2010-02-21, 12:21
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
SLOB var ju så snäll och gav mig den här videon där en Cutter charge byggd av AMATÖRER kapar vertikalt:
http://www.youtube.com/watch?v=Wn-MCCZ3O1M
Lägg till 50 NSA och CIA experter sen är saken biff.

Och den använder nano-thermite? Jag hittar inga sådana referenser i själva filmen, men du har säkert koll.

Citat:
Svara nu på mina frågor:
Vad som dock är oklart är dessa frågor:
Den officiella versionen har inga bevis, men det är ändå den som gäller.

Den officiella innehåller:
WTC7 föll långsammare i rapporten än i verkligheten.

NISTs simuleringar stämmer inte överrens med verkligheten.
Jag trodde liksom att man utgår från verkligheten och inte en simulering när man skriver en rapport, har jag fel?

NIST vill inte lämna ut beräkningar, antaganden och in-data till sina simuleringar. Varför?

Detta är som att jag skulle kunna åtala dig för mord och skapa en simulering i min dator där du mördar någon.

Sen drar jag slutsatsen från en bevakningskamera som visar att någon annan gjorde det att det visst var du som gjorde det.

Sen när folk frågar hur jag kom fram till att det var du som gjorde det, så vill jag inte berättar.

Jag hugger absolut dina frågor så fort vi rett ut det här med en "cutter charge för nano-thermite".
Citera
2010-02-21, 12:23
Medlem
Pads avatar
Citat:
Om NIST nu ska förvbättra byggnormen så hade det kanske vart bra för framtida byggingenjörer att få reda på HURFAN byggnaden kunde falla och inte bara få se en litet 3 sekunder långt fallförlopp som inte ens LIKNAR verkligheten det MINSTA!!

Inga siffror inga antaganden INGENTING!

Framtida byggingenjörer konstruerar hus efter gällande byggnormer, jag finner det ytterst osannolikt att de bemödar sig med att göra egna analyser av gamla huskollapser. Det är ju liksom det man har byggnormer till.
Citera
2010-02-21, 12:23
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Och den använder nano-thermite? Jag hittar inga sådana referenser i själva filmen, men du har säkert koll.

Jag hugger absolut dina frågor så fort vi rett ut det här med en "cutter charge för nano-thermite".
Ge dig pad. Inse vad det är som händer i världen.

Om amatörer kan kapa vertikalt med thermit så kan CIA göra det.

Vad är ditt problem?
Citera
2010-02-21, 12:24
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Framtida byggingenjörer konstruerar hus efter gällande byggnormer, jag finner det ytterst osannolikt att de bemödar sig med att göra egna analyser av gamla huskollapser. Det är ju liksom det man har byggnormer till.
Och dessa byggnormer bygger på?
Det finns ju ingen data om vad som hänt med byggnaderna.
Citera
2010-02-21, 13:12
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det var faktiskt du som fick mig in på det spåret, det ska du ha tack för.

Om varenda del av wtc1&2 börjat falla samtidigt, dvs foten av tornen gått sönder i samma takt som toppen och resten av tornet så hade den översta delen av tornet försatts i fritt fall där endast luftmotståndet behövdes ta hänsyn till. Detta hade resulterat i en falltid på 7-8 sekunder.

Men när tornen föll som det gjorde och hela tiden är tvungna att dela upp sin rörelsemängd på den nya materian det stöter på så kommer hastigheten inte bli fritt fall där det fallande materialet endast stöter på luft. ...
Men om man gör så att man antar att varje våning av WTC tornen hängde fritt i luften och bara väntade på att massan skulle komma ovanifrån och accelera den, så får man ut en falltid på ungefär 11 sekunder.
...
OK, tack för klarläggandet. Nu förstår jag bättre hur du menar.
Däremot håller jag inte med om beskrivningen:
vad du inte tar hänsyn till är att den fallande massan blir större och större liksom dess hastighet. Det betyder att efter ett antal våningars kollaps så går det inte längre att se skillnad på fritt fall och ett svagt bromsat fall. Den lilla impuls som krävs för att ta med sig nästa våningsplan är helt enkelt inte märkbar.

Vidare, om jag förstår din modell rätt så innebär den att varje våningsplan är belastat precis till sin gräns så att kolumnerna i det planet knäcks så fort de träffas av den fallande toppdelen. Vi antar sedan att stöten är helt inelastisk och att toppen + det nya våningsplanet fortsätter i fritt fall.
(har jag förstått dig rätt? Om inte, vänligen korriger och förtydliga.)

Ovanstående utgör ett intressant och välformulerat scenario.
Du påstår nu att falltiden för detta är 11s.
Min fråga är nu: var är din källa till detta?
Citera
2010-02-21, 13:24
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det finns över 1000 ingenjörer i A&E for 9/11 truth som vill ha en ny utredning. Det är inte bara "foliehattar" som vill ha en ny och oberoende utredning.

En oberoende utredning är inte mer än rätt. Att NIST fick sin lön av Bush är något som borde skapa misstankar hos varenda tänkande människa.
Men Thaddeus, hur tänker du nu?
NIST är en federal myndighet som rimligen bekostas med federala medel från en regering vars chef var president Bush (http://www.nist.gov/public_affairs/general2.htm#Organization ).

Sverige har SP och Statens Haverikommision. Det är nog att betrakta dom normalt att olyckor och liknande utreda av staten.
Citera
2010-02-21, 14:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
jaså du är expert på juridik också?

