2009-10-31, 01:09
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Fallet skulle alltså ha behövt:
"which required all 81 steel columns to miraculously fail simultaneously". Alltså skulle branden behövt förstöra alla dessa kolumner samtidigt för att kunna sätta byggnaden i frifall. Dessa kolumner skulle inte bara behöva ha eliminerats samtidigt, utan på ett område som motsvarar 2.5 sekunder dessutom.
Ett instick bara:
Så om endast en av de 81 stålkolumnerna klarat sig så hade den kunnat hålla uppe hela byggnaden?
Citera
2009-10-31, 01:22
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Du måste väl ändå inse att fallet räknas från när hela byggnaden faller vilket man ser när taklinjen faller?

edt: Här är vad jag skrev

" Okej nu går vi igenom dina påståenden.

Först säger du att det inte spelar någon roll om det brinner en kontorsbrand på ett ställe i byggnaden, eller på hundra? Ehhm okej...... Se nedan.

Din andra punkt om att WTC 7 har 3 bärande stortrossar. I själva verket hade WTC 7 inte mindre än 81 stål kolumner som bar upp hela byggnaden.
Fallet skulle alltså ha behövt:
"which required all 81 steel columns to miraculously fail simultaneously". Alltså skulle branden behövt förstöra alla dessa kolumner samtidigt för att kunna sätta byggnaden i frifall. Dessa kolumner skulle inte bara behöva ha eliminerats samtidigt, utan på ett område som motsvarar 2.5 sekunder dessutom.

Ditt sista påstående:
Som man kan se i denna videon faller byggnaden helt plötsligt i frifall. Ena stunden håller den, andra kollapsar den i frifallshastighet och fortsätter ner utan friktion under 2.5 sek.

http://www.youtube.com/watch?v=rP9Qp5QWRMQ

Som man kan se i videon så accelererar fallet enligt frifall till drygt 3 sekunder. Efter denna punkt saktar fallet in, vilket indikerar att friktion uppstår i fallet. Innan denna punkt fanns ingen friktion och det enda som skulle kunna förklara detta frifalls scenario utan CD vore kontorsbränder som samtidigt kapar SAMTLIGA 81 stål kolumner Exakt Samtidigt.

Dessutom skulle kontorsbränderna ha behövt kapa dessa samtidigt över ett område motsvarande ca 30 meter av byggnadens höjd!!

Detta enbart genom lite kontorsbränder som brann under några timmar.
Folk får naturligtvis dra sina egna åsikter och med lite logiskt tänkande blir denna kontorsbrandsförklaring mer och mer genomskinlig. Allt som krävs är att man tittar lite närmre på vad som faktiskt skedde och vad som förutsätter (vad som hade behövts existera för) att det som skedde skulle kunna ske i detta fri-fall. Efter man gjort detta kan man lätt börja se att någonting lite mer sofistikerat
borde ha hänt bakom dessa kontorsbränder, då denna förklaring minst sagt befinner sig på djupt djupt vatten (av ovanstående skäl)."

Jag tycker det sammanfattar det viktigaste riktigt bra och jag väntar än på att få höra en logisk förklaring för hur dessa 30m+ höjd av byggnaden kan falla i frifall i 2.5 sek utan friktion.
Nå ?
Förklara det gärna så att det håller denna gång. Lycka till!
När ni ändå håller på, hosta upp videon av frifallet av en stålstruktur som brinner nu!
Det är eran tur..

Du vet om att det inte är så konstruktivt av dig att helt enkelt strunta i de motargument du fått och bara rapa upp samma dynga en gång till?
Citera
2009-10-31, 10:24
Medlem
söderbs avatar
Man kanske skulle byta taktik, köra på max spår:

WTC7 = Kollaps

Vad ni än säger nu kan jag hänvisa till denna formel och det finns inget logiskt ni kan säga, denna formel säger det ju svart på vitt, WTC7 = Kollaps.

Förstår inte hur man kan tycka penthouse delen är orelevant, http://www.youtube.com/watch?v=OUkvnfV606w länkade någon tidigare, man ser ju tydligt på denna video att samtidigt som penthouse delen rasar ner så uppstår bristningar på yttre fasaden, (ser ut som svarta rutor uppe till vänster) vilket visar oss att den inre strukturen är borta.

Det verkar onekligen som att Max har fått för sig att insidan inte kan vara trasig eftersom man inte ser det på videon. Utsidan = Insidan känns inte korrekt i min värld dock..
Citera
2009-10-31, 15:57
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Förstår inte hur man kan tycka penthouse delen är orelevant, http://www.youtube.com/watch?v=OUkvnfV606w länkade någon tidigare, man ser ju tydligt på denna video att samtidigt som penthouse delen rasar ner så uppstår bristningar på yttre fasaden, (ser ut som svarta rutor uppe till vänster) vilket visar oss att den inre strukturen är borta.

