Citat:
Ursprungligen postat av entropi
Nej, frågan var om flygplanstyp.
Är vi överens om att det var en 767:a och inte ett stridsflyg? Du verkar vilja göra en höna av en fjäder, kan vi gå vidare i ämnet?
Jag har aldrig trott att det var annat än kapade trafikflygplan av modell B-767 &757, det var du och AD som gaggade om militära plan. Vi går vidare när du har berättat vilken relevans det har för deras manöverförmåga och maxhastighet på låg höjd om de vore ägda av US Airforce eller United Airlines. Eller så kan du som en hederlig debattör räcka näven i vädret och erkänna att du var ute och cyklade helt enkelt. Välj själv.
Citat:
Låt oss säga att du sitter längst fram på en A380 och ringer ett samtal. Sedan kliver jag på längst bak. Menar du att signalen blir sämre nu för att den totala massa ökade?
Jag ställde en rak fråga. Du replikerar med en halmgubbe=usel debatteknik. Dewdney talade om flygplanets massa, inte om passagerarnas kroppar. Gå tillbaka till min fråga, förstå den, sök svar och återkom.
Citat:
OK.

Det verkar inte som du menar det. Det är inte för sent att ge sig med hedern i behåll men det blir svårare och svårare för dig för varje gång du framhärdar. Hur var det nu med mobiltelefoner i flygplan, kan det funka eller? Var Dewdney helt off med sina hypoteser?
Om ditt svar är ja på båda de frågorna så kan du förklara vad det var du ville anmärka på i mitt inlägg. Om svaret är nej så har du en bit att gå med att bevisa din tes. Lycka till vad du än väljer.