2008-10-31, 21:07
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Nu går det inte så bra kanske att citaten ur sitt sammanhang. Det jag menar med skyldiga är inte samma sak som orkestrerade. Dessutom är det ena en tanke och det andra är slutsater som jag senare kom fram till efter att ha hört lite vad andra sagt i ämnet.

Det där är ju bara bull. Du kom hit och försökte (som så många andra foliehattar) antyda att du var neutral. Det var givetvis en lögn, varför skulle du annars känna behov av att använda termen "komma ut ur garderoben"?

Och nu när jag såg att du ändrat ditt svar måste jag ju fråga hur du kan säga att de som orkestrerade det hela inte skulle vara de skyldiga?

Och nu sitter du och försöker släta över det hela. Jag talar bara om för dig VARFÖR folk behandlar dig som de gör, det är inte så märkligt om man gjort som du. Och som sagt, ElGiganten må vara kompromisslös och hård i sina inlägg, men han är typ 1000 gånger bättre än du på att hålla sig till fakta och redovisa källor. Det är värt mer i min bok.
Senast redigerad av Pad 2008-10-31 kl. 21:09.
Citera
2008-10-31, 21:12
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Kan skriva det igen; Jag tror fortfarnde att Bush och Co orkestrerat detta på något sett, men vilka det är som är skyldiga och kan bevisas skyldiga är för mig ganska ointressant. De fick det de ville ha och det anser jag vara av intresse.

Mina tankar börjar med demonisering av muslimer, propaganda och provokationer, Där anser jag att Bush och Co själva bidragit, men gör det dem skyldiga?
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-31 kl. 21:15.
Citera
2008-10-31, 21:14
Medlem
Pads avatar
Citat:
Kan skriva det igen; Jag tror fortfarnde att Bush och Co orkestrerat detta på något sett, men vilka det är som är skyldiga och kan bevisas skyldiga är för mig ganska ointressant. De fick det de ville ha och det anser jag vara av intresse.

Som sagt, om nu Bush låg bakom, hur kan han INTE vara skyldig? Du fattar att det låter rätt krystat det här va?
Citera
2008-10-31, 21:16
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Som sagt, om nu Bush låg bakom, hur kan han INTE vara skyldig? Du fattar att det låter rätt krystat det här va?

Kom i svaret ovanför.
Citera
2008-10-31, 21:24
Medlem
Pads avatar
Citat:
Mina tankar börjar med demonisering av muslimer, propaganda och provokationer, Där anser jag att Bush och Co själva bidragit, men gör det dem skyldiga?

Det där lät väl inte mindre krystat.

Antingen låg de bakom 911 (då är de skyldiga) eller också låg de inte bakom (då är de inte skyldiga). Hur svårt kan det vara?

Jag är den förste att hålla med om att Bush har utnyttjat situationen efter 911 maximalt på ett ganska obehagligt sätt, inte minst genom att svartmåla islam. Men det är en annan fråga, nu snackar vi om 911.

Jag vet att du är inne på att alla skall söka sin egen sanning, men tyvärr är det här den riktiga världen, och Bush kan inte både vara skyldig och oskyldig. Det handlar om faktisk bevisning, inte vad folk tycker.
Senast redigerad av Pad 2008-10-31 kl. 21:29.
Citera
2008-10-31, 21:29
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Det där lät väl inte mindre krystat.

Antingen låg de bakom 911 (då är de skyldiga) eller också låg de inte bakom (då är de inte skyldiga). Hur svårt kan det vara.

Jag är den förste att hålla med om att Bush har utnyttjat situationen efter 911 maximalt på ett ganska obehagligt sätt, inte minst genom att svartmåla islam. Men det är en annan fråga, nu snackar vi om 911.

Jag vet att du är inne på att alla skall söka sin egen sanning, men tyvärr är det här den riktiga världen, och Bush kan inte både vara skyldig och oskyldig. Det handlar om faktisk bevisning, inte vad folk tycker.

Det var det jag menade med orkestrerade, man provocerar fram det man vill ha genom demonisering, propaganda och att ljuga. Tog bara ett tag att hitta tillbaks till tankarna eftersom det var ett tag sen jag skrev det där.

I en bättre värld hade Busho ch Co varit skyldig för att själva åtminstonde framkalla detta dåd, nu lever vi dock inte ens i en bra värld utan i en värld där lögner, propaganda och demonisering tillåts samexistera med oss människor.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-31 kl. 21:38.
Citera
2008-10-31, 21:33
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Det var det jag menade med orkestrerade, man provocerar fram det man vill ha genom demonisering, propaganda och att ljuga. Tog bara ett tag att hitta tillbaks till tankarna eftersom det var ett tag sen jag skrev det där.

