2012-09-16, 21:18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entropi
Givetvis diskuteras det om militära 767.or.

Om du hade bemödat dig med att ta del av det länkade materialet så skulle det ha framgått väldigt klart.

Du kanske ska...
Diskussionen ska föras här och länkar endast bifogas som stöd för ens argument, aldrig bara förlita sig på länkar. Fattar du det?

OK, militära versioner av samma flygplanstyp, varför och vad tyder på det?
Citera
2012-09-16, 21:18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Givetvis diskuteras det om militära 767.or.

Om du hade bemödat dig med att ta del av det länkade materialet så skulle det ha framgått väldigt klart.

Du kanske ska...
Diskussionen ska föras här och länkar endast bifogas som stöd för ens argument, aldrig bara förlita sig på länkar. Fattar du det?

OK, militära versioner av samma flygplanstyp, varför och vad tyder på det? Vad kan dessa plan som inte de civila versionerna kan? Du kanske menar att det var AWAC eller tankningsflygplan Jomen då förstår jag allt, det förklarar ju allting mycket bättre.
Citera
2012-09-16, 21:25
Medlem
stom72s avatar
[quote=Flipp-Flopp]Titta på detta:

http://www.youtube.com/watch?v=OUkvnfV606w

Först kollapsar "penthouse" högst upp, sen kan man se att byggnaden till stora delar kollapsar internt (kolla fönstren). Sen sist kollapsar väggen närmast kameran. Att allt skulle kollapsa på ett sätt likt en kontrollerad rivning är inte sant. Inga bevis på några bomber finns heller utan bevisen talar emot bomber.

Vad för uttalande? Det finns ingenting som talar för en konspiration.[/QUOTE

Sök på tuben efter "Larry Silverstein Pull it"
Lite egendomligt denne tornens ägare fram till en månad innan kollapsen tillstår att han beordrade sprängning ac B7 när offentliga olycksrspporten säger ngt helt annat.
Citera
2012-09-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
OK, militära versioner av samma flygplanstyp, varför och vad tyder på det? Vad kan dessa plan som inte de civila versionerna kan? Du kanske menar att det var AWAC eller tankningsflygplan Jomen då förstår jag allt, det förklarar ju allting mycket bättre.

Studera inlägg #21342 i denna tråd, särskilt första videolänken.
Citera
2012-09-16, 21:50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Studera inlägg #21342 i denna tråd, särskilt första videolänken.
Nej, jag för inte en diskussion med Youtube, jag diskuterar med DIG nu. Svara på mina frågor, så svårt kan det inte vara om du nu har något att komma med.

Förresten så menade ju Arthur Dent att diverse manövrer inte skulle kunnat göras med B-757/767, då hjälper det ju inte att det var militär version, flygenvelopen är samma för dessa. Alltså var det inte det AD menade.
Senast redigerad av skunkjobb 2012-09-16 kl. 22:08.
Citera
2012-09-16, 22:23
Medlem
Citat:
Nej, jag för inte en diskussion med Youtube, jag diskuterar med DIG nu. Svara på mina frågor, så svårt kan det inte vara om du nu har något att komma med.

Varför är du så defensiv och besvärlig för?

Jag gjorde ett påpekande om att det var en militär 767:a som Arthur Dent högst sannolikt pratade om.

Videoklippet är knappt sex minuter långt. Du kan nog på egen hand greppa innehållet och komma in i matchen igen...
Citera
2012-09-16, 22:33
Medlem
Citat:
Och sedan är inte flygplanets massa relevant över huvud taget. Det är snarare en fråga om plåttjocklek och den är inte så mycket tjockare ens på en A-380 än på en Cessna 152. Fönstrens andel av kroppsytan spelar också roll men inte planets storlek i sig.

Massan syftar nog inte till flygplanets vikt i sig, utan om storleken. Visst är plåttjockleken mellan en A380 och C152 säkerligen lika, men du måste väl själv inse att signalen måste penetrera en hel del mer material på en A380 jämfört med en ynklig Cessna.
Citera
2012-09-16, 23:33
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Varför är du så defensiv och besvärlig för?

Jag gjorde ett påpekande om att det var en militär 767:a som Arthur Dent högst sannolikt pratade om.

