2009-03-08, 23:05
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Hålet stämmer inte säger du ? Kan du med egna ord beskriva hur hålet BORDE sett ut för att du skulle tro på att en Boeing smällt in där? Tror du att det skulle bli som i tecknade filmer med en silhuett av planet?
heheh rätt rolig tanke faktiskt..
nae alltså först och främst så skulle exremt mycket mer VRAK funnits på platsen. vrakdelar på gräset, vrakdelar i hela byggnaden, vrakdelar överallt förstår du..
sen tror jag att själva vingarna skulle gjort mycket mer skada, hålet skulle vart större, och bakre rodret skulle åtminstone ha knäckt övre delen på byggnaden eller lämnat en jäffla spricka.
men den är ju helt intakt
gräset ser nyklippt och fint ut.. ungefär som på golfbanan
knappt några VRAKdelar
dessutom så ser man pappare och dyligt som inte brunnit upp eller ens skadats i hålet.. som om att inte planets bränsle existerade
vilket det naturligtvis inte gjorde.
inga bilder finns ju heller av planet på världens mest överbevakade plats.
hmm har nog glömt en hel del
jo piloten gjorde nån magisk manöver också? vet ej om det stämmer men skulle inte förvåna mig det minsta när man tittar på alla olika delar av händelsen tillsammans.
Citera
2009-03-08, 23:35
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
heheh rätt rolig tanke faktiskt..
nae alltså först och främst så skulle exremt mycket mer VRAK funnits på platsen. vrakdelar på gräset, vrakdelar i hela byggnaden, vrakdelar överallt förstår du..
sen tror jag att själva vingarna skulle gjort mycket mer skada, hålet skulle vart större, och bakre rodret skulle åtminstone ha knäckt övre delen på byggnaden eller lämnat en jäffla spricka.
men den är ju helt intakt
gräset ser nyklippt och fint ut.. ungefär som på golfbanan
knappt några VRAKdelar
dessutom så ser man pappare och dyligt som inte brunnit upp eller ens skadats i hålet.. som om att inte planets bränsle existerade
vilket det naturligtvis inte gjorde.
inga bilder finns ju heller av planet på världens mest överbevakade plats.
hmm har nog glömt en hel del
jo piloten gjorde nån magisk manöver också? vet ej om det stämmer men skulle inte förvåna mig det minsta när man tittar på alla olika delar av händelsen tillsammans.

Sedär, ett försök i alla fall. Det går framåt (men ta dig gärna an de FÖRSTA frågorna jag ställde i mitt första inlägg där jag svarade dig också).

Till att börja med så blir det helt plötsligt mycket "jag tror att..." i ditt inlägg ovan. Du tror att vingarna skall göra mer skada. Har du räknat på det eller funderat på varför flygplanskroppen skulle kunna tänkas tränga in i byggnaden men inte vingarna? Har du funderat på hur mycket rörelseenergi du får på olika ställen och hur det påverkar smällen med väggen?

Jag ser också att du nu ändrat "inga vrakdelar" till "för få vrakdelar"... Hur skulle man kunnat placera ut dessa menar du? Alltså, Pentagon är inom tätbebyggt område och det kryllade med folk inom ett par minuter. Dessutom har man ju matchat vrakdelar med rätt flygplansmodell och DNA med passagerarna. Jag har svårt att se poängen med att fejka kraschen när det är så mycket enklare att bara smälla en Boeing, och jag har ännu svårare att förstå hur man skulle kunnat lyckas med det.

Tänk, jag har ungefär hur länge som helst frågat de konspirationstroende vad som var så omöjligt och märkligt med den där manövern. Om du inte alls vet vad det rör sig om så höll kaparna alltså på att missa sitt mål så de gjorde en extra sväng samtidigt som de gick ner i höjd. Det är inte alls förenligt med hur man normalt rattar ett kommersiellt flygplan, men jag väntar fortfarand på en förklaring på vad som skulle vara så omöjligt med det de gjorde. Och jag kan inflika att piloterna hade flygcert även om det snackas mycket om hur usla de var.

