2009-08-31, 08:54
Medlem
Du e tragikomisk. Som tror på att det inte pågår saker<bakom våra ryggar, över våra huvuden. Fortsätt du att leva i din lilla bubbla.
Gå i de invanda spåren som du själv tror att du valt. Du tror att du e fri.

lycka till

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag tycker inte du ska snacka om att andra ær aggressiva mot dig, før di har ju sjælv en rætt aggressiv ton.

Sen beter du dig från førsta stund som en klassisk foliehatt, vilket ær nærmast komiskt, tragikomiskt kanske..

Ang. vindrutan och lycktstolpen. Varfør ær det så himla mærkligt att det inte verkar finnas några større skador på motorhuven? Varfør kan det inte vara så himla enkelt att stolpen helt enkelt bara træffade rutan så långt vi kan se på bilderna? Det finns ju t ex sækert miljoner andra exempel på skadade bilar dær framdørren har fått en ruggig smæll och ser ut som rena skrotet medan bakdørren på samma sida ær oskadad. Och en massa andra liknande hændelser. Samma sak med brænnbara saker (før du lær væl komma till ett pass snart antar jag...?) det finns ju massor med papper klæder och annat som klarar sig vid bilkrascher flygkrascher fast det ær totalt utbrænt några meter dærifrån. Sådant ær helt normalt, och dærmed heller inget direkt mærkligt att ett pass från kaparna i 9/11 hade turen att klara sig undan infernot.

Sen klæcker du ur dig att man ska inte tro på allt man matas med, men samtidigt så ær det ju precis det du helt okritiskt gør, låter dig matas och svæljer glatt allehanda dynga som står på konspirationssidor, och detta trots att inget av det kan styrkas av någon form av bevis. Det ær ju nærmast infantilt, om man uttrycker sig diplomatiskt och snællt....

Dr Tinnitus
Citera
2009-08-31, 09:00
Medlem
Bra inlägg!! nyanserat. Något jag faktiskt skulle vilja bemöta med respekt. till skillnad från en del andra element här.

Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Ja dom finns, men tror du dom är gjorda för att fånga bilder på dom som tankar och sen kör iväg utan att betala eller ett flygplan som kommer i full fart?
Dessutom, vart tror du dessa kameror är riktade?
Inte mot himlen åtminstone.

Jag håller med om att fallet är unikt, men det hindrar ändå inte att det är en brottsutredning och att det ska skötas som vilken brottsutredning som helst.

Hallå, det var ett EXEMPEL

Det handlade om att man sätter sig in i det som diskuteras och har diskuterats innan man börjar, och ja jag håller fortfarande med om att det är drygt att behöva läsa in sig på allt som diskuterats tidigare.

Angrepp?
Vart?

Ja, men det är heller inte omöjligt att det kan vara så.
Trots allt så passar ett plan betydligt bättre in i bilden än vad en missil gör.
Men som jag säkert sagt innan (vet inte om de var till dig) det är inte trovärdigt att man placerat lyktstolpen i vindrutan, det är heller inte trovärdigt att något annat än ett plan ska ha kapat lyktstolparna.

Inte alltid, men för det mesta.
Man kan säkert bevisa motsatsen om man är öppen för olika lösningar och tankesätt dock inte om man låst sig vid att det är fel.
Vad gäller listan också, det handlar om vad man väljer att tro på, tex tror jag JFK mycket väl kan vara en konspiration, mycket saker som pekar på det.
Dock finns det inte mycket hållbart i 9/11

Det gäller trots allt att sortera och rensa från saker som inte är trovärdiga eller ens skulle kunna fungera, först då kan man börja leta sanningen

All media vinklar saker åt det håll dom vill (eller fått direktiv för) dock finns det forfarande en del saker man måste ha i åtanke även om det är bra att vara kritisk

Ett exempel är naturlagarna

Precis, dock ska man granska det kritiskt, vilket inte sker på många håll utan väldigt många väljer att tro på saker som inte skulle kunnat funka i praktiken och väljer även att förtränga saker som faktiskt skedde bara för att deras teorier ska fungera.
Citera
2009-08-31, 14:28
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimmli
Du e tragikomisk. Som tror på att det inte pågår saker<bakom våra ryggar, över våra huvuden. Fortsätt du att leva i din lilla bubbla.
Gå i de invanda spåren som du själv tror att du valt. Du tror att du e fri.

lycka till

Det är ju du som lever i en bubbla. Du går runt och upprepar mantrat att det var en konspiration men så fort någon trycker på för att få er att lägga fram ER teori (och alltså inte bara leta efter upplevda svagheter i den officiella förklaringen) så blir det knäpptyst.

