2011-09-13, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Hur skall du finna den infon? Utan nätet är du hänvisad till Washington-trumpeterna.
Jag har sett många tal av både Bush och Bombama på youtube, hade dom varit trovärdigare i dumburken?

Nu menar jag inte att Datorn är fel utan alla dessa egengjorda konspiratoriska videos som "vet" sanningen ingen annan vet.

Det är ju bara Aspergers och annat dumt folk som kan tro något liknande. Samma folk som tror att vi aldrig varit på månen, att det finns en världsvid order som styr världen.

Gemensamt med dessa är att det ofta är socialt handikappade och lever i sin egen jävla bubbla
Senast redigerad av Rutan123 2011-09-13 kl. 09:06.
Citera
2011-09-13, 09:14
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutan123
Nu menar jag inte att Datorn är fel utan alla dessa egengjorda konspiratoriska videos som "vet" sanningen ingen annan vet.

Det är ju bara Aspergers och annat dumt folk som kan tro något liknande. Samma folk som tror att vi aldrig varit på månen, att det finns en världsvid order som styr världen.

Gemensamt med dessa är att det ofta är socialt handikappade och lever i sin egen jävla bubbla
Ja, ta det försiktigt. Det är nog säkrast att Storebror väljer ut vad du skall se.
Citera
2011-09-13, 09:43
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
http://www.youtube.com/watch?v=6jixU7JG4pg&feature=player_embedded

Sitter och kollar på den nu.
Hur kan man ens försöka förklara bort all denna information som skitsnack?
Loose Change och liknande är väldigt vinklat.
Men detta?

Herregud.....

Har småkollat lite på den igår. Ska se den en dag. Det enda jag såg var lite resonemang om fritt fall (dfet är inte fritt fall) och att byggnaderna inte kunde rasat som de gjorde. Jag håller inte med dom och såg inga bevis för att byggnaderna sprängdes...

Kan någon vara snäll och kort sammanfatta alla bevis de kommer med?

Som du säger är Loose Change väldigt vinklad med sina snabba klipp. Jag har sett den flera ggr och kommit fram till att den inte har några bevis. Men mycket felaktigheter är lätt att hitta.

- Tex påståendet att stål måste smälta för att byggnaden är skrattretande. Då vet man inte mycket om hur stål funkar. Hållfastigheten för stål minskar vid ökad temp.

- Att byggnaderna kollapsar i fritt fall stämmer inte heller (delar utanför byggnaden faller snabbare, sen försvinner byggnaden i ett stort rökmoln).

- Rökpuffarna som tar sig ut på sidan av byggnaden är helt uppenbart pga tryckökningar i byggnaden då all luft pressas ut ur byggnaden.

etc etc...

Alla felaktigheter diskvalificerar trovärdigheten helt och hållet.
Citera
2011-09-13, 09:46
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Okej då är jag med. Jag tror inte det var något privat företag som apterade byggnaderna utan snarare ett CIA-projekt alternativt Mossad med tanke på de "israeliska studenter" som tydligen rände runt i byggnaden.
Men håller med om att det säkert är svårt och kräver planering.

Edit: Å andra sidan kan man ju hemfalla åt din egen logik. Det är inte svårt att spränga byggnader, det har hänt innan.

Man har aldrig sprängt stora skyskrapor i hemlighet.
Citera
2011-09-13, 09:50
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hade ni fått fram några hållbara bevis så hade det garanterat blivit rättssaker eller nya undersökningar av det. Avsaknaden av dessa är bevis på att ni inga bevis har fått fram på tio år, trots att nu hela tiden påstått att ni har massor med bevis. Men alla dess påståenden om bevis från er är luftslott som rasar så fort man börjar syna de påstådda bevisen i sömmarna.

Den version, och de bevis, som har överlägset bäst stöd att fakta verklighet och fysikens lagar är de officiella förklaringarna. De har dessutom tålt en rättslig granskning.

Dr Tinnitus

Denna diskussion blir ju lite löjlig när du sitter och försvarar en utredning som kom till slutsats genom lögner och tortyr, det är vad ni kommit upp med på tio år, bra jobbat, verkligen. De spår som verkligen var något att följa lades ner. Hela den utredningen är ett skämt och det vet du. Eller just du vet nog inte det, jag menar mer de andra som läser.
Citera
2011-09-13, 09:53
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Man har aldrig sprängt stora skyskrapor i hemlighet.

Som du ser skrev jag att jag håller med om att det säkert är både svårt och komplicerat.
Citera
2011-09-13, 10:09
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag vet inte, har jag ju sagt.

Att försöka kontrollera ett ohanterligt informationsflöde, till USAs fördel - till varje pris?

Jag vet att ingen av er vet hur det gick till... men ni borde skaffat er en teori om hur allt började?

Hur planerade man?

Vilka tog man kontakt med?

Idén måste ju ha börjat hos en person som sen förde fram sina planer till kollegorna.

