2009-10-30, 13:51
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Du är 13 år?

Du har 0 att komma med precis som andra foliehattsskeptiker.

Var är v i d e o n??

Varför räknas inte falltiden från det att byggnaden faktiskt började falla? Alltså när penthousedelen "sprängdes" bort?
Citera
2009-10-30, 13:59
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Varför räknas inte falltiden från det att byggnaden faktiskt började falla? Alltså när penthousedelen "sprängdes" bort?
Du börjar väl inte räkna hur lång tid det tar för ett träd att falla om en gren trillar av?
Citera
2009-10-30, 14:00
Medlem
Pads avatar
Citat:
Du är 13 år?

Du har 0 att komma med precis som andra foliehattsskeptiker.

Var är v i d e o n??

Vilken video?

Det här är ett annat gammalt välkänt knep av foliehattar, att kräva saker som inte rimligen behöver finnas. Om vi tar det hela lite långsamt och stegvis:

DU påstår att frifall = CD. Då är det väl rimligt att du faktiskt letar fram en video där man kan mäta upp att så är fallet. Inte en snarlik utan en som faktiskt går att mäta på. Det måste finnas HORDER med sådana filmer om man letar lite.

SAMTIDIGT så kräver du att söderb skall vaska fram en video på en stålkonstruktion som faller pga brand. Då undrar man ju hur många jämförbara fall det finns. Tricket är nämligen att WTC7 var byggd på ett eget vis, hade obekämpade bränder som fick härja i sju timmar och sen kollapsade den. Kan du lista några andra byggkollapser som är relevanta att jämföra med? Om du inte kan det så blir det givetvis av samma skäl helt poänglöst av dig att avkräva en video på något som kanske inte ens existerar. Enligt din fina tankemodell kan liksom inget hända första gången.

Alltså, den stora skillnaden är att du gjort ett allmänt påstående som inte på något sätt är beroende av hustyp. Därför är det rimligt att kunna förvänta sig att du kan backa upp det du påstått, så här långt har du inte lyckats särskilt bra.
Citera
2009-10-30, 14:01
Medlem
Pads avatar
Citat:
Du börjar väl inte räkna hur lång tid det tar för ett träd att falla om en gren trillar av?

Du tror inte att Penthousedelen skulle stå kvar om den bärande strukturen inne i huset var intakt?
Citera
2009-10-30, 14:03
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Du tror inte att Penthousedelen skulle stå kvar om den bärande strukturen inne i huset var intakt?
När taklinjen faller är den bärande strukturen inte intakt.
Citera
2009-10-30, 14:05
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Vilken video?
Videon där en byggnad faller i frifall från enbart brand. En stålstruktur som gör detta.

Jag förväntar mig inte att ni folihattsskeptiker kommer lyckas.
Jag har redan postat min film med snarlikt fall.

Eran tur och LYCKA TILL!! Ni lär behöva det
Citera
2009-10-30, 14:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Jag börjar väl räkna när huset börjar rasa, eller hur? Varför bortser du från penthousedelen?

Jag använde mig av MaxDL:s metod för att mäta hur fort huset föll men jag flyttade fram startpunkten ännu längre. Så långt faktiskt att raset bara tog 0.2 sekunder!!!
Senast redigerad av Flytande_argot 2009-10-30 kl. 14:29.
Citera
2009-10-30, 14:35
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jag börjar väl räkna när huset börjar rasa, eller hur? Varför bortser du från penthousedelen?

Jag använde mig av MaxDL:s metod för att mäta hur fort huset föll men jag flyttade fram startpunkten ännu längre. Så långt faktiskt att raset bara tog 0.2 sekunder!!!
haha ok
du kanske ska titta på när taklinjen faller nästa gång. Så ser du att den faller omedelbart rakt ner i 2.5 sek frifall utan friktion trots solid stålstruktur. 30 meter byggnad faller i frifall med 0 friktion från strukturen.
Citera
2009-10-30, 14:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
haha ok
du kanske ska titta på när taklinjen faller nästa gång. Så ser du att den faller omedelbart rakt ner i 2.5 sek frifall utan friktion trots solid stålstruktur. 30 meter byggnad faller i frifall med 0 friktion från strukturen.

Fast nu börjar ju fallet med Penhousedelen hur mycket du än försöker ignorera det faktumet.
Citera
2009-10-30, 14:39
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Fast nu börjar ju fallet med Penhousedelen hur mycket du än försöker ignorera det faktumet.
Fallande grenen från trädet startar är inte samma sak som fallet av trädet.
Citera
2009-10-30, 14:44
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Fallande grenen från trädet startar är inte samma sak som fallet av trädet.

Penthousedelen var en del av byggnaden och det var den del som rasade först. Det blir ju ganska bisarrt om du blundar helt för detta enkla faktum.

Det är fullständigt uppenbart för alla som tittar på filmen att raset börjar med penthousedelen:

http://www.youtube.com/watch?v=OUkvnfV606w
Citera
2009-10-30, 14:44
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Får jag fråga varför ni ens argumenterar med MaxDL? Han tror på både WTC och Målandnings konspirationsteorierna.

Det räcker för att fatta han inte går att ta seriöst på, han kommer precis som alla andra foliehattar vägra erkänna att han har fel utan fortsätta med sina argument tills han lämnar tråden.

Ignorera honom och ta diskussion med någon annan istället
Varför? Här är anledningen:
http://i233.photobucket.com/albums/ee304/KimNeilJung/the_lulz.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in