Videoklippet är knappt sex minuter långt. Du kan nog på egen hand greppa innehållet och komma in i matchen igen...
Jag noterar att du fortfarande undviker att svara på frågorna. Jag har sett klippet nu, mina frågor till dig kvarstår. Eftersom vi talade om möjliga hastigheter och manövrer så måste du mena att frågan om militär variant har något med detta att göra. Vad har det med detta att göra? Glöm inte de andra frågorna.

Citat:
Massan syftar nog inte till flygplanets vikt i sig, utan om storleken. Visst är plåttjockleken mellan en A380 och C152 säkerligen lika, men du måste väl själv inse att signalen måste penetrera en hel del mer material på en A380 jämfört med en ynklig Cessna.
Massan syftar till massan, varför skulle det vara något annat? Volymen är ju bara än mer irrelevant för frågan så att du försöker vrida det till det förbättrar liksom inte din position.

A380 väger ungefär tusen gånger mer än en C152. Tror du att signalen är ens på långa långa vägar reducerad till tusendedelen i en A380 jämfört med i en C152? Om inte så hoppas jag du inser att Dewdney var ute och cyklade fullständigt i sina påståenden och att du hade gjort bäst i att inte försöka rätta mig när jag hade rätt. OK?
Citera
2012-09-17, 00:03
Medlem
Citat:
Jag noterar att du fortfarande undviker att svara på frågorna. Jag har sett klippet nu, mina frågor till dig kvarstår. Eftersom vi talade om möjliga hastigheter och manövrer så måste du mena att frågan om militär variant har något med detta att göra. Vad har det med detta att göra? Glöm inte de andra frågorna.

Nej, frågan var om flygplanstyp.
Är vi överens om att det var en 767:a och inte ett stridsflyg? Du verkar vilja göra en höna av en fjäder, kan vi gå vidare i ämnet?

Citat:
Massan syftar till massan, varför skulle det vara något annat? Volymen är ju bara än mer irrelevant för frågan så att du försöker vrida det till det förbättrar liksom inte din position.

A380 väger ungefär tusen gånger mer än en C152. Tror du att signalen är ens på långa långa vägar reducerad till tusendedelen i en A380 jämfört med i en C152?

Låt oss säga att du sitter längst fram på en A380 och ringer ett samtal. Sedan kliver jag på längst bak. Menar du att signalen blir sämre nu för att den totala massa ökade?

Citat:
du hade gjort bäst i att inte försöka rätta mig när jag hade rätt. OK?

OK.
Citera
2012-09-17, 00:20
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Nej, frågan var om flygplanstyp.
Är vi överens om att det var en 767:a och inte ett stridsflyg? Du verkar vilja göra en höna av en fjäder, kan vi gå vidare i ämnet?
Jag har aldrig trott att det var annat än kapade trafikflygplan av modell B-767 &757, det var du och AD som gaggade om militära plan. Vi går vidare när du har berättat vilken relevans det har för deras manöverförmåga och maxhastighet på låg höjd om de vore ägda av US Airforce eller United Airlines. Eller så kan du som en hederlig debattör räcka näven i vädret och erkänna att du var ute och cyklade helt enkelt. Välj själv.

Citat:
Låt oss säga att du sitter längst fram på en A380 och ringer ett samtal. Sedan kliver jag på längst bak. Menar du att signalen blir sämre nu för att den totala massa ökade?
Jag ställde en rak fråga. Du replikerar med en halmgubbe=usel debatteknik. Dewdney talade om flygplanets massa, inte om passagerarnas kroppar. Gå tillbaka till min fråga, förstå den, sök svar och återkom.

Citat:
OK.
Det verkar inte som du menar det. Det är inte för sent att ge sig med hedern i behåll men det blir svårare och svårare för dig för varje gång du framhärdar. Hur var det nu med mobiltelefoner i flygplan, kan det funka eller? Var Dewdney helt off med sina hypoteser?

