2009-02-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Först så festade han och tog diverse droger för att han hade dödsångest eller för att inte verka misstänksam som terrorist, sen så lämnade han tillbaka en hyrbil för att inte bli tagen? Sen att "levt under cover och sedan snubbla på målsnöret", hur tänker du då när Atta, en påstådd fanatisk muslim ska supa skallen av sig och samtidigt ta amfetamin/kokain då detta är helt främmande och sedan på det hyra en hyrbil i (vad jag förstått) sitt eget namn.

Jag tycker det låter väldigt konstigt alltihopa. Det mesta av alkohol/drogryktena kommer som jag förstår det från flickvännen, flickvännen som inte kände igen honom på kort, flickvännen han aldrig ringde eller ringdes av, flickvännen som nu säger att hon var ihop med en annan pilot.

Jag tror de förväxlat personer eller så har någon trasig stackare sålt en bra historia för lite pengar även fast den inte var sann.
Citera
2009-02-09, 17:38
Medlem
KimNeilJungs avatar
Om den här kåken ramlar. Då är det absolut första gången ett höghus raseras av fyrverkerier.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=882158
http://www.reuters.com/article/worldNews/idUSPEK19411020090209

Från den här länken:
http://online.wsj.com/article/SB123419045021563711.html?mod=googlenews_wsj
"Flames, thick black smoke, and occasional explosions shot from the top of the tower"
Explosioner = bomber det har vi fått lära oss.
Och när något spektakulärt inträffar första för gången? Ja ni vet vad det innebär.
Helt klart ett inside job.
Citera
2009-02-09, 23:04
Medlem
Citat:
"De flesta", hur kommer du till den slutsatsen? De vittnesmål jag läst talar om lukten av fotogen, om personer som kommer brända ut ur nerrasade hisskorgar

Nej de talar om massvis med explosioner, som låter som granater.
Saltalamacia gick ut så fort han kunde, ändå hörde han minst 10.

“The amount of explosions I heard from 8:46 to the time we got out was so many - at least ten - it was just like multiple explosions to where I felt there was different grenades, that’s what it sounded like, like different grenades being set off in the building,” said Saltalamacia.

Marlene Cruz var i en hiss som föll. Hon sa att hon först hörde den stora explosionen. Hissens dörrar sprängdes då och SEDAN föll hissen. Den fastnade mellan två våningar, pga nödbromsen.

Om det skulle vara hissar som gav upphov till alla dessa kraftfulla smällar, som alla beskriver som explosioner eller bomber, hur kunde man då överleva de krasherna?

Dessutom var det bara ett fåtal hissar som gick hela vägen upp. De hade nödbromsar. Alla dessa hissar kan absolut inte ha ens börjat falla eftersom planet inte träffade alla vajrar. Så var kommer alla explosioner ifrån? Varför tar man det för givet att det inte är precis som de vittnar?
Citera
2009-02-10, 08:19
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno

“The amount of explosions I heard from 8:46 to the time we got out was so many - at least ten - it was just like multiple explosions to where I felt there was different grenades, that’s what it sounded like, like different grenades being set off in the building,” said Saltalamacia.

Marlene Cruz var i en hiss som föll. Hon sa att hon först hörde den stora explosionen. Hissens dörrar sprängdes då och SEDAN föll hissen. Den fastnade mellan två våningar, pga nödbromsen.

Om det skulle vara hissar som gav upphov till alla dessa kraftfulla smällar, som alla beskriver som explosioner eller bomber, hur kunde man då överleva de krasherna?

Dessutom var det bara ett fåtal hissar som gick hela vägen upp. De hade nödbromsar. Alla dessa hissar kan absolut inte ha ens börjat falla eftersom planet inte träffade alla vajrar. Så var kommer alla explosioner ifrån? Varför tar man det för givet att det inte är precis som de vittnar?