Du menar som Truther-rörelsen fungerar?
Citera
2008-10-31, 21:34
Medlem
Pads avatar
Citat:

Fast nu pratade jag ju om EFTER 911, inte innan.

och som sagt, varför kände du behov av att använda termen "komma ut ur garderoben"?

Jag hävdar fortfarande att du ljög oc hatt du nu bara försöker blurra bort det. Jag tycker att det går sådär för dig.
Citera
2008-10-31, 21:40
Medlem
Citat:
Menar du att du på allvar betvivar det? Jag har inga bra exempel så här i knäet, men om du verkligen tycker det är nödvändigt så kan jag leta runt. Annars är det väl talande att det inte helt sällan förekommer att flera grupper tar på sig samma terrordåd. Nu känner jag inte till några nyare fall, men på 80- och 90-talet var det i det närmaste vardagsmat.

Sen skall man ju också ha i åtanke att olika grupper funkar olika, just AQ är ju kända för att INTE ta på sig sina dåd efteråt. Det är en starkt bidragande orsak till varför jag inte fäster så stor vikt vid erkännandet utan mer litar på den hårda bevisningen som finns.

Leta gärna runt lite. Vad säger för övrigt att AQ ens är en torroristgrupp? Har du någon "hård bevisning"? Är bevisningen mista tvivelaktig så gills den inte om den kommer från källor som är negativa gentemot AQ. Jag brukar inte vara en gnällkärring när det gäller sånt här men i och med att det är du som skriver så antar jag att det finns en 1000 sidor lång bok med ren bevisning som bekräftar det du skriver?
Citera
2008-10-31, 21:42
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Citat:
Hej igen!
Har varit bortrest ett tag. Tänkte kolla om jag kan lägga in ett bevis i bevistråden. AE911truths analys av wtc7s fall visar att byggnaden föll i fritt falls hastighet under större delen av fallet. Byggnaden kan omöjligt ha fallit i fritt falls hastighet om den föll p g a branden.
Av Elgiganten
Inget föremål på jorden kan falla i fritt fall eller snabbare om inte något "skjuter på" i riktning mot marken.
Så det spelar liksom ingen roll om du eldar, river eller spränger en byggnad, den kommer INTE att falla i "fritt fall".

Detta lärde man sig på högstadiets fysiklektioner och detta går direkt att applicera på WTC.
Men av någon konstig anledning så har alla foliehattar missat just dessa lektioner. Snacka om att ni har blivit konspirerade av hela skolsystemet. Bara just ni foliehattar har missat detta grundläggande i fysiken.

Inget föremål kan falla i fritt fall? Ett föremål faller i fritt falls hastighet när det inte finns någon annan kraft än gravitationen som verkar på det. Man kan också använda termen fritt fall även om man räknar med luftmotståndet. Hur mycket tror du luftmotståndet påverkade WTC7s fall? Har du ens tittat på analysen som jag skickade. Kan du inte åtminstonde först ta till dig informationen och sedan kritisera. Kan du säga vad som är felaktigt i analysen? Accelerationen är ju konstant i över två sekunder. Hur förklarar du att NIST har analyserat på det sättet de gjort? Du som är så duktig på högstadiefysiken borde väl inse att det inte håller? En byggnad som faller kan inte komma i närheten av denna hastighet och jämna acceleration, eftersom det som finns under hela tiden gör motstånd. Det här är ju så uppenbart, orkar snart inte argumentera längre, ni vägrar ju ta till er bevisen som finns.
Citera
2008-10-31, 21:42
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Fast nu pratade jag ju om EFTER 911, inte innan.

och som sagt, varför kände du behov av att använda termen "komma ut ur garderoben"?

Jag hävdar fortfarande att du ljög oc hatt du nu bara försöker blurra bort det. Jag tycker att det går sådär för dig.

Det är min uppfattning och har alltid varit. Bush och Co provocerade fram detta dåd, men det gör dem inte skyldiga eftersom provokationer inte är olagligt. Termen "komma ur garderoben", jadu, inte sagt det förut i ett offentligt rum, kanske.
Citera
2008-10-31, 21:59
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Det är min uppfattning och har alltid varit. Bush och Co provocerade fram detta dåd, men det gör dem inte skyldiga eftersom provokationer inte är olagligt. Termen "komma ur garderoben", jadu, inte sagt det förut i ett offentligt rum, kanske.

Nej.
Du måste se vem som har vunnit på detta.
USA har förlorat. Irak, Afghanistan definitivt.

Vem har vunnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in