Citat:
Ok. Då har du klargjort att du inte bryr dig så mycket om att den information du tar del av är felaktig.
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Okej. Så du tycker att det var oacceptabelt och du skulle ha sparkat de ansvariga. Rätt hårda krav. Låt oss titta på ett annat nyhetsmedium, nämligen tidningen.
Jag gör det däremot.
Citat:
Med tanke på att de bara behövde lyfta på arslet för att se efter om det stämde så är det förbaskat klandervärt.
Sett i det här skenet så är det inte speciellt märkligt eller ens klandervärt att det smög sig in ett fel i Reuters rapportering?
Citat:
Säger någon som tycker det är hårda krav att förvänta sig korrekthet av information.
Skillnaden är dock att alla bevis stöder teorin som gör gällande att det var Bin Laden som låg bakom det hela medan det däremot inte finns någonting som stödjer foliehattarnas teori(er) vilka de nu än må vara. För de alternativa teorierna har ju bara stannat vid magkänslor och vaga aningar. Utan det är ju uteslutande en massa "Undrar vad och vilka som har tjänat mest på detta..." och sedan inget mer.
Jag klargjorde dessutom redan från början vad jag ville diskutera om.
Jag ville diskutera vilka positiva följder detta fått för folk som inte ens granskas om detta, trots att det varit stora kontroverser om eventuellt samarbete mellan inblandade parter innan denna händelse som valet år 2000.
Det finns också väldigt mycket bevis som talar emot.
Men vad fint det måste kännas att vara du, eftersom du aldrig haft någon undran om detta.
Det flera av er kämpar så hårt med är att sätta etiketter på mig för att lättare avfärda det jag säger, istället för att resonera om det jag pratar om.
En vanlig fråga man kan se i vissa diskussioner på flashback är frågan hur gammal någon är osv.
Om det exempelvis skulle komma fram att jag inte lärde mig tala förens jag var fyra år skulle ni avfärda mig som efterbliven.
Nu är definitivt inte detta sant, men användes som exempel eftersom Einstein inte talade förens han var fyra år. Jag vill prata om mina funderingar helst, men tvingas svara på frågor om annat för att ni ska bedömma mig som person. Även om jag varit efterbliven kan även en blind höna finna ett korn ibland och det är kanske just dessa korn jag vill diskutera.
För diskussionens skull får ni gärna tycka jag är både efterbliven och foliehatt, men diskutera åtminstone om det ämne jag tar upp.
Det är dessutom inte enbart en undran att Bush, Silverstein och andra tjänat enormt på terrorattackerna, för det har dom!
En otrolig mängd människor skulle mörda några tusen av sina egna för att komma över dessa rikedomar och makt, vilket har hänt förr i historien.
Och som en "debunkare" jag känner påpekade, så är Bush nutidens mest hatade man.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-28 kl. 20:15.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-28 kl. 20:15.