Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Märker inte du att du gör exakt samma sak?Jag kan varken belägga eller bevisa något speciellt med faktumet att FBI inte eftelyst Bin Laden för 9/11.
Nej, eftersom FBI erkänt att de inte har hårda bevis, dvs bevis som de öppet kan skylta med och använda i en rättegång, har man alltså bara efterlyst honom för bombningarna i Kenya. Det är en legal teknikalitet. Om de lyckas fånga honom har de alltså inte visat sina kort. Fullt naturligt och helt förståeligt.
Citat:
Men jag drar ändå den naturliga slutsatsen, vilket ni också borde göra, att man är mycket mer intresserad av honom som ett propaganda vapen än som brottsling.
Fast likt förbaskat. Om det där är en naturligt slutsats undrar jag fortfarande hur du ställer dig till allt annat FBI sagt som truthersrörelsen hävdar är lögn. ag menar, hur kan det vara naturligt att mentalt säga
"det där är sant för det pasar min teori" respektive
"det där måste vara en lögn för om det vore sant har jag fel". Jag får ont i huvudet om jag gör sådär.
Citat:
Om ni inte tycker detta uppenbart så vet jag inte riktigt hur jag ska bedömma er förmåga till kritskt tänkande.
Som väldigt välutvecklad och vältränad skulle jag säga.
Citat:
Vad som är fakta och vad som är falskt har ju visat sig mindre viktigt i de sk. kriget mot terrorismen. Det kan vi väl ändå komma överens om?
Nej, fakta är fakta. Det finns inget annat sätt att se på det. Att UBL inte finns på listan för att undvika att hans straff mildras vid en eventuell rättegång är fakta. Att tro att det beror på att FBI inte följde NWO:s order, och efter sju år fortfarande inte gjort det, för att dölja en mörk konspiration är en åsikt baserad på gissningar.Det kan du aldrig kalla för fakta. Faktiskt.
Citat:
Att vissa saker ter sig motsägelsefulla när dom utsätts för närmare granskning är inte avgörande för få konspirationen att fortgå, utan det handlar om vem som har kontrollen över informationen. Det är ganska svårt att argumentera med er när er förståelse och föreställningsförmåga kring hela samhällsapparaturen befinner sig på ett tämligen infatilt stadie. Börja se saker i ett lite större perspektiv istället för att hänga upp vid enskilda små saker och världen kommer öppna sig för dig. Tro mig.
FBI är gigantisk apparat att föra ett antingen eller resonemang i det sammahanget ter sig för mig ganska korkat.
Tack men nej tack. Jag har sett hur det går för de som tror att ett "öppet sinne" är en ersättning för kunskap. Vill det sig riktigt illa börjar du tro på ett elektriskt universum där chemtrails skall användas som filmduk i atmosfären för att projicera anfallande tefat vilket i sin tur leder till undantagstillstånd för en FN-styrd militärdiktatur.
Och jag skojar inte. Det där har framförts på allvar i den här delen av forumet. Så jag föredrar att ha ett stängt sinne där jag inte går omkring och tror på en massa saker.