2009-06-01, 23:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
1. Ett krig kommer att bryta ut mellan två länder inom tolv månader.
2. En person ur den amerikanska administrationen kommer att dö i en olycka.
3. En europeisk politiker avgår efter en skandal.
4. Världsekonomin kommer att fluktuera.
5. Priset på olja och guld kommer att ändras.
6. Ett globalt företag kommer att gå i konkurs.
7. Bevis på utomjordiskt liv kommer inte att publiceras.
8. Truthers kommer inte att ha enats om ett händelseförlopp runt 9/11.
9. Ett oväder orsakar förödelse på amerikanska ostkusten.

Allt ovanstående kommer att framföras som bevis, av sanningssökare, för den stora konspirationen.
Citera
2009-06-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
1. Ett krig kommer att bryta ut mellan två länder inom tolv månader.
2. En person ur den amerikanska administrationen kommer att dö i en olycka.
3. En europeisk politiker avgår efter en skandal.
4. Världsekonomin kommer att fluktuera.
5. Priset på olja och guld kommer att ändras.
6. Ett globalt företag kommer att gå i konkurs.
7. Bevis på utomjordiskt liv kommer inte att publiceras.
8. Truthers kommer inte att ha enats om ett händelseförlopp runt 9/11.
9. Ett oväder orsakar förödelse på amerikanska ostkusten.

Allt ovanstående kommer att framföras som bevis, av sanningssökare, för den stora konspirationen.

Du är liksom lite sent ute, dessutom var det inte särskilt kul ens den första gången och vi har kommit ifrån ämnet ganska rejält.
Citera
2009-06-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Han nämner 60% dödsrisk. Hur många dog i svininfluensan? Hur många smittades?

Ok så du lyckades hitta ett "fel". Varför skulle han ha rätt i vilken dödsrisk som finns? Dessutom vet jag att Alex Jones svamlar och säger saker som han inte har belägg för. Men han hade väl rätt om namnet på influensan och hur upphåsad den skulle bli, två månader innan? Alltså är era skämt inte särskilt relevanta. Som sagt är tyvärr även er humor bristfällig.
Citera
2009-06-02, 00:20
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ok så du lyckades hitta ett "fel". Varför skulle han ha rätt i vilken dödsrisk som finns? Dessutom vet jag att Alex Jones svamlar och säger saker som han inte har belägg för. Men han hade väl rätt om namnet på influensan och hur upphåsad den skulle bli, två månader innan? Alltså är era skämt inte särskilt relevanta. Som sagt är tyvärr även er humor bristfällig.

Du verkar helt missa att i humorn som du inte uppskattar så finns en sanning du inte vill se.
Citera
2009-06-02, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Du verkar helt missa att i humorn som du inte uppskattar så finns en sanning du inte vill se.

Hur ofta har det skett terrorattentat i USA? Hur ofta har Jones sagt att folk ska ringa in till vita huset för att stoppa deras false flag attack? Att detta var mindre än två månader innan gör väl att det är lite skillnad mot det ni pratar om. Bill Cooper sade det samma sommar. Samma sak med svininfluensan, där Alex var väldigt exakt på många punkter. Fortfarande ingen som kommenterar Kissinger? Jag förstår er. Hade också blundat för det om jag var en förnekande debunker.
Citera
2009-06-02, 00:34
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Hur ofta har det skett terrorattentat i USA?

Oh! Oh! Jag vet! Jag vet!

Under 1999 skedde 10 terrordåd, 2 misstänkta incidenter, och sju förhindrades.

Mellan 1980 och 1999 skedde totalt 457 terrordåd, incidenter, samt förhindrade terrordåd.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=16471929&postcount=74
Citera
2009-06-02, 00:38
Medlem
Citat:

Dödsfrekvensen är ju högst relevant, kanske till och med det mest relevanta. Den är ju den som avgör om vi har någonting livsfarligt eller ett litet hot.
Citera
2009-06-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

Mellan 1980 och 1999 skedde totalt 457 terrordåd, incidenter, samt förhindrade terrordåd.

Jämförbara med det Jones pratar om?
Citera
2009-06-02, 01:09
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:

Kanske glider ifrån ämnet lite smått, men intressant det där.. tänk om man lagt lika mycket pengar som i kriget mot terrorismen och allt vad det medfört och lagt dessa pengar och energi på att förhindra världssvält och fattigdom.

"Combined, these acts resulted in the deaths of 205 persons and in the injury of over 2,037 more."

Det dör cirka 30 000 000 människor(ej 100% på siffra) per år av svält, och över 1 000 000 000 människor lever i extrem fattigdom, dvs mindre än en dollar/dag. Om man då jämför detta mot terrorismens 205 dödsfall i USA mellan åren 1980-1999 så är det lite förvirrande.

Det finns förmodligen enskilda människor som mördat fler än detta, inte för att det på något sätt gör det OK, men kan man inte lika gärna bomba landet dessa personer har bott i med den självklara ursäkten att just mördaren ska dö? Detta ser ju i alla fall jag som en helt legitim ursäkt
Senast redigerad av Kuvolski 2009-06-02 kl. 01:12.
Citera
2009-06-02, 08:43
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jämförbara med det Jones pratar om?

Oh, förlåt! Jag såg inte att du flyttat över målet till andra kortsidan.
Citera
2009-06-02, 09:33
Medlem
Citat:

Grejen är att ingen blir imponerad över att någon påstår att något som vi känner till blir upphaussat, iallafall inte jag. Klart som fan media kommer skita på sig av skräckblandad förtjusning när möjligheten till att skriva "Du KAN dö!!!!" på löpet. Att Alex insett detta är inte imponerande, att han nämnde namnet på viruset är inte heller imponerande då det viruset inte var okänt. Nu vart det masshysteri i en månad eller så och sen hände absolut ingenting. Ingen pandemi, inga miljoner döda. Varför ska vi bli imponerade över det Alex säger?

Dessutom är det ingen som skämtar, vi förutspår saker. Precis som Alex.
Citera
2009-06-02, 10:04
Medlem
Citat:
Oh, förlåt! Jag såg inte att du flyttat över målet till andra kortsidan.

Nja, men om man tittar så är det väl främst Oklahoma där 168 av de 205 du pratar om dog, wtc-bombningarna(6 dödsfall). Sen klassas ju allt som terrorism, vet inte riktigt vilka fall FBI pratar om.

Så tror du att Alex Jones och Bill Cooper sade varje dag att det snart kommer en stor terrorist attack och Bin Laden kommer pekas ut som skyldig?

Här kan du läsa om terroristattacker som skett:
http://www.state.gov/r/pa/ho/pubs/fs/5902.htm
Senast redigerad av Lienno 2009-06-02 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in