2012-05-13, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Din attityd visar inte direkt på nån tacksamhet för svaren som du får.

Fysikens regler duger tydligen inte åt dig, så jag förstår inte vad du är ute efter för bevis. Du är som sagt inte så intresserad av att delta i diskussionen. Om du inte håller med om förklaringarna är du välkommen att ge egna teorier eller motargument. Ungefär som du gjorde när du skrev hur lång tid det tog att förbereda en landning. Om du tror att uppgifterna om Pentagonplanets färd inte stämmer får du förklara varför du anser det istället för att bara antyda att uppgifterna kanske inte stämmer. Om du undrar över Pentagons försvarssystem får du utveckla vad du menar var konstigt med det. Jag misstänker att det rör det påstådda missilförsvaret, vars existens mest tycks bygga på hörsägen, men du får som sagt gärna utveckla ditt resonemang.

Det har jag aldrig påstått. Jag lägger fram information som finns tillgänglig om saker som du funderar över och hänvisar till andra ställen där du kan få svar på dina frågor. Om du vill tro på informationen är såklart helt upp till dig, och du är välkommen att ge motargument eller källor som stöd för dina åsikter. Det är så en diskussion går till. Men eftersom dina senaste inlägg inte har haft ett dugg med trådens ämne att göra misstänker jag att du, precis som flera andra, inte är intresserad av den sortens åsiktsutbyte.

Asså is you fo real eller?

Vadå fysikens regler duger inte? Jo?

Om jag har en boll i handen och släpper den neråt så ramlar den bla bla bla gravitationen bla bla fysik

Om jag har en boll och kastar den allt jag har ner i marken så kommer den gå snabbare än om jag bara släppte den. Fysikens regler är applicerbara men det betyder inte att det är därför bollen går mycket snabbare om jag kastar den i marken.
Citera
2012-05-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Asså is you fo real eller?

Vadå fysikens regler duger inte? Jo?

Om jag har en boll i handen och släpper den neråt så ramlar den bla bla bla gravitationen bla bla fysik

Om jag har en boll och kastar den allt jag har ner i marken så kommer den gå snabbare än om jag bara släppte den. Fysikens regler är applicerbara men det betyder inte att det är därför bollen går mycket snabbare om jag kastar den i marken.
Jaså inte det? Det här kan bli ganska intressant att få förklarat lite närmare.

Om vi utgår från formeln från gymnasiefysiken som rätt många borde stött på någon gång:
v(t) = v0 + a*t

Kan den deprimerade killen förklara vad som gör att denna formel inte är applicerbar på exemplet med bollen?
Citera
2012-05-14, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nickepicke77
Jaså inte det? Det här kan bli ganska intressant att få förklarat lite närmare.

Om vi utgår från formeln från gymnasiefysiken som rätt många borde stött på någon gång:
v(t) = v0 + a*t

Kan den deprimerade killen förklara vad som gör att denna formel inte är applicerbar på exemplet med bollen?

Har du läst för mycket fysik och blivit ordblind? Du såg ju inte vad jag skrev

Citat:
Fysikens regler är applicerbara men det betyder inte att det är därför bollen går mycket snabbare

Bollen går snabbare för att jag kastar den istället för att släppa den, inte för att v=t^AB*H+G5-3 (fysikformel)

Efter att ha kollat mitt inlägg måste jag säga att fan vilken nice formel jag fick till
Senast redigerad av deprimeradekillen 2012-05-14 kl. 00:20.
Citera
2012-05-14, 01:11
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Bollen går snabbare för att jag kastar den istället för att släppa den, inte för att v=t^AB*H+G5-3 (fysikformel)

Vad fan yrar du om egentligen? Vad vill du säga?

men men... underbart... fortsätt. Fortsätt att visa oss andra vilka enorma kunskaper du sitter inne med och hur du tänker, debatterar och resonerar. Mycket underhållande. Ni truthers är fantastiska, undviker alltid svåra frågor genom att byta ämne.

Inte så svårt att ordbajsa som du gör, men kan du inte besvara någon av frågorna du fått? Detta är faktiskt ett diskussionsforum.
Senast redigerad av Flipp-Flopp 2012-05-14 kl. 01:19.
Citera
2012-05-14, 01:43
Medlem
Citat:
Har du läst för mycket fysik och blivit ordblind? Du såg ju inte vad jag skrev

Efter att ha kollat mitt inlägg måste jag säga att fan vilken nice formel jag fick till
Du har möjligtvis inte funderat på varför du fick IG i fysik och antagligen även i matematik? ;-)

Eftersom du inte verkar vara bevandrad inom fysik, så får jag väl försöka förklara hur det fungerar.
v(t) = v0 + a*t

v(t) är hastigheten hos bollen vid tidpunkten t, angivet i sekunder
v0 är bollens ursprungshastighet
a är accelerationen som bollen utsätts för
t är tiden i sekunder

Fall 1, bollen släpps fritt från stillastående
v0 = 0 m/s
a = 9.82 m/s^2
v(t) = t * 9,82 m/s

Fall 2, bollen kastas nedåt
Detta fall måste delas upp i 2 st delmoment; kastet och frifall

Under kastet utsätts bollen för en acceleration som är mycket större än gravitationskonstanten. I princip seriekopplar vi två instanser av samma formel, dock med olika v0, a och t.

