2009-05-04, 10:30
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerg
Jag måste bara fråga om alla dessa samtal kom från deras egna mobiler eller om det var telefonen på frlygplanet.
Jag har själv försökt att ringa med min mobil på plan men att få täckning när man åker i 900km/h och på 10000m höjd har aldrig varit möjligt...

Minns du den biten där flygplanen kraschade in i byggnader som befann sig i... marknivå?
Kaparna höll knappast marschhöjd när dom flög planen, din jämförelse med dina egna erfarenheter är m.a.o ganska irrelevant.
Citera
2009-05-04, 13:20
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Som sagt han gav hela tiden anledningar till varför han räknade ut att hon ringde från mobil respektive flygplanstelefonen.

Ja, jo, jag förstod första gångerna. Men det betyder alltså inte att samtalen är fejkade, bara att han inte var säker på hur hon anslöt. Som jag sa tror jag få vars fru mördats skulle lägga utredandet av det på attgöra-listan.

Du hoppade över mina frågor förresten. Kanske kan du titta på dem nu?
Citera
2009-05-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Ja, jo, jag förstod första gångerna. Men det betyder alltså inte att samtalen är fejkade, bara att han inte var säker på hur hon anslöt. Som jag sa tror jag få vars fru mördats skulle lägga utredandet av det på attgöra-listan.

Du hoppade över mina frågor förresten. Kanske kan du titta på dem nu?

Att de har erkänt det är min definition, eftersom de inte har tagit med samtalet. Hade det ägt rum hade de tagit med det.

Varför tycker du jag ska peka ut någon annan som kapat planen? jag säger ju att de inte blev kapade.
Citera
2009-05-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Minns du den biten där flygplanen kraschade in i byggnader som befann sig i... marknivå?
Kaparna höll knappast marschhöjd när dom flög planen, din jämförelse med dina egna erfarenheter är m.a.o ganska irrelevant.

Tror du de flög i marknivå hela tiden? Många samtal ägde ju rum långt innan krascherna.
Citera
2009-05-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Citat:
För vad? Den nya produkten "cutboxxers"?
För att föra krig såklart. Kriget mot Afghanistan som var planerat långt innan 9/11.
Citat:
Sedan så rekommenderar jag att du inte börjar läsa matematik. För du kommer att köra grymt på kursmomenten om statistik och sannolikhetslära
Hejsan-svejsan lingonsylt! Du vet ju fan inte ett enda djävla dugg om vad en skicklig person kan göra med kartongknivar.
Jag har gjort väldigt bra ifrån mig i matematik, även om det var ett tag sedan.

Du verkar veta väldigt lite om vad piloter gör när någon viftar med en liten kniv. De ger inte upp och låter planet krascha i wtc. Såklart att många skulle göra ett jävla motstånd och då kommer man inte så långt med kartongknivar, vilken talibansk kartongknivskonst man än bemästrar.

Citat:
Du verkar inte heller veta ett dugg om psykologi. När hemska saker har hänt så kan vissa personer bli extremt kyliga. Dessutom är flygvärdinnor tränade för krissituationer, vilket är betydligt värre än att du inte får jordnötterna i tid.

Visst, alla på planet satt lugna och fina, ingen skrek, ingen försökte göra motstånd. De satt lugnt och stilla och väntade på att krascha.
Citera
2009-05-04, 23:40
Bannlyst
Citat:
Att de har erkänt det är min definition, eftersom de inte har tagit med samtalet. Hade det ägt rum hade de tagit med det.

Varför tycker du jag ska peka ut någon annan som kapat planen? jag säger ju att de inte blev kapade.

Skulle vara perfekt om du då kunde bidra med lite bevis och belägg, och inte bara vilt surrande. Seså, upp till bevis! Du har inte direkt gett oss anledning att tro på dina teorier.
Citera
2009-05-05, 00:22
Medlem
Pads avatar
Citat:
Visst, alla på planet satt lugna och fina, ingen skrek, ingen försökte göra motstånd. De satt lugnt och stilla och väntade på att krascha.

