Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
jaså du är expert på juridik också?
Nej, inte på något sätt. Det är ju heller inte relevant för styrkan i mina argument (vilka du passade på att låta bli att bemöta), åtminstone inte på den här nivån. David Ray Griffin är pensionerad professor i religionsfilosofi och teologi men det har inte hindrat honom från att uttala sig om än det ena, än det andra. Sanningsrörelsen är påtagligt flexibel i sin auktoritetstro.
Men det enklaste sättet att bemöta mina argument är ju för sanningsrörelsen att skaka fram en åklagare/advokat som är beredd att gå till domstol med rörelsens bevis (Det har gjorts
en gång tidigare).
Citat:
Du har gjort bort dig två gånger. Först när du gav mig en "lösning" på problemet med wtc7 som innefattade att tillintetgöra NIST rapporten.
Tänk att du fortfarande inte förstått det
där inlägget. Du har heller inte förstått att det här inte är en tävling. Det handlar inte om att vinna något slags pokal, utan att försöka argumentera utifrån tillgängliga data. Jag gav ett exempel på ett möjligt scenario som inte involverade NWO eller George W Bush hemliga inside job. Varför? Det framgår av mitt inlägg. De flesta greppade poängen, du gjorde det inte.
Citat:
Och sen när du gav mig exakt vad jag behövde i form av bevis på att vertikal termitkapning var möjlig.
Du menar att du inte klarade av att göra en enkel sökning på Youtube för att hitta ett klipp som lades upp för tre år sedan? Då förstår jag bättre dina svårigheter. Kul att jag kunde hjälpa till!
Och du är alltså expert på vertikal termitkapning? (<---skämt).
Vertikal termitkapning av armeringsjärn var det som visades. Frågan är om du kan skala upp det till något som kapar bärandee stål
balkar. Lådan som hänger där på sidan är till för att rikta termitens verkan vertikalt. Jämför lådans storlek med armeringsjärnets och skala sedan upp det för att kunna göra samma sak genom bärande stålbalkar. Hur stor låda och hur mycket nanotermit skulle det krävas?
För att göra en liknelse: Det går att
skära stål med vatten också. Det betyder inte att vatten användes i WTC.
Trutherrörelsen hävdade att de kunde kapa balkar vertikalt med termit och skulle försöka under Burning Man. De misslyckades kapitalt. Ingen annan har heller lyckats demonstrera denna innovativa teknik.