Nej, inte på något sätt. Det är ju heller inte relevant för styrkan i mina argument (vilka du passade på att låta bli att bemöta), åtminstone inte på den här nivån. David Ray Griffin är pensionerad professor i religionsfilosofi och teologi men det har inte hindrat honom från att uttala sig om än det ena, än det andra. Sanningsrörelsen är påtagligt flexibel i sin auktoritetstro.

Men det enklaste sättet att bemöta mina argument är ju för sanningsrörelsen att skaka fram en åklagare/advokat som är beredd att gå till domstol med rörelsens bevis (Det har gjorts en gång tidigare).

Citat:
Du har gjort bort dig två gånger. Först när du gav mig en "lösning" på problemet med wtc7 som innefattade att tillintetgöra NIST rapporten.

Tänk att du fortfarande inte förstått det där inlägget. Du har heller inte förstått att det här inte är en tävling. Det handlar inte om att vinna något slags pokal, utan att försöka argumentera utifrån tillgängliga data. Jag gav ett exempel på ett möjligt scenario som inte involverade NWO eller George W Bush hemliga inside job. Varför? Det framgår av mitt inlägg. De flesta greppade poängen, du gjorde det inte.

Citat:
Och sen när du gav mig exakt vad jag behövde i form av bevis på att vertikal termitkapning var möjlig.

Du menar att du inte klarade av att göra en enkel sökning på Youtube för att hitta ett klipp som lades upp för tre år sedan? Då förstår jag bättre dina svårigheter. Kul att jag kunde hjälpa till!

Och du är alltså expert på vertikal termitkapning? (<---skämt).

Vertikal termitkapning av armeringsjärn var det som visades. Frågan är om du kan skala upp det till något som kapar bärandee stålbalkar. Lådan som hänger där på sidan är till för att rikta termitens verkan vertikalt. Jämför lådans storlek med armeringsjärnets och skala sedan upp det för att kunna göra samma sak genom bärande stålbalkar. Hur stor låda och hur mycket nanotermit skulle det krävas?

För att göra en liknelse: Det går att skära stål med vatten också. Det betyder inte att vatten användes i WTC.

Trutherrörelsen hävdade att de kunde kapa balkar vertikalt med termit och skulle försöka under Burning Man. De misslyckades kapitalt. Ingen annan har heller lyckats demonstrera denna innovativa teknik.
Senast redigerad av SLOB 2010-02-21 kl. 14:34.
Citera
2010-02-21, 14:45
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Som trogna läsare minns diskuterade vi i den här tråden https://www.flashback.org/t847168 Mandarin Hotel. Ett hus som byggdes med de erfarenheter man drog utifrån WTC och alltså inte rasade efter att det brunnit ganska okontrollerat under flera timmar.
Lustigt nog försökte några få det ickeraserade huset till att vara ett bevis för sprängämnen i husen den 9/11.
Citera
2010-02-21, 15:30
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
För att det inte fanns något kvar att komprimera. Det mesta av tornen var ju givetvis luft, men det byggmaterial som faktiskt fanns tar ju upp en viss volym. Nu blev det en hög på sisådär 15 meter (egentligen mer, det fanns ett antal våningar under markplanet också), alltså blir det svårt att ramla igenom den högen (för var skulle materialet bli av?). När man väl slår i backen så blir det ju i princip statiskt, för jorden ruckar vi inte på (eller, det gör ju seismiska avtryck, men i övrigt händer inte så mycket).

Eller missuppfattade jag dig? Pratade du om sista bilden på den inre kärnan som stod kvar?

Ja, den sista frågan var där du uppfattade mig rätt.. bör inte denna också förstöras? Slutade pannkakseffekten precis där?
Citera
2010-02-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men Thaddeus, hur tänker du nu?
NIST är en federal myndighet som rimligen bekostas med federala medel från en regering vars chef var president Bush (http://www.nist.gov/public_affairs/general2.htm#Organization ).

Sverige har SP och Statens Haverikommision. Det är nog att betrakta dom normalt att olyckor och liknande utreda av staten.

En intressant fråga skulle kunna vara vem som skulle finansiera en "oberoende" undersökning av 9/11. Hur mycket skulle trutherserna själva slänga i denna "oberoende"? Vem skulle vara intresserad av att göra en "oberoende" utredning förutom trutherserna själva? Slutligen: Hur skulle man kunna vara säker på att de som gör en oberoende utredning faktiskt inte är köpta de också?

Edit: Nej Thaddeus, bara för att jag skriver "också" så betyder det inte att jag "erkänner" att NIST var köpta. Jag vet att du kommer tro det men så är det alltså inte.
Senast redigerad av SMA 2010-02-21 kl. 15:36.
Citera
2010-02-21, 15:35
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ge dig pad. Inse vad det är som händer i världen.

Om amatörer kan kapa vertikalt med thermit så kan CIA göra det.

Vad är ditt problem?

Frågan var väl om det någonstans står nanothermite? Frågan är väl om ingen skulle märka en sådan monstermaskin som går lös i hela huset?
Citera
2010-02-21, 15:37
Medlem
söderbs avatar
Förövrigt gäller fortfarande det jag och kuvolski petade lite på, det finns INGET bevis för någonting som pekar på insidejob/bomber/thermite osv osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in