2009-01-28, 22:03
Medlem
doktorknarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soy Leche~
Så du menar att de skulle skuta ner sina egna plan där det finns massor av oskyldiga människor ombord, och riskera att planet krashar i NY så att ännu fler dör? Visst om du säger det så
Det tvekar inte jag på att dom skulle göra
Ont: Det är ju bara glida runt lite på tuben så hittaru massa konspirations teorier. Eller för den delen sök på Fb!
Citera
2009-01-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorknark
Det tvekar inte jag på att dom skulle göra
Ont: Det är ju bara glida runt lite på tuben så hittaru massa konspirations teorier. Eller för den delen sök på Fb!

Men varför göra det när man lika gärna kan flyga in i tornen som de gjorde? Bör ju bli större effekt
Citera
2009-01-28, 22:07
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det här är iof lite offtopic, men å andra sidan är motståndarnas debatteknik en del av debatten: med vilka argument blev du bannad från vaken? Med andra ord: vilken del av vakenheten innefattar åsiktscensur?

Jadu, i princip allt som hotar den världsbild www.vaken.se målar upp. Sen är betoningen på kritiskt tänkande inte heller särskilt uppskattat. Igentligen allt som är relaterat till vetenskaplig forskning och kritiskt tänkande är sådant som riskerar att censureras. Kan ju tillägga att jag inte blev bannad av Malmoesoldier, utan av ett flertal personer som höll med honom, vilket är otroligt skrämmande.

Mer konkret så diskuterade jag mycket om just elfte september med massvis av personer, och visade på varför saker som "kaparna lever", "Attas pass hittades=konstigt" inte är speciellt svåra att reda ut. Till svar på detta fick jag ofta att jag skulle försöka se den stora bilden, eller att jag helt enkelt varit utsatt för indoktrinering genom mainstream-propaganda.

Motiveringarna för att jag blev bannad var rent ut sagt skrattretande. Ofta helt påhittade orsaker och brott mot regler som inte ens fanns. Allt som allt är både www.vaken.se och Malmoesoldier saker man kan vara utan.
Citera
2009-01-28, 22:25
Medlem
4283s avatar
9/11 - Loose Change:
http://www.youtube.com/watch?v=7E3oIbO0AWE

classic.
Citera
2009-01-28, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soy Leche~
Så du menar att de skulle skuta ner sina egna plan där det finns massor av oskyldiga människor ombord, och riskera att planet krashar i NY så att ännu fler dör? Visst om du säger det så
dom skulle skjuta ner den långt innan den kom nära New York, det dog ju för fan 10 000 människor i attacken, skulle dom skjuta ner den skulle döds siffrorna vara mycket mindre.
Citera
2009-01-28, 22:31
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kool.G.Guy
dom skulle skjuta ner den långt innan den kom nära New York, det dog ju för fan 10 000 människor i attacken, skulle dom skjuta ner den skulle döds siffrorna vara mycket mindre.

Vilket förutsätter att det var glasklart att de skulle användas som vapen de där kapade planen. Vilket det så vitt jag begriper inte var. Det är alltid lätt att vara efterklok baksätesförare.
Citera
2009-01-28, 22:52
Medlem
Citat:

Varför skulle man ha gjort det? Plan har kapats innan i både Europa, Asien och USA utan att man skjutit dem. 9/11 var första gången som passagerarplan användes som vapen. Antagligen räknade man med att kaparna skulle kontakta någon myndighet och börja ställa politiska krav som man har gjort vid alla tidigare flygplanskapningar.
Citera
2009-01-28, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Varför skulle man ha gjort det? Plan har kapats innan i både Europa, Asien och USA utan att man skjutit dem. 9/11 var första gången som passagerarplan användes som vapen. Antagligen räknade man med att kaparna skulle kontakta någon myndighet och börja ställa politiska krav som man har gjort vid alla tidigare flygplanskapningar.
de här är en annan situation. Tidigare har kaparna tagit gisslan och krävt pengar osv.
Citera
2009-01-29, 00:03
Medlem
Pads avatar
Citat:
de här är en annan situation. Tidigare har kaparna tagit gisslan och krävt pengar osv.

Exakt.

Så varför skulle man ha skäl att misstänka att det skulle vara annorlunda den här gången? Alltså innan det var uippenbart för att två flygplan smackat in i WTC... Då är det lite sent att trycka på någon magisk anti-aircraft-missil-knapp.

Men ni får gärna utveckla i vilket skede man borde ha gjort vad. Så vitt jag förstått så följdes reglementet mer eller mindre till punkt och pricka vad gällde att genskjuta planen med stridsflyg. Men notera då dels att man inte var kalasberedd på att inrikesflyg skulle kapas och användas som vapen, man spanade mest över gränserna (vilket innebär att den dagen var det en annan myndighet som var ansvarig vilket la till en länk i besluts/informationskedjan) och kolla gärna upp hur många startklara plan det fanns som kunde skickas upp och leta upp planen (som ju hade transpondrarna avslagna).
Senast redigerad av Pad 2009-01-29 kl. 00:05.
Citera
2009-01-29, 00:04
Medlem
nollans avatar
Citat:
Och hur visste man om det innan det small?
Citera
2009-01-29, 00:10
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
9/11 - Loose Change:
http://www.youtube.com/watch?v=7E3oIbO0AWE

classic.

Fast det faller ju på att trådskaparen efterfrågade BEVIS, inte en illaluktande sörja med selektiv klippning och en massa faktafel.
Citera
2009-01-29, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Fast det faller ju på att trådskaparen efterfrågade BEVIS, inte en illaluktande sörja med selektiv klippning och en massa faktafel.

Inte dax att fimpa tomteluvan nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in