[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Precis som många andra skydd finns det en tidsaspekt man måste ta hänsyn till, vad hjälper det om man har brandtåliga skydd om ingen stoppar elden? Allt brinner som det så vackert heter.. Om det fanns mer skydd kvar på wt7 skulle det alltså innebära att den kollapsen tar längre tid, vilket den gjorde med en sisådär 7h.
Nu var det väl så att elden inte stannade på samma ställe i längre än 20 minuter vill jag minnas och inga bevis finns för att elden skulle vara koncentrerad till där stålet är. Stål brinner inte så bra som du kanske vet, särskilt inte med brandskydd på. Ta en titt på de isolerade eldarna. Jämför gärna med andra stålramsbyggnader, som brinner över HELA byggnaderna, med stora lågor, spräckta fönster mm.
Citat:
Falskt. Du har inte läst rapporten uppenbarligen eller så ljuger du medvetet.
Vilka tester gjordes mer? Tycker du på allavar att hagelgevärstestet är bra?
Citat:
Hur många våningar ska det försvinna ifrån enligt dig? Allt skydd måste inte försvinna från alla våningar kanske man kan tillägga. Om du sett Elgigantes länkning i heiwa challenge tråden så ser du ett exempel där endast ett fåtal våningar dras bort och raserar hela höghus.
"Naturligtvis kunde det inte det", Förutom dina felaktiga spekulationer, varför skulle inte huset kunna rasa? Det krävs ju så lite för att huset ska rasa som du kan se tex här:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=19892105&postcount=239
Kan inte fatta att jag fortfarande diskuterar med en sådan psykopat. Nu måste du väl ändå skämta? Annars blir jag mörkrädd. Har du inte läst om hur man utför de där rivningarna? Först och främst, DET FUNKAR BARA PÅ BETONGBYGGNADER, inte på stålramsbyggnader självklart. Sedan är det så att de TAR BORT ALLA BÄRANDE PELARE PÅ FÖRHAND. Det blir då ungefär som att ta bort mittenvåningen på ett korthus. Klart fan att det rasar då. Nu får du väl för fan ändå ge dig. Tror inte ens någon av dina debunker-kompisar tycker att det är ett exempel ens värt att ta upp i det här sammanhanget. Och du skriver:
Citat:
Det krävs ju så lite för att huset ska rasa som du kan se tex här
Hahaha, humor. Förväntar mig att du tar tillbaks jämförelsen om du vill behålla den närmast obefintliga värdighet du har kvar i den här tråden.
Citat:
Att ett stort flygplan flyger in i huset medför att skyddet försvinner. Om du inte litar på detta kan du väl ta en kik i rapporten på deras tester kring detta, vem vet du kanske lär dig något nytt så slipper vi höra på dina felaktigheter sedan. Eftersom wtc1+2 rasade snabbare än wtc7 så säger det sig själv, brandskyddet var mer intakt på 7an. Det skyddar inte för evigt vet du väl?
Jag har sett själv när de sköt 15 skott med ett hagelgevär på en bit brandskyddat stål. Detta visar idiotin i deras undersökning. Men du tycker väl förstås att denna jämförelse är bra också. Blir förvånad om du inte tycker det.
Citat:
Säger rapporten verkligen detta? Att jetbränslet är det största orsaken? Vad jag läst fungerar jetbränslet som tändvätska för ett stort parti i huset och inget annat, givetvis bidrar detta på sitt sätt att huset brinner ner snabbare.
Läsförståelse. Jag säger att de använder det som ett av de största argumenten. Men har för mig att de säger att husen inte hade kunnat rasa om det inte var för jetbränslet. Många av dina kära kompanjoner brukar skrika sig hesa om att jetbränslet var det som gjorde att det blev så varmt att allt stål gav vika. Men du har alltså en annan uppfattning. Ok
Citat:
Om du läst rapporten kring wtc7 skulle du fått läsa att rasmassorna vad obetydliga, det var branden som var orsaken och huset hade rasat även utan rasmassorna dock med en annorlunda utgång.
Precis det jag sa.
Citat:
Inte alls märkligt, det var olika förutsättningar för huset. Tips; Flygplan vs inget fplygplan, jetfuel vs inget jetfuel, 7h brand mot 10min brand osv..
På vilket sätt gör dessa förutsättningar att 7an skulle rasa. Som sagt du bör nog studera eldarna närmre, det verkar som om du tror att hela bygget brann i 7 timmar, när det i själva verket var små eldar som slocknade/förflyttades. 10 min brand i WTC1 och 2??
Citat:
Så vad bevisar detta? Att 7an var mer försvagad efter 7h brand än var wtc1+2 var efter 10minuter?
10 min??
Än en gång visar du din okunnighet. Den roligaste kommentaren i detta inlägg var dock:
Citat:
Det krävs ju så lite för att huset ska rasa som du kan se tex här:
Hahahahahahaha