Du tror alltså då att penthousedelen föll genom hela WTC7 efter att den försvinner in i tornet? Bör inte rutor spräckts hela vägen ned samtidigt som det bör åkt ut massa bråte i det fallet?
Citera
2009-10-31, 16:14
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Du tror alltså då att penthousedelen föll genom hela WTC7 efter att den försvinner in i tornet? Bör inte rutor spräckts hela vägen ned samtidigt som det bör åkt ut massa bråte i det fallet?
bra fråga
Citera
2009-10-31, 16:15
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du menar de fönsterrutor som de osynliga tysta sprängmedlen inte klarar av att krossa? De fönster som inte behöver gå sönder om de utsattes för en tryckvåg från sprängmedel borde alltså gått sönder när innanmätet av huset rasar ihop?
Det är de fönstren vi pratar om?
Citera
2009-10-31, 16:19
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du menar de fönsterrutor som de osynliga tysta sprängmedlen inte klarar av att krossa? De fönster som inte behöver gå sönder om de utsattes för en tryckvåg från sprängmedel borde alltså gått sönder när innanmätet av huset rasar ihop?
Det är de fönstren vi pratar om?

Uhm, jag förstår inte vilka det skulle vara annars?

Vad använder sig räddningsskolan/räddningsverket av för hus? Vet att de har hus som de sätter eld på och tränar. Rasar aldrig dessa som korthus?
Citera
2009-10-31, 17:25
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Vad använder sig räddningsskolan/räddningsverket av för hus? Vet att de har hus som de sätter eld på och tränar. Rasar aldrig dessa som korthus?
Jag vill bara vara säker. För jag har ju som bekant tidigare hävdat, och hävdar fortfarande, att det absolut främsta beviset på att det inte fanns några sprängmedel i någon av kåkarna är att de inte går sönder några fönster. Tryckvågen från en explosion skulle krossa vartenda ruta på nedre Manhattan. Så skedde inte.
Nu ifrågasätter du att fönstren inte går sönder då innanmätet på WTC7 rasar. Det blir som du hävdar att frånvaron av krossade fönster är ett tecken på detonationer?

Såhär tolkar jag dig:
-Sprängmedel behöver inte krossa några fönster med en tryckvåg men de klarar av att pulvrisera betong och stål.
Att rasmassorna från det exploderande huset inte krossar fönstren är konstigt och därmed har vi ytterligare indicier för sprängmedel.

No?

Edit: jag vet inte vad räddningsskolan har för hus. Men skyskrapor tror jag vi kan utesluta,,
Citera
2009-10-31, 18:49
Medlem
Citat:

Som KimNeilJung skrev, jag tror inte det är skyskrapor. Dessutom tror jag inte man låter de stå och brinna i 7 timmar utan brandbekämpning. Annars är det väl bara och ringa och fråga vad de har för brandskydd på sina stålbalkar i husen?
Citera
2009-10-31, 19:26
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Edit: jag vet inte vad räddningsskolan har för hus. Men skyskrapor tror jag vi kan utesluta,,

När jag tränade rökdykning och brandbekämpning ute på Berga Örlogsskolor var det betongbyggnader. Men under övning handlar det inte om byggnader som brinner, utan brandämnen i därför avsedda behållare byggnaden som brinner. I vårt fall handlade det om kar fyllda med diesel.

Jag vet inte vad civila brandmyndigheter använder, men jag tror inte det är så stor skillnad. Förmodligen är det bara att ringa eller maila:

0771-240 240 eller registrator@msbmyndigheten.se
Citera
2009-11-01, 10:05
Medlem
Majavas avatar
Kalla fakta ska visa ett repotage ikväll om sanningsrörelsen. Ska bli väldigt intressant att se vilken vinkling de väljer.
Citera
2009-11-01, 11:23
Medlem
söderbs avatar
Något man bör poängtera är att i rapporten står det klart och tydligt att detta är första gången en sådan byggnad rasat på detta vis, så att använda argumentet visa en annan byggnad som gjort det är lite av strawman..

Sen finns de de som nu säger, vad lägligt, första gången, men kom ihåg att saker kan hända för första gången annars skulle #2, eller varför inte gång #21 aldrig heller hända.

Att huset förstörs på insidan kan man ju inte säga emot, annars skulle aldrig den delen av huset, belägen på taket, falla neråt. (penthouse, ja). Så att bara kolla på yttre fasaden ger en falsk bild, behöver man ha bilder för att förstå detta är det bara att kika på en simulation så förstår man hur det gick till.

Nu kommer självklart någon hävda, simulation är inte ett bevis alltså fanns det bomber, detta är dock även det en felaktig slutsats. Simulationen visar med bilder hur det enligt över 5års undersökning gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in