Citat:
Vilken förbannad tur du sa det, för jag satt just i telefon med polisen och skulle anmäla dig.
Ursprungligen postat av torden
Mitt exempel var hitte-på om du inte förstog det..
Citat:
Kan ju bero på att man inte kommer så långt med att påtala för folk vad de faktist tjänat på det hela.
Men varför skulle man göra det? Ingen har ju kunnat visa att de har något med saken att göra. Att bara planlöst höra folk utan anledning brukar inte vara så populärt.
Ingen vill ju tro att verkligheten är så hemsk att de skulle kunna göra en sådan sak, trots att de faktist haft ett liknande scenario på tal under slutet av 1960-talet, fast det då skulle användas mot Kuba.
Nu har de privata vinsterna varit betydligt högre än de var då och ledare för andra länder har nöjt sig med betydligt mindre vinst för att göra betydligt större övergrepp på sin egen befolkning. Men vi i västvärlden vill gärna tro vi är så civiliserade att detta absolut inte skulle kunna hända här.
Citat:
Om de nu var skyldiga, varför tar debunkrare det dom säger för sanning?
Vilka frågor skulle du ställa? Om de var skyldiga, varför tror du att de skulle säga sanningen?
Dessutom är det inte jag som skulle ställa frågor utan först och främst en "grand jury" (Har jag för mig det heter)
och sedan om det anses rimligt svara inför USA-s motsvarighet till konstitutionsutskottet