För övrigt kommer det en program på National Geographic ikväll som kan vara av intresse för alla som följer tråden:

http://channel.nationalgeographic.com/episode/9-11-science-and-conspiracy-4067/conspiracy-vs-science
Citera
2009-08-31, 16:07
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Det är ju du som lever i en bubbla. Du går runt och upprepar mantrat att det var en konspiration men så fort någon trycker på för att få er att lägga fram ER teori (och alltså inte bara leta efter upplevda svagheter i den officiella förklaringen) så blir det knäpptyst.

För övrigt kommer det en program på National Geographic ikväll som kan vara av intresse för alla som följer tråden:

http://channel.nationalgeographic.com/episode/9-11-science-and-conspiracy-4067/conspiracy-vs-science
National Georaphic ägs av Rupert Murdoch, samma man som gett oss krigshetsar foxnews, vilket som känt är en saningsenlig och objektiv källa.
Citera
2009-08-31, 16:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
National Georaphic ägs av Rupert Murdoch, samma man som gett oss krigshetsar foxnews, vilket som känt är en saningsenlig och objektiv källa.

Japp, lika bra att skjuta ner programmet utan att ens ha sett det. Nä, tacka vet vi gryniga youtubefilmer - där hittar vi "sanningen".
Citera
2009-09-01, 01:26
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Japp, lika bra att skjuta ner programmet utan att ens ha sett det. Nä, tacka vet vi gryniga youtubefilmer - där hittar vi "sanningen".
Det faktum att storbolagsmedia ligger i maskopi med storfinansen och det militärindusriellakomplexet, som sedan länge kontrollerar den amerikanska statsmakten, gör att åtminstone jag känner svag tilltro när mer kontroversiella ämnen behandlas . Har sett både BBC och History channels ytligt examinerande "hit peices", där den allmänna linjen har varit att hålla sig borta från den kontroversiella och misrepresentera motståndarsidan. Har svårt att tänka mig att denna skulle vara annorlunda. Verkar åtminstone vara påkostad, vilket är mer än man kan säga om alla de där gryniga youtubeklippen du säger ska finnas där ute.
Citera
2009-09-01, 11:54
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Det faktum att storbolagsmedia ligger i maskopi med storfinansen och det militärindusriellakomplexet, som sedan länge kontrollerar den amerikanska statsmakten, gör att åtminstone jag känner svag tilltro när mer kontroversiella ämnen behandlas . Har sett både BBC och History channels ytligt examinerande "hit peices", där den allmänna linjen har varit att hålla sig borta från den kontroversiella och misrepresentera motståndarsidan. Har svårt att tänka mig att denna skulle vara annorlunda. Verkar åtminstone vara påkostad, vilket är mer än man kan säga om alla de där gryniga youtubeklippen du säger ska finnas där ute.

Lär väl passa på och fråga en gång till förresten. Har du och din sida kommit med någon underbyggd teori om "kryssningsmissilen" som ni tror träffade Pentagon än? Eller är det fortfarande bara "Vi tror de döljer något så därför var det en missil" som gäller?
Citera
2009-09-01, 19:53
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Lär väl passa på och fråga en gång till förresten. Har du och din sida kommit med någon underbyggd teori om "kryssningsmissilen" som ni tror träffade Pentagon än? Eller är det fortfarande bara "Vi tror de döljer något så därför var det en missil" som gäller?
Tänker som vanligt dodga den frågan, då jag likt ingen annan har något svar på den. Här är föresten lite kommentarer om National Goegraphics 9/11 special från besvikna tittare.

Citat:
Another so-called 9-11 "conspiracy debunking documentary" that somehow magically spends two hours of our time and manages to say absolutely nothing of substance. The unfortunate truth is that the mainstream media is nothing more than an accomplice to the sinister events surrounding the events of 9/11. I especially enjoyed how National Geographic did not even mention the most suspicious part of the 9/11 calamity- WHAT HAPPENED TO BULIDING 7. It was not struck by a plane or sustained any major structural damage yet imploded at 5 or so pm into its own footprint at nearly freefall speed. Debunk that NGC....I will donate my house to charity if you can explain that component away.

Citat:
so eagerly looked forward to this program, only to have my intelligent thoroughly insulted! What a shabby, transparent proganda piece it was! Did they really think such amateur debunking "tests" would sway our opinion? C'mon! If they want to persuade us to believe the governments crappy version of 9/11, they will have to produce much more sophisticated "evidence". Cripes, what a joke!

