2009-04-30, 13:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Låt oss säga att allt detta stämmer och inga av dessa bevis är fabricerade (vilket förstås är befängt). Det enda beviset som skulle tyda på att dessa har kapat planen är då alltså flygvärdinnornas vittnesmål.

Jag bryr mig alltså inte om om några personer hade samröre med varandra. Ska man misstänka alla som hade samröre med varandra menar du?

Hur kan vi ens ta flygvärdinnornas vittnesmål på allvar, när vi bara får höra en liten del? Redan i denna del säger de ju dock saker som direkt får en att förstå att det är fabricerat bevis.

Ja, truthers gillar ju att nöja sig med att handvifta bort saker med "fabricerat", "planterat" och "fejk". Det är ju också en av orsakerna till att rörelsen inte kommit särskilt långt.

Det där var heller inte enda bevisen, det var de första bevisen - det som FBI utgick ifrån för att skilja ut misstänkta kapare från vanliga civilister. Därefter har de hittat dna och allt det andra och följt planeringen baklänges í flera länder.

Vi har å ena sidan ett gäng som kan bindas till varandra, varav ett antal pekats ut på platsen och varav några har tidigare kända terroristanknytningar. Å andra sidan amerikanska civila.

You take your pick.
Senast redigerad av SLOB 2009-04-30 kl. 13:32.
Citera
2009-04-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Ja, truthers gillar ju att nöja sig med att handvifta bort saker med "fabricerat", "planterat" och "fejk". Det är ju också en av orsakerna till att rörelsen inte kommit särskilt långt.

Men du håller med om att det du skrev inte handlade om något annat än eventuellt samröre mellan personer?
Citera
2009-04-30, 13:34
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Men du håller med om att det du skrev inte handlade om något annat än eventuellt samröre mellan personer?

Nej, det gör jag inte. Som jag skrev är ett antal UTPEKADE. Dessa är då direkt misstänkta (eftersom de inte är dömda). Ytterligare några (två om jag minns rätt) är tidigare kända terrorister. Samtliga har bevisat arbetat tillsammans upp till den punkt de klev ombord på planen. Flera av dem har bevisligen förberett sig för att kunna flyga flygplan (i flygskolorna). Samtliga har bevisats rört sig tillsammans, bott ihop, hyrt bilar ihop, kommit in i landet ihop.

Jag har svårt att tänka mig att de inte skulle ha blivit fällda om de hade kunnat åtalas. Men du är såklart fri att tro annat.
Senast redigerad av SLOB 2009-04-30 kl. 13:37.
Citera
2009-05-01, 00:10
Medlem
Citat:
Och det är danska TV2 usla på?
Ser inte den kanalen, så det kan jag inte uttala mig om...

Däremot har jag grundat på erfarenhet förtroende för SVT:s kanaler.

/T
Citera
2009-05-01, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Ser inte den kanalen, så det kan jag inte uttala mig om...

Däremot har jag grundat på erfarenhet förtroende för SVT:s kanaler.

/T

Så du tycker det är bra att de t.ex låter Bilderberggruppen jobba i det fördolda med svenska topppolitiker som medverkar?
Citera
2009-05-01, 10:11
Medlem
Citat:
Så du tycker det är bra att de t.ex låter Bilderberggruppen jobba i det fördolda med svenska topppolitiker som medverkar?

Nu är du i fel forum. Det här handlar om 9/11...

/T
Citera
2009-05-01, 10:47
Bannlyst
Citat:
Låt oss säga att allt detta stämmer och inga av dessa bevis är fabricerade (vilket förstås är befängt). Det enda beviset som skulle tyda på att dessa har kapat planen är då alltså flygvärdinnornas vittnesmål.

Jag bryr mig alltså inte om om några personer hade samröre med varandra. Ska man misstänka alla som hade samröre med varandra menar du?

Hur kan vi ens ta flygvärdinnornas vittnesmål på allvar, när vi bara får höra en liten del? Redan i denna del säger de ju dock saker som direkt får en att förstå att det är fabricerat bevis.

Du menar att vittnesmål inte är trovärdigt? Med andra ord kan vi ju slopa varenda utredning där det finns vittnen...
Citera
2009-05-01, 11:58
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
När det gällde WTC2 så finns det bilder på att hela denna huskropp på 20 våningar höll på att vika sig. Sen pulveriserades alla de innan dom nådde marken.

Magi.
Samma magi som man lyckats med att få så många människor att tro på denna lögn.

Black magic.
Ja sten.b det där var nog det enda rimliga påstående jag någonsin sett dig komma med.
Om 9/11 var en konspiration måste de använt magi för att lyckas. Magi skulle vara kittet som håller ihop er ofullständiga, orimliga, omöjliga saga. Det kan jag gå med på.
Inte för att jag tror på magi. Men jag ser hur det skulle fylla ut alla tomrum mellan era motsägelsefulla påståenden.
Men tror du inte det blir svårt att trumma ihop en oberoende utredning där "Magi" kommer att vara svaret på allt? Eller hade du tänkt dig en oberoende utredning bestående av utställarna från närmsta new age-mässa?
Citera
2009-05-02, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Du menar att vittnesmål inte är trovärdigt? Med andra ord kan vi ju slopa varenda utredning där det finns vittnen...

Vad pratar du om? Jag menar att dessa vittnesmål inte är trovärdiga, eftersom det finns så mycket felaktigheter.
Citera
2009-05-02, 08:19
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Jag menar att dessa vittnesmål inte är trovärdiga, eftersom det finns så mycket felaktigheter.

Du kan inte tänka dig att peka på vad som är felaktigt?
Det är ju en lite olycklig omständighet att alla som var ombord på planen är döda, så vi kan ju inte höra dessa igen..

F.ö. tycker ju jag att det var lite kul att mitt spekulerade förlopp (hur man identifierade kaparna) stämde rätt väl med det SLOB drog upp ur utredningen (dvs det jag inte orkade leta efter åt dig).
Senast redigerad av torden 2009-05-02 kl. 08:22.
Citera
2009-05-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Du kan inte tänka dig att peka på vad som är felaktigt?
Det är ju en lite olycklig omständighet att alla som var ombord på planen är döda, så vi kan ju inte höra dessa igen..

F.ö. tycker ju jag att det var lite kul att mitt spekulerade förlopp (hur man identifierade kaparna) stämde rätt väl med det SLOB drog upp ur utredningen (dvs det jag inte orkade leta efter åt dig).

Ja, jag har redan gått igenom ett par grejer,men jag tycker att du ska lyssna på det själv och kolla om du tycker att det låter som om de är på ett kapat plan.

FBI har ju åtminstone erkänt att Ted Olsons samtal med sin fru inte ägde rum. Detta gjordes i samband med Mossaui-rättegången. Men det är väl fullt förståeligt för dig?
Citera
2009-05-02, 13:58
Avslutad
Allt är så jäkla skumt med 9/11. Alla små explosioner på tvilling-tornen samt att det rasade som att det vore en väl utförd organiserad demolering. Även det fakta att alla "judar" var borta just på den dagen ifrån tvilling-tornen.. Frågorna är många, svaren får vi nog aldrig veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in