Angående papper och annat skört som klarat sig så kan det observeras vid ungefär varenda större olycka (jodå, även sådana med eldsvådor eller explosioner). Googla lite så skall du se att det inte är så märkligt.
Citera
2009-03-09, 00:28
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Sedär, ett försök i alla fall.
Det är inte bara ett försök. Du har helt enkelt inte låtit min kommentar sjunka in riktigt än. Men bra försök till att försöka se mitt inlägg som ett försök! Jag förstår att det är svårt för dig..

Du tror att vingarna skall göra mer skada. Har du räknat på det eller funderat på varför flygplanskroppen skulle kunna tänkas tränga in i byggnaden men inte vingarna?
[/quote]
ganska uppenbart att byggnaden åtminstone skulle bli skadad utefter vingarna. spelar ingen roll hur mkt rörelseenergi som genereras. isåfall skulle det ju bara bli mer skada. tror inte planet kan fungera som en stilettkniv vid vingarna direkt.

Jag ser också att du nu ändrat "inga vrakdelar" till "för få vrakdelar"...
[/quote]
du ser fel jag har skrivit lite vrakdelar. dessutom var vrakplatsen jag pratat om tidigare inte samma.

Hur skulle man kunnat placera ut dessa menar du?
[/quote]

som jag sa väldigt lite vrakdelar.. dom spärrade av området dessutom. kan nog inte ha varit allt för svårt om man haft alla delar redo. oavsett så är det fortfarande oklart var alla vrakdelar som ett plan består av skulle vara. för dom fanns inte på platsen. förklaring?

matchat vrakdelar med rätt flygplansmodell
[/quote]
en flygplansdel typ. påstår inte loose change att motorn dessutom var av fel typ som man ser på bilderna?

Sen att ett jetplan kan åka in i en kontorsbyggnad utan att papper brinner upp presis i kanten på hålet är ju bara löjligt. såg du eldkloten som uppstod i varje fall vid kollision av tornen?

Sen är dom magiska manövrarna magiska. Piloter har ju tillockmed vittnat om hur detta ser omöjligt ut. Som om att någon hittat på det.
Smaka på den du din lymmel!
Citera
2009-03-09, 18:43
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
ganska uppenbart att byggnaden åtminstone skulle bli skadad utefter vingarna. spelar ingen roll hur mkt rörelseenergi som genereras. isåfall skulle det ju bara bli mer skada. tror inte planet kan fungera som en stilettkniv vid vingarna direkt.

Här har du en bild på hur hålet ser ut:
http://911review.com/attack/pentagon/imgs/hole11.jpg
och här har du en bra genom gång över skador och vrak delar som lämnades:
http://www.youtube.com/watch?v=YVDdjLQkUV8&feature=related

Citat:

Sen att ett jetplan kan åka in i en kontorsbyggnad utan att papper brinner upp presis i kanten på hålet är ju bara löjligt. såg du eldkloten som uppstod i varje fall vid kollision av tornen?

Alltså det där håller inte. Bara för att något "hårt" förstörs betyder inte det att allt som är svagare än det borde också blivit förstört.

Det finns ju det där lysande exemplet där en hjälm ifrån en astronaut klarade sig när skytteln Colombia exploderade och brann upp i atmosfären. Även en tygbit överlevde:
http://www.eclipsetours.com/sat/107helmet.jpg
http://www.eclipsetours.com/sat/107patch.jpg

Och igen... gå in på någon av debunking siterna som finns uppe och kika runt lite. Allt du kommer med finns redan besvarat där.

EDIT: Och för övrigt. Om det nu inte var ett plan som kraschade i Pentagon utan en missil eller vad ni yrar om, hur menar du då om det där med att papperet inte borde ha klarat sig. Explosionen och elden var ju där...sprang dom dit efter dom släckt och la dit lite dokument eller?
Senast redigerad av Försöksdjur 2009-03-09 kl. 18:46.
Citera
2009-03-09, 18:48
Medlem
MaxDLs avatar
Lägg ner
eldklotet skulle svärtat allt i det hålet.
för lite vrakdelar
punkt.
Citera
2009-03-09, 18:57
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Lägg ner
eldklotet skulle svärtat allt i det hålet.
för lite vrakdelar
punkt.

