Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Alla de som säger att där inte var något plan? Ljuger de?
Vilka?
Citat:
De som säger att det var ett militärplan, ljuger de?
Vilka?
Citat:
Alla de poliser, brandmän och FBI-personal som vittnar om bomber i byggnaden, ljuger de?
Igen, vilka säger att de vet att det var bomber i byggnaderna? Kom ihåg att explosioner är inte lika med bomber. "It sounded like bombs" är heller inte lika med att det var bomber. WTC bombades 1993, det är rimligt att vittnen under skeendet trodde att det var bomber inblandade. Det var bland annat därför man trodde att det var en bomb i Stuyvesant skolan, något som visade sig vara felaktigt.
Citat:
Som sagt, de kan ha velat dölja vilken typ av plan som verkligen flög in i tornet.
Genom att helt ta bort dem? Tycker du, handen på hjärtat, att det är den rimligaste förklaringen? Inte att videokvaliteten är för låg, vinkeln annorlunda, utan att de faktiskt tyckt det var en bra idé att editera bort planet, på något sätt, så att det inte alls syntes? Något som alltså hade behövts gjort med flera, sinsemellan oberoende, mediabolags material. Inklusive ett antal utländska?
Citat:
Den första videon jag postade visar ju inget plan i realtid, däremot i kvällsändningarna, du menar att den är fejkad då?
Kvällsändningarna var iofs inte i realtid och nej, jag tror inte att någon av sändningarna är fejkade.
Citat:
Det är lustigt hur du utan att blinka är beredd att tro de som lämnar vittnesmål som stämmer överrens med myndigheternas förklaring, men avfärdar alla andra som lögnare.
Jag har inte vad jag vet avfärdat "alla andra" som lögnare - poängen är att när man tittar närmare på truthersarnas påståenden om att vittne sa dittan eller dattan, så visar det sig ofta att de egentligen sa något annat.
Och vittnesmål måste för att vara intressanta passa med andra, hårda bevis. Vid varje sådan här händelse kommer det dyka upp vittnesmål som avviker från övrigas. Dessa måste prövas mot allt annat man vet. Det handlar inte om att avfärda det som inte stödjer den egna tesen, det handlar om att avfärda sådant som uppenbart inte stämmer.
Om tex samtliga vittnen hade sagt att de faktiskt sett sprängladdningar, hade det varit en annan sak. Eller att det hittats sprängladdningar, som de gjorde 1993, då hade det varit en annan sak. Eller om de flesta vittnen faktiskt sett ett militärplan och flygbolagen inte faktiskt fått sina plan kapade och passagerare och besättning försvunnit, då hade man kunnat tycka att tesen att det var militärplan hade varit intressant. Men så är det ju inte.