2008-11-29, 00:17
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det visar inte vad de vill. Detta påstående indikerar, tycker jag varjefall, att de hade en dold agenda bakom de siffror de matade in. De matar tvärtom in de siffror som beövs, inom de realistiska ramar de satt upp, för att få slutresultatet att i så hög grad som möjligt övernsstämma med verkligheten.

Citat:
För, som jag redan sagt åttahundra gånger, detta är så nära sanningen vi kommer. Jag tycker du bör svara på om du tror att NIST medvetet fuskade med siffrorna, eller försökte så gott de kunde.
Då ska jag svara på frågan.
Nej, jag tror inte att de ansvariga för denna simulering medvetet fuskade med siffrorna.

Citat:
Vad ger Bush blanka fan i???
Ja, fast ekonomin KUNDE ha sett annorlunda ut om inte 9/11 hade hänt, eller hur? Det vet varken du eller jag, som du brukar säga...
Ja, det KUNDE den, men Bush privata ekonomi är den som spelar störst roll för Bush

Citat:
Men nu undvek du min fråga faktiskt. Jag frågade om du hade något som du kan bygga ditt påstående på, och än har jag inte sett något svar....
Du ställde inte en fråga, utan du bad mig länka om jag hade trovärdiga fakta.

Du skrev "Hur det ligger till med aktieinnehav och oljeintäkter och så vidare vet jag heller inte det minsta om, så länka gärna om du har trovärdiga fakta. Innan jag har bevis för det ena eller det andra är det knappast möjligt att dra några slutsatser."
Vi sitter alltså i samma båt med den enda skillnaden att du hellre litar på att Bush och Silverstein är hedersknyfflar. Trots att den ena av dom är förmodligen världens mest hatade, nu levande man.
Citera
2008-11-29, 00:36
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Vi sitter alltså i samma båt med den enda skillnaden att du hellre litar på att Bush och Silverstein är hedersknyfflar.

DET skulle jag MYCKET gärna vilja se vad du baserar det på.
Citera
2008-11-29, 00:37
Medlem
seraph101s avatar
CompuTerror, du ska ha all heder för att du försöker diskutera med dessa människor. De håller fast vid en för länge sedan motbevisad konspirationsteori, vilket handlar om ren tro eftersom den faktiskt inte backas upp av några starka bevis alls.

Vi kan helt enkelt ta faktumet att C Rice, Buch och gänget sa efteråt att "det var en överraskningsattack", och att "de aldrig någonsin hade kunnat föreställa sig något liknande."

Fullständig gallimattias, med tanke på att exakt det scenariot hade drillats i åratal, med bla WTC och Pentagon som måltavlor. Så påståendet att det var en "överraskningsattack" sjunker direkt och vi kan därmed fastställa att en attack med kapade plan som flygs in i byggnader inte var något oväntat alls.

Redan där börjar den officiella teorin implodera.

Vad gäller WTC 7: Ingen byggnad som någonsin har fallit på det viset har aldrig någonsin inte varit en kontrollerad demolering. Om jag har fel, visa exempel på andra skadade, brinnande byggnader som fallit rakt ner jämnt och fint, tack. Att NIST snackar om "nya fenomen", "extraordinära händelser" och annat kul säger väl allt, eller?

Ganska ny video på WTC 7:

http://www.youtube.com/watch?v=JaYmhEYRDOY

NIST vill att vi ska tro att ett äpple är en apelsin, i princip. Och det är lätt att tro det om man är ett får utan egen tankeförmåga som förlitar sig på NISTs fina datormodeller etc.

Sov gott nu era konspirationstokar, men kolla först så det inte ligger några onda al-Qaida-terrorister under sängen. Man vet aldrig...

http://www.ae911truth.org
Senast redigerad av seraph101 2008-11-29 kl. 00:43.
Citera
2008-11-29, 00:41
Medlem
seraph101s avatar
Höhö

Dubbelpost!
Senast redigerad av seraph101 2008-11-29 kl. 00:44.
Citera
2008-11-29, 00:43
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
DET skulle jag MYCKET gärna vilja se vad du baserar det på.
Ok. "hedersknyfflar" var en överdrift. Men du litar på att de har rent mjöl i påsen trots att du anser att åtminstone Bush inte har det i andra sammanhang.
Citera
2008-11-29, 00:44
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seraph101

Sov gott nu era konspirationstokar, men kolla först så inte det ligger några onda al-Qaida-terrorister under sängen. Man vet aldrig...

http://www.universityofjuutube.com

AQ är jag inte rädd för. Vad jag verkligen fruktar är att någon glömt låsa dörrarna på dårhuset........
Citera
2008-11-29, 00:45
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Så ni påstår att Bush, Silverstein och en hel del andra inte vunnit någonting alls på detta?
Det är naivt!

Vissa tillstod förresten detta i början av resonemanget.

Jag tror absolut inte att Silverstein gjort någon ekonomisk vinning och det kommer jag fortsätta vidhålla tills du presenterar någon form av beräkning med källhänvisning som visar motsatsen. Ett bevis kort sagt.

