Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det här är iof lite offtopic, men å andra sidan är motståndarnas debatteknik en del av debatten: med vilka argument blev du bannad från vaken? Med andra ord: vilken del av vakenheten innefattar åsiktscensur?
Jadu, i princip allt som hotar den världsbild
www.vaken.se målar upp. Sen är betoningen på kritiskt tänkande inte heller särskilt uppskattat. Igentligen allt som är relaterat till vetenskaplig forskning och kritiskt tänkande är sådant som riskerar att censureras. Kan ju tillägga att jag inte blev bannad av Malmoesoldier, utan av ett flertal personer som höll med honom, vilket är otroligt skrämmande.
Mer konkret så diskuterade jag mycket om just elfte september med massvis av personer, och visade på varför saker som "kaparna lever", "Attas pass hittades=konstigt" inte är speciellt svåra att reda ut. Till svar på detta fick jag ofta att jag skulle försöka se den stora bilden, eller att jag helt enkelt varit utsatt för indoktrinering genom mainstream-propaganda.
Motiveringarna för att jag blev bannad var rent ut sagt skrattretande. Ofta helt påhittade orsaker och brott mot regler som inte ens fanns. Allt som allt är både
www.vaken.se och Malmoesoldier saker man kan vara utan.