Citat:
i'm furious at NATGEO.. Again, I don't believe in a full blown conpsiracy.. i emphatically believe that hijackers took down those buildings.. however, there are sooo many questions that NATGEO was afraid to ask and answer.. this was a complete farce. The reason why this country is soooo isolated is our media. our media is the dictator in this country. its manipulated and construed to fit the needs of the owners of the media companies and approval from advertising dollars. A clear example as another user pointed out about how corporations and the media control our country. Example: Monsanto - the FDA is fully aware that dairy farmers in this country add a chemical to milk that is cancer causing! this is fact! yet, when reporters tried to report it, they were fired b/c Monsanto threatened to pull their Advertising dollars.. we are puppets manipulated by the media and talking heads. we are so naive and ignorant to how deeply isolated we are. Corporations run this country, not government. Corporations control lobbyists, corporations can donate whatever the heck they want to a campaign, yet as individuals there are laws that limit us to about $1000 - so many laws are passed with out our knowledge b/c "The Corporation" does a good job of keeping it quiet.. You are more apt to find more truthful news on the interenet than your evening "selective coverage" news..
http://ngccommunity.nationalgeographic.com/ngcforums/shows/2009/08/911-science-and-conspiracy.html
Citera
2009-09-01, 20:48
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Tänker som vanligt dodga den frågan, då jag likt ingen annan har något svar på den. Här är föresten lite kommentarer om National Goegraphics 9/11 special från besvikna tittare.

Alltså men herregud?

Om min cykel blev stulen och polisutredningen kom fram till att två polska sjömän med bultsax klippt upp låset natten mot den 17 juli varpå de ringt upp en svensk polare som hämtat upp de båda inklusive cykel och gett dem skjuts ner till hamnen varpå de burit ombord cykeln på fartyget som 07:15 morgonen därpå lämnade hamnen med destination Rotterdam efter att ha lossat sin last av massaved.

Om jag i det läget misstänkte att det antagligen inte alls förhöll sig på det viset. Nej, jag misstänkte att en pundare från Söderhamn varit här kvällen innan och stulit min cykel - hur skulle jag då gå till väga för att hitta bevis som stödjer min teori?

Enligt foliehattssidan så skulle jag börja leta svagheter i den officiella teorin.

* Fartyget som lossade massaved avlöpte inte alls hamnen 07:15, enligt mina källor så lättade skeppet ankar 07:37. Varför ljuger myndigheterna om det?

* Priserna på massaved gjorde det dessutom högst osannolikt att ett fartyg faktiskt skulle levererat den typen av last vid den här tidpunkten.

* Dessutom verkar det otroligt märkligt att två polska sjömän hade en svensk kontakt som de kunde ringa - hur väl funkar polska mobiltelefoner och abbonemang här i Sverige?

* Varför stals bara min cykel?

* Och vad hände med det uppklippta låset från min cykel? Det låg inte kvar vid cykelstället. Verkar det inte otroligt konstigt att de som stal min cykel skulle ta med sig resterna av det uppklippta låset?

* Eller var det så att polisen hittade resterna men av någon anledning gömde dessa?

Så nu vet jag att myndigheterna ljög om när skeppet avgick. Dessutom kan jag konstatera att finns oklarheter både kring huruvida polska mobiltelefoner verkligen fungerar 100% i Sverige och dessutom verkar det jävligt skumt att de uppklippta låsresterna bara "försvunnit" från brottsplatsen?

Av detta drar jag sedan slutsatsen att det naturligtvis var en pundare från Söderhamn som stal min cykel!!!

Varför inte leta efter bevis som stöder min teori istället?

Du märker väl att ert sätt att angripa det upplevda problemet (t.ex. en missil mot Pentagon och inte ett flygplan) inte för er ett enda steg närmare "sanningen"?
Senast redigerad av Flytande_argot 2009-09-01 kl. 21:06.
Citera
2009-09-03, 17:29
Medlem
Flytande_argots avatar
Måste ju bara få posta den här bilden. Tyckte den var jävligt rolig och något som både foliehattar och vakthundar kan uppskatta?

http://1.bp.blogspot.com/_2Pu80ZHEQgM/Sp64Q2PFT6I/AAAAAAAABiw/SfHn0Q9FV6g/s1600-h/wwf_nyc.jpg
Citera
2009-09-03, 18:26
Medlem
Citat:
Måste ju bara få posta den här bilden. Tyckte den var jävligt rolig och något som både foliehattar och vakthundar kan uppskatta?

http://1.bp.blogspot.com/_2Pu80ZHEQgM/Sp64Q2PFT6I/AAAAAAAABiw/SfHn0Q9FV6g/s1600-h/wwf_nyc.jpg

Onekligen rolig.
Citera
2009-09-03, 19:09
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Hahahahahaha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in