Det finns flera saker som kan orsaka explosioner. Här är några exempel med citat från 11/9:

En som hörde explosioner och tror att det kanske var något elektriskt som exploderade:

" I equate it to the building cowing down and pushing things down, it could have been electrical explosions, it could have been whatever.

http://www.nytimes.com/packages/html/nyregion/20050812_WTC_GRAPHIC/Gregory_Stephen.txt

En som hörde stora explosioner när kroppar slog i marken:

"“I decided to walk closer to the South Tower. I was about 100 ft from the South Tower looking up when the bodies started coming down. I counted 35. They were just piling up on the Marriott Marquis hotel. They were 10 to 15 thick piling up one after another. You could hear them hitting on the side streets. They were hitting cars, and there were lots of explosions. "

och

"“I have seen plenty of death in my life, and burned bodies and so forth, but this was incredible. As I was looking up, I saw a body coming down, hit a lamppost and explode like a paint ball. Its arms and legs got torn off and the head ripped off and bounced right by me.”"
http://september11.ceenews.com/ar/electric_broadway_electrical_supplys/

Finns ju även videon där brandmän och annat folk befinner sig i lobbyn av WTC och hör explosioner som visar sig vara människor som landar på marken:
http://www.youtube.com/watch?v=Gmu0TgMe_SE

Det finns alltså flera olika saker som kan orsaka kraftiga explosioner. Sen är det viktigt att skilja på uttalanden som "It sounded LIKE bombs going off" och "I heard bombs going off". Just att man använder liknelser betyder att personerna förmodligen bara säger det ord som lättast beskriver en explosion, dvs bomber eller granater.
Citera
2009-02-10, 17:46
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

So? Om ett stort plan träffat tornen, tror du det blir tyst och stilla då?

Citat:

Det är väl ingen som påstått att hissarna i sig var uteslutande det som lät som explosioner i byggnaderna (även om jag kan tänka mig att de lät som sådana)? Det har i varje fall aldrig varit min avsikt eller åsikt. Jag vet inte hur många hissar som faktiskt rasade, men jag citerade ju en del vittnen i en post till dig innan jul:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13544392&postcount=11667

Citat:
USA TODAY estimates that at least 200 people died inside World Trade Center elevators, the biggest elevator catastrophe in history. Some people plunged to their deaths after elevator cables were destroyed by the hijacked jets that crashed into the buildings. Others burned to death as flames shot down shafts. And some who were trapped inside stalled elevators died when the buildings collapsed.
Citat:
Elevator shafts worked like chimneys, funneling unbearable smoke to floors above the crashes. The shafts also channeled burning jet fuel throughout both towers. Fire moved not only up and down but also side to side, from shaft to shaft, unleashing explosions in elevator lobbies and in restrooms next to the shafts.
Gerry Wertz:
Citat:
"There was an explosion on top of the elevator as if someone had thrown a hand grenade. I jumped out, fell to the floor and looked behind me. I saw the elevator disintegrate in a ball of flames and fall down (the shaft). There was a big hole in the ceiling above the elevator. I saw the cables fold up as if they'd become detached. It took no more than two seconds."
That empty elevator probably plummeted 14 floors into a pit on the 77th floor.
Citat:
Bobbitt, the Port Authority supervisor contacting elevators in the north tower, says he spoke to people in about 10 stalled elevators. He contacted about 75 of the 99 elevators in the north tower before the other tower collapsed and he evacuated. Bobbitt could not contact about 20 elevators located above the 78th floor. The console showed no reading for those elevators, suggesting they were most likely destroyed.
Citat:
Brian Reeves, a 34-year-old security guard, was nearly killed while making the rounds in the lobby of 1 World Trade Center on September 11. He started to run after hearing an explosion that he said sounded like a missile, but he was knocked down by a fireball that roared down the elevator shaft.
Citat:
“I saw a couple of elevators in free fall; you could hear them whizzing down and as they crashed, there was this huge explosion, like a fireball exploding out of the bank of elevators,” Kravette said. “People were engulfed in flames.” http://www.engr.psu.edu/ae/WTC/CantorFitzgerald.html
Citat:
Firefighter Geroge Kozlowski: We did see bodies that got pulled out of the elevators because all the elevators fell. http://graphics8.nytimes.com/packages/pdf/nyregion/20050812_WTC_GRAPHIC/9110308.PDF
Citat:
Firefighter Peter Fallucca: Before we got in, all the elevators were crashed down in the lobby, and we were going to the stairwell. See all the elevators were crashed down, big slabs of marble on the floor, all the ceiling tiles of the dropped ceiling was falling down, wires hanging. You see wires and stuff hanging inside the elevator shafts, because the doors were blown right off the elevators. http://graphics8.nytimes.com/packages/html/nyregion/20050812_WTC_GRAPHIC/met_WTC_histories_full_01.html