Om ditt svar är ja på båda de frågorna så kan du förklara vad det var du ville anmärka på i mitt inlägg. Om svaret är nej så har du en bit att gå med att bevisa din tes. Lycka till vad du än väljer.
Senast redigerad av skunkjobb 2012-09-17 kl. 00:57.
Citera
2012-09-17, 01:39
Medlem
skunkjobbs avatar
[quote=stom72]
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Titta på detta:

http://www.youtube.com/watch?v=OUkvnfV606w

Först kollapsar "penthouse" högst upp, sen kan man se att byggnaden till stora delar kollapsar internt (kolla fönstren). Sen sist kollapsar väggen närmast kameran. Att allt skulle kollapsa på ett sätt likt en kontrollerad rivning är inte sant. Inga bevis på några bomber finns heller utan bevisen talar emot bomber.

Vad för uttalande? Det finns ingenting som talar för en konspiration.[/QUOTE

Sök på tuben efter "Larry Silverstein Pull it"
Lite egendomligt denne tornens ägare fram till en månad innan kollapsen tillstår att han beordrade sprängning ac B7 när offentliga olycksrspporten säger ngt helt annat.
Oj jösses i själva helvete, "pull it" kommer på retur för tusende gången Snälla människa, använd sökrutan så ska du se att det där har avhandlats omsorgsfullt och att "pull it" inte betyder det du tror. Som straff för att du inte kollade innan du skrev så talar jag inte om nu vad det egentligen var, det kommer du att finna om du söker.
Citera
2012-09-17, 15:31
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jag kan också tycka det vore bättre med separata trådar för Pentagon och Shanksville men nu är det i denna vi har diskuterat även dessa händelser så då får vi väl fortsätta här.

Jag tycker inte alls det är kul att kalla folk för galna, det är mycket roligare att skärskåda argument men förnekar man att det ens var flygplan som flög in i byggnaderna eller måste vrida till det till att ha varit andra flygplan än det egentligen var (vad det nu skulle ligga för logik i det, militära transportplan har inte högre hastighet än B-767/757 och en slug konspiratör hade väl för höge Farao använt civila plan för att dölja sin konspiration så det är bara ännu mer hål i huvudet att gagga om militärplan) så har man gått så långt i sin galenskap att det är patologiskt. En del debattörer som uppenbarligen har en psykiatrisk diagnos låter jag vara bara för att inte vara taskig mot en som är sjuk. Så illa verkar du inte vara så då får du helt enkelt en släng av sleven när du förtjänar det.

Bevisen för att det var B-767 respektive 757 i de aktuella olyckorna är fullständiga, vi har gått igenom det i det oändliga och ändå kan du inte släppa frågan. Hur länge ska du hålla på? Vad krävs för att övertyga dig om att det var just dessa passagerarplan? Måste du åka tillbaka i tiden och vara med på flygplanen själv, är det det enda som duger eller kanske du då bara ser ett hologram då med?

Någon gräns måste finnas för hur långt man kan sjunka i konspirationsträsket. Öppna ögonen och ta del av verkligheten!

Ja du får naturligtvis diskutera Pentagon var du vill, själv föredrar jag att fortsätta eventuell diskussion i Pentagon-tråden så att jag har mina inlägg samlade på ett ställe.

Nu tror jag ju inte att syftet med att byta ut planen har med hastigheter att göra utan syftet är att slutfölja attacken med ett drönarplan. Eftersom haveriutredning aldrig gjordes håller jag inte med om att något är bevisat. Var kom hologram ifrån? Ett tips är att du försöker skilja dina fantasier från den text jag faktiskt skriver, dels gagnar det diskussionen dels får det dig att framstå som något mindre förvirrad.

Din iver att sjukdomsförklara folk verkar ha gjort dig något oberäknelig. Du avkrävde mig på svar om vad jag trodde träffade tornen, jag svarar att jag inte vet (eftersom den saken aldrig utreddes) men lutar mot något militärt baserat på vittnesmålen varpå du ställer diagnos och sedan anklagar mig för att inte kunna "släppa frågan". Du skriver själv att vi gått igenom det i det oändliga och ändå avkräver du ett svar du redan känner till för att i nästa mening anklaga mig för att inte kunna släppa frågan, du ger ett mer än lovligt förvirrat intryck. Hade du inte frågat hade jag aldrig tagit upp det, hade jag vetat att du inte var intresserad och ville diskutera utan bara ställa diagnos hade jag heller aldrig tagit upp det, förstått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in