Jag gissar att de tänkte sig situationen som flygkapningar "normalt" sett gick till innan 11 september, dvs att man hade störst chans att överleva om man samarbetade. De oskrivna reglerna förespråkade att planet skulle flygas någonstans, landa, kaparna skulle begära att planet tankades och att man släppte några kumpaner ur fängelse, pengar eller liknande. Sen kanske delar av gisslan släpptes, eller så gav kaparna upp eller så stormades planet. Det var liksom så det gick till. Om JAG suttit på det planet och män beväpnade med mattknivar tagit över så kan jag garantera dig att jag hade gjort PRECIS som de ville så länge jag inte hade goda skäl att tro att de tänkte krascha planet. Jag har förstått att du är lite mer macho än vad jag är och glatt tagit hand om kaparna själv. med lite tur hade du haft Powerboy med dig, han har också skrutit om hur enkelt det hade varit att ta ner kaparna.

Varför utgår alla foliehattar från facit och inte hur förutsättningarna såg ut på den tiden?
Citera
2009-05-05, 01:03
Medlem
[quote=Pad]
Citat:
Jag gissar att de tänkte sig situationen som flygkapningar "normalt" sett gick till innan 11 september,

Normalt sett hade kaparna riktiga vapen som gjorde att man inte ville göra motstånd.

Citat:
Om JAG suttit på det planet och män beväpnade med mattknivar tagit över så kan jag garantera dig att jag hade gjort PRECIS som de ville så länge jag inte hade goda skäl att tro att de tänkte krascha planet.

Så vad är goda skäl för dig? Det räcker inte att Ted Olson ringer och säger att två kapade plan har flugits in i byggnader? (flight 77)
Citera
2009-05-05, 08:10
Medlem
[quote=Lienno]
Citat:
Ursprungligen postat av Pad

Normalt sett hade kaparna riktiga vapen som gjorde att man inte ville göra motstånd.

Så vad är goda skäl för dig? Det räcker inte att Ted Olson ringer och säger att två kapade plan har flugits in i byggnader? (flight 77)

Du, en mattkniv kan man göra mycket elaka saker med.

När vi ändå börjat glida ifrån ämnet lite och halvt om halvt isflaka. Hur förklarar du ATCns inspelning av Atta i cockpit? Mig veterligen har han inte där att göra.

Mitt stora problem med din teori (om jag inte minns fel har du och jag disskuterat hur en eventuell fjärrstyrning skulle gått till förut?) är att den växer oftantligt fort. Hundratals måste ha varit inblandade för att fejka samtal, fejka inspelningar, plantera ut bevis, hitta de här kopplade individerna etc etc.
Citera
2009-05-05, 09:03
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Tror du de flög i marknivå hela tiden? Många samtal ägde ju rum långt innan krascherna.

Samtal ringdes från både flygplanens egna telefoner och personers mobiltelefoner vilket skulle förklara det hela med betydlig mindre komplikation än din antydda jättekonspiration. Dessutom är det inte alls osannolikt att dom valde att flyga betydligt lägre än vanliga trafikflygplan under en betydande del av resan för att inte komma fel, för att försvåra spårning av flygplanen och för att inte flyga över sina mål.
Citera
2009-05-05, 09:30
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Du hittade på alltså. Du påstod att de erkänt vilket de inte hade.

Att du trodde att de erkände har att göra med att du inte förstod hur FBI redovisade samtalen i rättegången - att fyra samtal var ospårade, att FBI genom att intervjua samtliga anhöriga uteslutit att dessa fyra skulle gått till någon av dem och att några av dem med all sannolikhet var Ted och Barbaras samtal. Det var ju heller inte ett samtal - som du påstår - utan två. Det framgår ju till och med på den sida du själv länkar till:

Citat:
Olson began this process of undermining by means of self-contradictions. He first told CNN, as we have seen, that his wife had “called him twice on a cell phone.”

Citat:

Aha. Så då kanske du, för att vi ska slippa sitta och gissa oss till vad du anser hände, kan berätta vad du tror hände? Är alla döda passagerare fejk? Och så vidare. Så kan vi fortsätta därifrån.
Citera
2009-05-05, 12:22
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Samtal ringdes från både flygplanens egna telefoner och personers mobiltelefoner vilket skulle förklara det hela med betydlig mindre komplikation än din antydda jättekonspiration. Dessutom är det inte alls osannolikt att dom valde att flyga betydligt lägre än vanliga trafikflygplan under en betydande del av resan för att inte komma fel, för att försvåra spårning av flygplanen och för att inte flyga över sina mål.

På vilket sätt försvårar det spårning?
På vilket sätt blir det lättare att komma rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in