Huruvida Bush vunnit något är en definitionsfråga. Han fick ökade befogenheter, och det pågående kriget gjorde sannolikt att han vann valet 2004, men det var ett ganska högt pris att betala för det. USA, som stått emot både Ryssland och Kina, blir förnedrat av några araber med mattknivar... Och detta när Bush är president.
Senast redigerad av Majava 2008-11-29 kl. 01:00.
Citera
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ok. "hedersknyfflar" var en överdrift. Men du litar på att de har rent mjöl i påsen trots att du anser att åtminstone Bush inte har det i andra sammanhang.

Nä jag litar inte ett skit på den tönten. Men till skillnad mot honom dömer jag ingen utan bevis.
Citera
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seraph101
CompuTerror, du ska ha all heder för att du försöker diskutera med dessa människor. De håller fast vid en för länge sedan motbevisad konspirationsteori, vilket handlar om ren tro eftersom den faktiskt inte backas upp av några starka bevis alls.

Vi kan helt enkelt ta faktumet att C Rice, Buch och gänget sa efteråt att "det var en överraskningsattack", och att "de aldrig någonsin hade kunnat föreställa sig något liknande."

Fullständig gallimattias, med tanke på att exakt det scenariot hade drillats i åratal, med bla WTC och Pentagon som måltavlor. Så påståendet att det var en "överraskningsattack" sjunker direkt och vi kan därmed fastställa att en attack med kapade plan som flygs in i byggnader inte var något oväntat alls.

Redan där börjar den officiella teorin implodera.

Vad gäller WTC 7: Ingen byggnad som någonsin har fallit på det viset har aldrig någonsin inte varit en kontrollerad demolering. Om jag har fel, visa exempel på andra skadade, brinnande byggnader som fallit rakt ner jämnt och fint, tack. Att NIST snackar om "nya fenomen", "extraordinära händelser" och annat kul säger väl allt, eller?

Ganska ny video på WTC 7:

http://www.youtube.com/watch?v=JaYmhEYRDOY

NIST vill att vi ska tro att ett äpple är en apelsin, i princip. Och det är lätt att tro det om man är ett får utan egen tankeförmåga som förlitar sig på NISTs fina datormodeller etc.

Sov gott nu era konspirationstokar, men kolla först så det inte ligger några onda al-Qaida-terrorister under sängen. Man vet aldrig...

http://www.ae911truth.org

Det där är gamla döda hästar du försöker blåsa liv i...

Vad har du för relevanta jämförbara byggnader som exempel? Skitenkelt att dra upp den där gamla "inga andra stålbyggnader..." men kläm fram lite substans bakom.

Och inga starka bevis? Vittnen, dna-prover, passagerarlistor, vrakdelar, videoupptagningar, expertutlåtanden... inga bevis my ass. Vad har du själv att komma med av substans? Kom igen och överaska oss...
Senast redigerad av Pad 2008-11-29 kl. 00:48.
Citera
2008-11-29, 00:48
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Eftersom bernad_law och Majava hellre vill diskutera mig tycker jag de kan skapa en tråd om mig i skvaller-forumet istället.
Jag tycker dessutom att det var sarkasm som tidigare nämndes och inte ironi, eftersom det var i ett nedvärderande syfte av mig.

Jag förstår dessutom inte vad någon gör på ett diskussionsforum om de avfärdar allting som sägs av motparten. Skaffa en blogg istället.

Nu får du sluta med dina personangrepp! När har jag avvisat allt som sagts av dig? Jag tycker tvärt om att vi har haft givande diskussioner. Att jag ber om källor på det du påstår (väntar fortfarande på någon källa på ventilationsbekymret) är väl ändå inte samma sak som att jag avfärdar det du säger? Jag har inget intresse av att diskutera dig, jag uppfattade inte Bernards ironi och kände därför det värt att påpeka att du i det diskuterade citatet presenterade påståendet att Bush och Silverstein tjänat pengar som ett fakta, och inte som en spekulation.

Jag väntar också fortfarande på att få veta vilken simulering det var vi diskuterade förut. Var det simuleringen av brandförloppet? Det var _DU_ som påstod att NIST fifflat med data genom att maxa, så då borde du väl lätt kunna hitta vilken simulering det gäller?
Senast redigerad av Majava 2008-11-29 kl. 00:52.
Citera
2008-11-29, 00:49
Medlem
unauthorizeds avatar
Oavsett hur det hela gick till så fick Bushadministrationen sitt "nya Pearl Harbor" som de önskade för att snabba på upprustningen. Patriot act var sannolikt redan författad i sin helhet den 11/9 också. Känns nästan som det var planerat.
Citera
2008-11-29, 00:51
Medlem
seraph101s avatar
Gulligt

Citat:
AQ är jag inte rädd för. Vad jag verkligen fruktar är att någon glömt låsa dörrarna på dårhuset........

Ja, det är nog dags att du beger dig tillbaka nu då. Skämt åsido, faktum är att det inte var någon "överraskningsattack" / "något helt oväntat" som Rice, Bush etc påstod.

Och det faktumet förändras inte av små fåniga kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in