Utföra terroristdåd för att bättre kontrollera informationsflödet - Hur får man med sig folk på en sådan idé?

Hur gick tex kontakten till med firman/företaget/gruppen som genomförde de hemliga sprängningarna?

Hur gick samtalet mellan regeringen (vilka?) och detta företag? Hur för man fram en sådan idé till någon som från början inte varit inblandad? Ringer helt enkelt Bush (vem?) till CD-firman och börjar förklara sina planer?

Hur visste man att byggnaderna inte kan rasa efter enbart en flygkrasch? Anlitade man en forskargrupp?

Hur för man fram idérna:

- Kapa 4 flygplan och attackera vårat eget land
- Aptera bomber i alla byggnader och sen spränga dom
etc. etc...

Hur skulle ni göra om ni hade samma makt som USAs president?

Hur skulle ni reagera om presidenten kom med denna idé?
Citera
2011-09-13, 10:15
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Hur visste man att byggnaderna inte kan rasa efter enbart en flygkrasch? Anlitade man en forskargrupp?

De kanske utgick från den forskning som redan var gjord och som möjliggjorde för konstruktörerna/arkitekterna att göra byggnaderna motståndskraftiga för flygplanskrascher? De var ju faktiskt byggda för att tåla det.
Citera
2011-09-13, 10:16
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Som du ser skrev jag att jag håller med om att det säkert är både svårt och komplicerat.

Japp... Extremt komplicerat.

De gjorde det ofantligt mycket svårare att genomföra än vad som hade krävts.

Det finns ingen mening att riskera hela operationen då man måste blanda in en jäkla massa folk som ska planera och utföra 3 st extremt komplicerad sprängningar i hemlighet. Ingenting får heller gå fel.

Sprängningen måste starta exakt på samma ställe där planet slår in (bara det är väldigt komplicerat då man inte vet vart planen ska slå in). Explosionerna måste även döljas.
Senast redigerad av Flipp-Flopp 2011-09-13 kl. 10:18.
Citera
2011-09-13, 10:18
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
De kanske utgick från den forskning som redan var gjord och som möjliggjorde för konstruktörerna/arkitekterna att göra byggnaderna motståndskraftiga för flygplanskrascher? De var ju faktiskt byggda för att tåla det.

De var inte byggda för att klara av så stora flygplan.
Citera
2011-09-13, 10:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Måste tydligen vara lite pedagogisk här. Det handlade inte om jag skulle fråga efter några experter utan det handlar om ni som försvarar den officiella versionen att byggnaderna kunde rasa på grund av eld kan presentera en enda expert som stöder detta.
*host NIST * host*. Tycka vad du vill om dem, men de är faktiskt allihop utbildade, certifierade och med erfarenhet av respektive område de uttalar sig om.

Citat:
Som gammal pedagog så vet jag att man måste upprepa frågan till de trögtänkta eleverna men nu börjar det bli tjatigt. Sluta slingra dig och försök hitta en så blir jag nöjd. Sluta tjata om detta United 93. Vet inte vad du tjatar om. Det är bara det vanliga knepet från ynkliga lögnare som försöker ändra fokus när dom är svarslösa. Ynkligt.
Inte särskilt ynkligt. Tur att jag är här och kan påminna dig
Citat:
Men lägg ägg.
Vad jag säger att jag tror på datan från den tekniska informationen [FDR, KNJs anmärkning] (det är själva meningen med dessa lådor) och du tror på efterkonstruerade undanflykter (vilket du på inget sätt kan bevisa). [period]
https://www.flashback.org/sp20896236[/quote]

Citat:
Knappast ett svar. Du menar att flight data recorder (FDR) är fel.
OK du är så bombad man kan bli. Vad kräver du för bevis?
För dig har tiden stannat. Du är inte mottaglig längre. Du går bort. Sorry.
https://www.flashback.org/sp20876065

Du minns säkert hur du tidigare viftat bort samma FDR-data som falsk när det passat dig?
Frågor på det?
Senast redigerad av KimNeilJung 2011-09-13 kl. 19:27.
Citera
2011-09-13, 10:43
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
*host NIST * host*. Tycka vad du vill om dem, men de är faktiskt allihop utbildade, certifierade och med erfarenhet av respektive område de uttalar sig om.

Vad heter denna NIST i förnamn. Det är denna anonyma grupp som samtliga experter kritiserar och som aldrig har ställt upp på en debatt. Kan du kan få en av dessa nistare att krypa fram ur skuggorna och ställa upp och försvara sin tro på att eld kan rasera ett hus av stål och betong? Jag lovar att du inte lyckas. Dom är köpta och kommer aldrig komma fram i ljuset.
En komisk scen i A&E's video är när dom kör filmen från 7:ans fall bredvid NIST's dataanimering. Jag lovar att det har högsta underhållningsvärde.
Som sagt kan du få en expert att försvara denna lögn.
Senast redigerad av sten.b 2011-09-13 kl. 11:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in