten var NOLL DAMM, där finns humorn.
Så jag håller med dig.
Citera
2010-01-15, 18:27
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Där ser man klart hur rutorna på bottenvåningen har gått sönder, detta skedde naturligtvis runt om i hela byggnaden efter det att ett flygplan har flugit in i husen i över 800 km/h.
"

Problemet är att exposionen inte skedde efter som du säger, utan istället skedde före det faktum att planet kraschade in i WTC, och detta är också en av anledningarna till att William Rodriguez valt att ta ställning mot den sk officiella konspirations teorin.

Men det är ju klart, du vet ju såklart så mycket mer än den person som faktiskt var vaktmästare där den dagen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/William_Rodriguez
Citera
2010-01-15, 22:42
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Problemet är att exposionen inte skedde efter som du säger, utan istället skedde före det faktum att planet kraschade in i WTC, och detta är också en av anledningarna till att William Rodriguez valt att ta ställning mot den sk officiella konspirations teorin.

Men det är ju klart, du vet ju såklart så mycket mer än den person som faktiskt var vaktmästare där den dagen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/William_Rodriguez
Har du sett filmen av dom 2 franska bröderna?
Där får vi följa den ena brodern när man går in i WTC ( 1 eller2 ) efter det att flygplanet kraschat. Fullt med glassplitter i foajén, detta tack vare att husen svajade så mycket då planet flög in i tornen. Detta finns beskrivet och dokumenterat.
Har du inte heller läst dom rapporter du nu kritiserar?

Och vad fan menar du med exposioner?
http://en.wikipedia.org/wiki/Exposion
Var det en bra skiva?
Citera
2010-01-15, 23:41
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Har du sett filmen av dom 2 franska bröderna?
Där får vi följa den ena brodern när man går in i WTC ( 1 eller2 ) efter det att flygplanet kraschat. Fullt med glassplitter i foajén, detta tack vare att husen svajade så mycket då planet flög in i tornen. Detta finns beskrivet och dokumenterat.
Har du inte heller läst dom rapporter du nu kritiserar?

Och vad fan menar du med exposioner?
http://en.wikipedia.org/wiki/Exposion
Var det en bra skiva?
haha, att märka ord är den dummes sätt att argumentera.
Citera
2010-01-15, 23:46
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
haha, att märka ord är den dummes sätt att argumentera.

Eller att bara länka till youtube och samtidigt ljuga om att NIST inte redovisar källor, personer som deltar i arbetet eller simuleringprogram. Det är idiotiskt att påstå detta.
Citera
2010-01-15, 23:49
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Eller att bara länka till youtube och samtidigt ljuga om att NIST inte redovisar källor, personer som deltar i arbetet eller simuleringprogram. Det är idiotiskt att påstå detta.
Jag skulle vilja se en simulation av det första raset där toppen ramlar av och ändå så krossas byggnaden. Har du kollat på den senaste videon?

edit: justfan det var i andra tråden ja posta den
Citera
2010-01-16, 03:06
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Då blev det ett tuvhopp till nästa "mirakel" i debatten
Ta nu bilden och först förklara hur alla ytterväggar och centralpelare skall kunna träffa varandra exakt samtidigt?

Sen tar vi damen i fråga.
Ett tips, läs vad NIST har och säga i frågan.
Ja, dom har tagit upp detta också.
NIST NIST NIST NIST NIST, skaffa dig en egen uppfattning. Jag har givit dig ett väldigt enkelt försök. Använd dig av videon som finns i NIST utfrågningen där WTC7 faller. Beräkna sen hur lång tid det tar för de 18 första våningarna att falla. Den tiden är 3.9 sekunder, eller något där omkring. Det viktiga är detta: DET ÄR INTE 5.4 SEKUNDER.
Citera
2010-01-16, 03:17
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ja vad hade de o säga om henne? att hon förfalskad, jag skiter i om hon var förfalskad. Jag behöver inte henne för att argumentera.

Jag ser att det finns hål i byggnaden om det är det du undrar. Men det förklarar inte varför byggnaden faller som att den är lika mycket skadad runt om.

Men vad fan tänker du med, är du dum i huvudet.

Hålen bevisar att det är omöjligt att varje del i den över ytterväggen kommer att hamna på motsvarande del i den undre ytterväggen samtidigt då raset startar.
Detta måste ske om man skall tro på din "ärliga" kille.
Han påstår just detta.

Du släpper ett påstående och 1 timme senare vet du inte vad vi pratar om. Har du en hjärnskada eller?
Om du inte ens kan hålla reda på vad DU själv skriver så blir det inte lätt att försöka föra en debatt med dig heller.
Gå och lägg dig.
Citera
2010-01-16, 03:18
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Nu handlar det om vad DU påstod tvärsäkert för någon dag sedan.
Du hävdade att leasingtagarna skulle slippa betalningen frö asbestsaneringen då husen rasade.

Jag har nu bevisat med all klarhet att du hade fel.
Detta handlar inte om teknisk bevisning, det finns domstolsbeslut på att det är ÄGAREN som är skyldig att sanera husen.
Detta gör att ditt första påstående är felaktigt och skall därför INTE tas med i beräkningen om leasingtagarna tjänade på detta.

Då kan vi gå vidare.
Ni som inte räckte upp handen vinner en kaffekvarn från HB Nordica.
När jag menar teknisk bevisning, så menar jag inte teknisk bevisning rörande juridiska processer utan jag menar det jag skrev i den andra posten. jag skiter i att leta upp en källa som bestrider dig, enligt den tekniska bevisningen av WTC7 så kan det inte ha skett som NIST säger. JAG BEHÖVER inte lägnre leta motiv till vaför larry gör som han gör.
Citera
2010-01-16, 03:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
NIST NIST NIST NIST NIST, skaffa dig en egen uppfattning. Jag har givit dig ett väldigt enkelt försök. Använd dig av videon som finns i NIST utfrågningen där WTC7 faller. Beräkna sen hur lång tid det tar för de 18 första våningarna att falla. Den tiden är 3.9 sekunder, eller något där omkring. Det viktiga är detta: DET ÄR INTE 5.4 SEKUNDER.

Men vilken video använder du dig av?
Om du inte använder samma som NIST blir jämförelsen kass! Fattar du inte ens detta?
Olika videor visar olika långa ras, varför, jo det är olika höga hus i förgrunden.
Detta ger os olika tider.
Senast redigerad av ElGiganten 2010-01-16 kl. 03:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in