Peka ut för mig på någon bild där du tycker att papperet inte borde vara där. Och förklarar för mig varför papperet ÄR där.
Citera
2009-03-09, 23:55
Medlem
Citat:
ganska uppenbart att byggnaden åtminstone skulle bli skadad utefter vingarna.
Skador från högra vingen:
http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/docs/tailprint1.jpg
http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/index.html#facade

Citat:
en flygplansdel typ. påstår inte loose change att motorn dessutom var av fel typ som man ser på bilderna?
Vet du varför? Man kontaktade fel fabrik.
Citat:
Bollyn then contacted Pratt & Whitney and Rolls-Royce, The two companies that manufacture 757 engines. Pratt & Whitney pointed Bollyn towards Rolls-Royce and John W Brown a spokesman for Rolls-Royce told Bollyn that: ... "It is not a part from any Rolls Royce engine that I'm familiar with, and certainly note the AE 3007H made here in Indy" ...
That's right. Want to know why? Because Bollyn had contacted the factory in Indiana which makes engines for small planes like the Cessna Citation and Global Hawk, rather than the plant in Quebec that overhauls the 757 engines or the factory in Derby, England that makes them! (Thanks, Orphia Nay) It says so right there in the article.
http://www.loosechangeguide.com/lcg2.html

Denna analys kommer fram till att motordelarna visst kan komma från rätt motor.
http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0265.shtml
Citat:
Sen är dom magiska manövrarna magiska. Piloter har ju tillockmed vittnat om hur detta ser omöjligt ut. Som om att någon hittat på det.
Smaka på den du din lymmel!
Källa på det? Vad är det som är så omöjligt. Piloter med liknande flygerfarenhet har ju upprepat manövern i simulator.
Se filmen Zembla.
Nu verkar den ha försvunnit från youtube i textad version men du kan titta på denna länk från 27:40 och framåt.
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/zembla/bb.20060910.asf
Citera
2009-03-10, 03:19
Medlem
MaxDLs avatar
The glove doesn't fit.
Hålet passar inte. Eldsymptom och vrakdelar saknas.
Piloterna var inga proffs även om en skicklig pilot lyckats mot all förmodan upprepa manövern. Alla dessa bortförklaringar är så långsökta på något sätt. Ni får nog försöka lite bättre.
Lycka till!
Citera
2009-03-10, 16:08
Medlem
Pads avatar
Citat:
The glove doesn't fit.
Hålet passar inte.

Verkar det rimligt att ett flygplan som till stora delar beståt av luft och aluminium trycks ihop? Ja eller nej?

Citat:
Eldsymptom och vrakdelar saknas.

Eldsymptom saknas, vad i hela friden menar du med det? Vrakdelar saknas väl knappast, du har ju fått en hög länkade rtill dig?

Citat:
Piloterna var inga proffs även om en skicklig pilot lyckats mot all förmodan upprepa manövern. Alla dessa bortförklaringar är så långsökta på något sätt. Ni får nog försöka lite bättre.
Lycka till!

Hade piloterna flygcert, ja eller nej? I min värld så är väl just flygcert det som skiljer proffs från icke-proffs. Och tror du inte att andra lyckats upprepa manövern i simulator?
Citera
2009-03-10, 20:04
Bannlyst
Snacka om det finns "speciella" människor här. Jag har läst igenom stora delar av denna tråd och nr 1 och ärligt talat så talar allt för att det är terrorister som ligger bakom allting.

Hur ni ens kan tro att det är nått annat fascinerar mig otroligt.

Den simplaste lösningen är oftast den bästa och den sanna.
Citera
2009-03-11, 14:19
Medlem
Hej. Finns det någon sida som försöker debunka Loose Change - Final Cut punkt för punkt? Har testat google men hittar inte.
Citera
2009-03-11, 16:51
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Hej. Finns det någon sida som försöker debunka Loose Change - Final Cut punkt för punkt? Har testat google men hittar inte.

Menar du just Final Cut eller Loose Change i allmänhet? Jag tror ingen orkat ge sig på ytterligare en inkarnation av samma film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in