Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Förlöjliganden. Vart lärde du dig argumentera? av din pappa som berättade vilken "dumstrut" du va hela tiden?
Naturligtvis eller hur? Har du sett alla videos från brandmän och poliser som hävdar att de hörde och såg explosioner?
Så husen tar den kortaste vägen men luften gör inte det. För luften fungerar enligt fysikens lagar även 9/11 2001.
Luften säger : o yea ! fysikens lagar känns nice ida, jag ska nog ta den enklaste vägen ut!
Sen kommer dock Huset: fuk no! that shit law of physics, cant stand it yo. ill go straight down!!!!!!!!!
Förstår inte riktigt vad du försöker säga med den sista biten faktiskt.
Först säger du att hus tar den rakasta vägen ner när de rasar och att jag borde veta det dels för att jag går på chalmers och dels för att newton sa det. Hmmm, förvirrande.
Sen ett påstående om att luften tar den enklaste vägen ut, följt av ett till påstående som känns som sarkasm. Men om det är sarkasm så förlöjligar ju du ditt eget påstående en mening före.
Du börjar faktiskt kännas som en robot som blivit inprogrammerad att svara på ett visst sätt när man fråga nåt, men som sen flippar ur totalt när den tvingas bryta mot logik för att lyckas svara på frågor.
DU skrev ju själv att luft tar den enklaste vägen, det gjorde INTE jag.
Och är det hål tex i ett fönster så kommer luften att tryckas ut där, eller är det så att luften skulle gått neråt i husen bara?
All luft passerade inte ut genom hål i fönster tex. Oavsett hur husen rasade så kommer luft att ta OLIKA vägar ut.
Brandmän säger att dom hörde saker som lät som explosioner, det är en jävla skillnad det.
Jag skulle personligen bli väldigt förvånad om ingen hade hört något.
Hur många på plats kan säga att dom innan hade hört en explosion från ett sprängmedel?
Det räcker ju med ett exploderande bildäck för att folk skall säga att det lät som en explosion. Så att någon hör något som likan en explosion är inget bevis.
ta dina filmer med riktiga kontrollerade rivningar av hus, där hör man INNAN rasen börjar fler explosioner.
Varför gör man inte det i detta fall?
Det borde ju höras ännu bättre här då detta skulle vara dom största husen i historien som man använt cd demolering på.
Och dessa hus som enligt foliehattarna skal klara av alla annan åverkan så borde det gått åt ännu mer explosiva medel för att få husen att rasa.