http://www.usatoday.com/news/sept11/2002-09-04-elevator-usat_x.htm
http://911stories.googlepages.com/insidethenorthtower%3Awitnessaccounts%2Clobb

Citat:

Jo, vi har dessutom dragit det här i tråden med. Tre hissar gick igenom hela tornen (2 passagerar och en lasthiss), dessutom hade flera av de lokala hissarna schakt som löpte genom större delar av tornen än vad de hämtade passagerare på:

Citat:
"Some of the shafts pulled double duty, carrying low-floor elevators, middle-floor elevators, and high-floor elevators, and my only fear was that one of the high-floor elevators would break loose and come tumbling down on us as we made our way to sixteen.” –FDNY Battalion Chief Richard Picciotto

Dvs, bara för att hissen bara gick att åka mellan ett fåtal våningsplan, betydde inte att schaktet var begränsat till dessa.

Flera av schakten hade mer än en hiss i sig.

Citat:
Elevator shafts worked like chimneys, funneling unbearable smoke to floors above the crashes. The shafts also channeled burning jet fuel throughout both towers. Fire moved not only up and down but also side to side, from shaft to shaft, unleashing explosions in elevator lobbies and in restrooms next to the shafts.

Hissdiagram:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=6903347&postcount=1105

Beskrivning från tillverkarna:

Citat:
Ursprungligen postat av Otis
In addition to normal freight service one freight elevator in each of the towers will serve a total of 112 stops from the fifth basement to the 108th floor. It will rise 1,387 feet (422.8 meters) – 400 feet (122 meters) more than the former record rise in the Empire State Building. Ten elevators will travel from street level to five basement levels below the plaza.

Sammanfattningsvis har vi ju redan haft exakt den här diskussionen i november. Länken finns ovan.
Senast redigerad av SLOB 2009-02-10 kl. 17:57. Anledning: stavning
Citera
2009-02-10, 21:20
Medlem
Pingehs avatar
Ïgår började etthotell i Beijing brinna för fullt:

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/asia/article5694686.ece

Hotellet rasade dock inte. Vad har nu detta med 11/9 att göra? Jo, redan nu har t.ex. Prisonplanet (Alex Jones' sida) skrivit en artikel som jämnför hotellet med byggnad 7:
http://www.prisonplanet.com/fire-consumes-wtc-7-size-skyscraper-building-does-not-collapse.html

De kommer fram till att eftersom detta hotellet brann för fullt, mer än 7WTC, så borde det rasat om man ska tro NIST och den stora majoriteten av experter världen runt. De ignorerar totalt att byggnaderna var helt olika i design och material. Byggnad 7 var som de flesta säkert vet en stålbyggnad med asymmetriska golv som rasade genom en progressiv kollaps som började med en försvagning i kollumn 79(om jag minns rätt?). Hotellet i Beijing består av en betongfasad, och symmetriska golv:
Citat:
The hotel tower was designed as a reinforced concrete frame plus core.
http://www.gulfconstructionworldwide.com/bkArticlesF.asp?IssueID=290&Section=1919&Article=1 0156

Självklart finns det även fler väsentliga skillnader på byggnaderna, och det är inte särskilt förvånande att ingen truther lägger någon vikt vid detaljer om konstruktion och material.

