Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jaha det är du "övertygad" om? Och vad fan har ani-piratlagar med 9/11 att göra? Tror du att illegal fildelning (som jag själv är ett big fan av) skulle varit lagligt utan elfte september?
Jag påstår att USA som land har fått ännu större utrymme att säga vad andra länder ska anse lagligt och inte. Vår käre före detta justitieminister Thomas Bodström tog ju dessutom emot fint besök från USA och kom därefter med en förordning som gav piratspanare ökade befogenheter.
Ännu ett mycket märkligt sammanträffande som inte går att avfärda även om Thomas Bodstöm nu skulle sagt de inte diskuterade detta.
Har USA press på någon och samtidigt säger att de inte får avslöja detta, tar nog de flesta söndagspolitiker till en lögn för att slippa svara på frågan.
Men nu börjar vi hamna off topic, men JA, jag VET att 11/9-attackerna rättfärdigat en hel del politiska genomföranden som skulle varit omöjligt annars.
Citat:
Sedan det här med vem som tjänat på anfallet. Alla jag räknade upp KAN ha tjänat på det utifrån sina agendor, och det var faktiskt du som ansåg att vi skulle se på vem som hade fått fördelar utifrån attackerna. Om du anser att Bush är ett special case, och att han uppenbart har tjänat mer än någon annan på det hela kanske du har något litet bevis för det?
Man får också ställa saker i relation vad som är rimligt.
Att Bush dy tog över efter sin far Bush dä är ju också ett märkligt sammanträffande som visar att faktist Bush dy följt en agenda.
Vill du tro att Ryssland, Amnesty och Kina är med på ett hörn så får du gärna argumentera för din sak.
Citat:
Annars kan man ju tro att du redan har bestämt dig för vem som är skyldig, och att ditt argument om vem som tjänat på attackerna bara är ett retoriskt knep för att få Bush att se skyldig ut....
Det är definitivt inget retoriskt knep, utan det är så man för ett logiskt resonemang.
För enligt min teori är en av punkterna att Bush tjänat på detta både politiskt och ekonomiskt. Politiskt tycker jag redan är bevisat och ekonomiskt faller inte bara för att jag inte kan presentera siffror på det. Detta gör det till ett outrätt frågetecken fram tills siffror som bevisar eller motbevisar detta framkommer.
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Ett av problemen var ju att USAF 2001, inte hade nån 767-200. Det planet som kommer bli ett tankplan är en B767-E233 men det arbetet har frusits på grund av korruption. F.ö. har den first flight 21 May 2005.
Korruption??? I USA? Du skojar!
Detta vill jag se källa på innan jag tror dig.
(Du behöver inte. Jag var ironisk. Här säger du själv att man inte kan lita på dem)
Citat:
Alltså är vi tillbaka till problemet att man inte hade en 767 att tillgå.
Då var väl omnämnda plan bara ombyggda för ändamålet.
Citat:
Har du någon källa på att en eventuell militär version skulle ha haft fly-by-wire?
KC-767 har det.
Däremot är det någon på ett forum på airliners.net som säger "The 757/767 also do not have full FBW, but some control surfaces are electronically actuated."
och detta kollar jag upp just nu om jag kan hitta lite mer om, då detta gäller civila plan.
Citat:
Nejnej Obama hade hela tiden planerat att ställa upp först 2008, och han iscensatte anfallen för att folk skulle bli trötta på krigshunden Bush och därmed ge Obama möjlighet att genomföra sin "change". Vad går denna change ut på, och hur är den sammankopplad med det faktum att Obama är en marionett för den ryska oljeindustrin?
Om du inte själv tror på detta resonemang, så kan man ju fråga sig varför du vädrar dessa tankar?
Eller det kanske är ett retoriskt knep att försöka förlöjliga dina diskussions-motståndare?
Citat:
Edit: Inte för att jag tror ett enda ord på ovanstående, men detta är också en möjlighet. Innan vi kan säga att Bush-teorin är mer trovärdig måste vi ha BEVIS för den.
Bush-teorin är betydligt mer trovärdig än din Obama-teori och faller först när den motbevisats.