Kast
v0 = 0 m/s
a = a1, a1 >> 9,82 m/s^2 (Vi gör förenklingen att accelerationen är konstant under hela kastet)
vkast(t) = t * a1

Från tiden t=0 till t=T utsätts bollen likformigt för accelerationen a1 och får då hastigheten T*a1 m/s

Frifall
Här börjar tidräkningen från tiden t=T, dvs direkt när bollen slutar påverkas av kastaccelerationen
v0 = vkast(t) = T*a1
a = 9,82 m/s^2
vfall(t) = T*a1 + t*9,82 m/2

Eftersom accelerationan a1 är mycket större än g, så kommer bollens hastighet att vara mycket större om den kastas.
Citera
2012-05-14, 11:01
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Jag kan upplysa dig om att en flygsimulator inte är samma sak som att flyga på riktigt. Speciellt inte nära marken.

Ok...
Redogör på vilket sätt det skulle skilja sig åt?
Gärna med referenser från trovärdiga källor.......
Citera
2012-05-14, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Vad fan yrar du om egentligen? Vad vill du säga?

men men... underbart... fortsätt. Fortsätt att visa oss andra vilka enorma kunskaper du sitter inne med och hur du tänker, debatterar och resonerar. Mycket underhållande. Ni truthers är fantastiska, undviker alltid svåra frågor genom att byta ämne.

Inte så svårt att ordbajsa som du gör, men kan du inte besvara någon av frågorna du fått? Detta är faktiskt ett diskussionsforum.

Vad dillar du om?

När blev jag en "truther"? Har du läs- och skrivsvårigheter eller har du med flit undvikit att se att jag flera gånger har skrivit att jag inte tror att det var ett insiderjobb?

Citat:
Ursprungligen postat av nickepicke77

Haha, när kollade du mitt betygsdokument? du har helt rätt i att jag inte är så bevandrad inom fysik. Fysik A på gymnasiet är det enda jag har läst (och fått godkänt i )

Problemet här är att du fortfarande inte förstår. Du har visat uträkningen för A (bollen släpps) och B (bollen kastas). Du har visat att B är snabbare än A. Du har inte visat VARFÖR B är snabbare än A. Svaret är för att B kastas och A släpps. Din uträkning visar inte det, du har räknat ut det för att du vet att B = bollen kastas och sedan tar fram alla siffror. Om du bara hade alla variabler så skulle du kunna se att B är snabbare än A, men du vet inte vad B har utsatts för (ett kast i detta fall).

Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
Ok...
Redogör på vilket sätt det skulle skilja sig åt?
Gärna med referenser från trovärdiga källor.......

Ja till exempel att du vet att du sitter i en simulator och inte i ett riktigt flygplan. Tror du på allvar att det är samma sak att sitta i en simulator och att flyga på riktigt?

Följdfråga: var fick terroristerna tag på den här high tech flygsimulatorn?
Citera
2012-05-14, 18:35
Medlem
Det är märkligt hur man kan vara helt ovetande och okunnig om det man har åsikter om, fast det är så lätt att kolla upp fakta.

Det är inte alls särskilt svårt att flyga nära backen, i synnerhet om målet ändå är att ”krascha” in i något. I fallet Pentagon så hasade flygplanet faktiskt i backen en bra bit innan det träffade byggnaden, vilket gjorde märken i gräsmattan m.m. Det var givetvis något som bara råkade bli så, kunde ha gått helt i backen tidigare, eller kanske träffat vägen allt för högt upp. Men nu blev det som det blev.

Det är dokumenterat att kaparna som flög flygplanen hade gått i flygskola och klarat flygcertifikatet, samt att de hyrt simulatortid.

Att flyga simulator är så realistiskt att det för de ovana kan te sig som om man just flyger. Vi talar ju om simulatorer som kan kosta massor med miljoner och där man verkligen gjort allt för att simulera just verkligheten så det upplevs förvillande lika.
Citera
2012-05-14, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är märkligt hur man kan vara helt ovetande och okunnig om det man har åsikter om, fast det är så lätt att kolla upp fakta.

Det är inte alls särskilt svårt att flyga nära backen, i synnerhet om målet ändå är att ”krascha” in i något. I fallet Pentagon så hasade flygplanet faktiskt i backen en bra bit innan det träffade byggnaden, vilket gjorde märken i gräsmattan m.m. Det var givetvis något som bara råkade bli så, kunde ha gått helt i backen tidigare, eller kanske träffat vägen allt för högt upp. Men nu blev det som det blev.

Det är dokumenterat att kaparna som flög flygplanen hade gått i flygskola och klarat flygcertifikatet, samt att de hyrt simulatortid.

Att flyga simulator är så realistiskt att det för de ovana kan te sig som om man just flyger. Vi talar ju om simulatorer som kan kosta massor med miljoner och där man verkligen gjort allt för att simulera just verkligheten så det upplevs förvillande lika.

Nyss var det sååååå jävla lätt att flyga ovanför marken, kaparna hade flygcert och hade tränat i en 100% verklig flygsimulator, ändå åkte dom i marken först?

När satt du i en flygsimulator senast? När flög du en 737 två meter över marken senast?

"dokmenterat att dom hyrt simulatortid" vilket jävla skämt...
Citera
2012-05-14, 20:03
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Nyss var det sååååå jävla lätt att flyga ovanför marken, kaparna hade flygcert och hade tränat i en 100% verklig flygsimulator, ändå åkte dom i marken först?

När satt du i en flygsimulator senast? När flög du en 737 två meter över marken senast?

"dokmenterat att dom hyrt simulatortid" vilket jävla skämt...

På vilket sätt var det ett svar???
Citera
2012-05-14, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
På vilket sätt var det ett svar???

Det var ett konstaterande att han inte är så jävla bra som han vill få det att verka.

"Before you start pointing fingers make sure your hands are clean"
Citera
2012-05-14, 20:14
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Det var ett konstaterande att han inte är så jävla bra som han vill få det att verka.

"Before you start pointing fingers make sure your hands are clean"

Ännu ett ickesvar, bara ett påhopp...
Är det det bästa du kan åstadkomma???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in