Vad säger de få foliehattar vi har här i tråden om detta? Tänker ni stämpla detta som bevis på att byggnader inte kan kollapsa från eld, eller tänker ni inse att det finns avgörande skillnader mellan byggnad och byggnad?
Citera
2009-02-10, 22:30
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
Vad säger de få foliehattar vi har här i tråden om detta? Tänker ni stämpla detta som bevis på att byggnader inte kan kollapsa från eld, eller tänker ni inse att det finns avgörande skillnader mellan byggnad och byggnad?
Fast, det hördes enligt vittnen explosioner från tornen.
Alltså är det helt fel att jämföra WTC7 med pekinghotellet eftersom detta klarade av både rasande bränder samt apterade bomber. Bara det är ju ett bevis för att konstruktionen mellan de två byggnaderna är monumental olika.
Citera
2009-02-11, 22:43
Medlem
Skyskrapor rasar inte pga eld. Detta gäller även WTC 1, 2 och 7. Det var inga idioter som designade och byggde de här byggnaderna. Tvärtom var de världsledande. Pekingbyggnaden stärker bara ytterligare detta faktum, att skyskrapor inte rasar pga eld. Jag bryr mig inte om exakt hur de är konstruerade. Det viktiga är att de är lika såtillvida att de är konstruerade för att inte rasa pga brand.
Citera
2009-02-11, 22:51
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Skyskrapor rasar inte pga eld. Detta gäller även WTC 1, 2 och 7. Det var inga idioter som designade och byggde de här byggnaderna. Tvärtom var de världsledande. Pekingbyggnaden stärker bara ytterligare detta faktum, att skyskrapor inte rasar pga eld. Jag bryr mig inte om exakt hur de är konstruerade. Det viktiga är att de är lika såtillvida att de är konstruerade för att inte rasa pga brand.

WTC 1 och 2 rasade p.g.a. EN KOMBINATION AV SKADORNA FRÅN FLYGPLANEN SAMT ELDEN. Hur svårt ska det vara, att efter flera ÅR fatta detta? 7:an rasade p.g.a. eld OCH SKADOR AV BRÅTE FRÅN WTC1.

Du bryr dig inte om exakt hur de är konstruerade?! Är du på riktigt? Jag undrar seriöst. Och hur ser denna generella "eld-immuna" konstruktion ut?
Citera
2009-02-12, 07:29
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Skyskrapor rasar inte pga eld.

Och ingen har påstått att WTC1 och 2 rasade uteslutande pga eld. Det vet ju du inte minst eftersom du läst rapporterna.

Det är visserligen off-topic, men såvitt jag kan begripar är det dessutom inte sant - det finns inget magiskt i skyskrapor som gör att de inte rasar om de brinner, tvärtom är det konkreta saker som, förutom konstruktion, också brandskydd och brandbekämpning som avgör. I exemplet 911 var det tex inte helt lätt att bedriva effektiv brandbekämpning, och brandskydd syftar egentligen bara till att köpa tid för just brandbekämpning.
Senast redigerad av SLOB 2009-02-12 kl. 07:39.
Citera
2009-02-12, 10:12
Medlem
Pads avatar
Citat:

Tror du att det var idioter som designade Titanic? Som ju inte skulle gå att sänka?

Din avslutning om att du inte bryr dig om hur de var konstruerade säger ju en del om hur du tänker för övrigt...
Citera
2009-02-14, 00:51
Medlem
Lantbruks avatar
Kanske lite onödigt av mig att göra mig olustig över era teorier, men jag säger som Stan i southparkavsnittet Mystery of the Urinal Deuce, alltså att det var en terrorattack, och att den utfördes utav "a bunch of pissed off Muslims".

Simple as that .

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in