Citat:
Ursprungligen postat av Coffein
Det är sällan jag går till personangrepp, men nu är du ju tamefan dum så herren gråter. Du refererar til fysikkurser och kan inte använda en endaste lite pluttesak du i så fall ska ha lärt dig i den kursen.
Du slår med newton hit och dit och drar enligt newton själv galna slutsatser. Förklara för mig vilka delar i den krafttensor som beskriver rörelsen som enligt dig skulle få tornet att tippa är?
Vad får dig att tro att jag inte begriper formler? Din egen ovilja att ens försöka visar ju inte på annat än att du inte behärskar dem. Motbevisa mig gära. Fö så var Heiwa(aka Björkman) precis lika ovillig att prata annat än den egna låtsasfysiken.
Men för att ta dit skitexempel. Du har ju inte ens material i ditt exempel som ens är relevanta eller har egenskaper som ens är jämförbara. Det haltar. Något som däremot är mer relevant, varför spricker ibland glas när du tar ut dem ur diskmaskinen?
Visa att du inte är ett troll, svara på frågorna och inte med undanflykter och oneliners.
Coffein hur var det enligt dig? beskriv med egna ord? Tror du på en stark grupp Coffein? Har du mössa på vintern när gruppen inte har deT?
STATEMENT :
Ett föremål kan inte falla fritt, acc=g, och samtidigt urätta ett arbete på omgivningen. Uträttas ett arbete på omgivningen så måste det ske via en kraftväxelverkan, F, det över en sträcka, S, och arbetet E tas då från den potentiella energin som är Ep = mgh och övergår till arbete till omgivningen enligt nedanstående uttryck:
Erivning=Integralen dSF + dFS, istället för att gå till kinetisk energi enligt Ek = mv^2/2
Erivning är således enegin som skulle åtgå till att riva huset till damm vilket gör att Ek aldrig kan motsvaras av Ep, så det gäller att Ek är skiljt från Ep men att Ep = Ek + Erivning, då det är givet att accerlationen är g = 9,8 ms^-2 måste alltså kraftväxelverkan vara noll, F= 0 vilket medför att Erivning = 0
Svårt att få in i era zoloft och propaganda söndrade AIK vs Djurgården, röda vs blåa, Lets Dance influerade soft heads. Om så testa hoppa ner i en pool utan vatten resp med vatten.