Citat:
Ja, det var typ såna alternativa teorier jag menade. Fast då i ett mer praktiskt perspektiv rörande hur tornen fälldes, åtminstone när det gäller arkitekternas och ingenjörernas input. Mindre spekulationer av typen "det måste ha varit termit och sprängmedel för det ser exakt ut som en controlled demolition" från mer eller mindre glada entusiaster i forumtrådar. Mer av faktiska beräkningar och förslag på hur det rent praktiskt kan/måste ha gått till från såna som är just experter på de aktuella områdena. Sån information är mer givande och lättare att ta till sig om man inte är omedelbart övertygad om att det rör sig om en konspiration.
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vad menar du egentligen med alternativa teorier? Om du menar ett alternativ till att X antal muslimer satt i en grotta i Afghanistan och både planerade och sedan lyckades genomföra denna bedrift så vill jag påpeka att det lagts fram mängder med relevanta spekulationer i tråden.
Sett ur ett politiskt-historiskt perspektiv så är ju USA och ”Israel” ledande när det gäller false flag operationer - listan kan göras lång - och bägge har ju utnyttjat situationen genom kraftfull antimuslimsk propaganda och lagändringar som inskränker rörelse- och yttrandefrihet, något som är en logisk följd för oss som följt USraels utrikespolitiska gärningar genom åren.
Historiskt sett så är det först och främst även en fråga om att vinna folkopinionen för att ”med gott samvete" starta krig och terror och därtill är media ett ytterst lydigt redskap, inte minst för att mainstreammedia till största delen styrs och hanteras av zionister och neokonservativa, dvs. makteliten.
Personligen är jag övertygad att detta var ytterligare en i raden av falskflaggade terrordåd. Eller för att citera Robert Fiske:
”It’s not a war on terror, it’s a war of terror.”
Sett ur ett politiskt-historiskt perspektiv så är ju USA och ”Israel” ledande när det gäller false flag operationer - listan kan göras lång - och bägge har ju utnyttjat situationen genom kraftfull antimuslimsk propaganda och lagändringar som inskränker rörelse- och yttrandefrihet, något som är en logisk följd för oss som följt USraels utrikespolitiska gärningar genom åren.
Historiskt sett så är det först och främst även en fråga om att vinna folkopinionen för att ”med gott samvete" starta krig och terror och därtill är media ett ytterst lydigt redskap, inte minst för att mainstreammedia till största delen styrs och hanteras av zionister och neokonservativa, dvs. makteliten.
Personligen är jag övertygad att detta var ytterligare en i raden av falskflaggade terrordåd. Eller för att citera Robert Fiske:
”It’s not a war on terror, it’s a war of terror.”
Ja, hemliga operationer i all ära, men det innebär inte per automatik att det var det i det här fallet. Terrordåd av olika grupper har ju genomförts både före och efter elfte september 2001, så i det avseendet är det inget unikt - även om resultatet möjligen blev det.
Ja, USA utnyttjade situationen, men det innebär inte heller per automatik att de låg bakom det. Det är två vitt skilda saker. Så ser jag på saken.

- så kanske du skulle vilja vara så vänlig att läsa ett inlägg från mig i