Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vidare 42:an så snackar du om felaktiga, inmatade parametrar. Var får du det ifrån? Bildtexten säger inte ett ord om det. Naturligtvis
Nej. Jag kunde inte hitta någonting om det på NISTs egna sajt och jag blev ju förbjuden att använda argument från sidor som jar kritiska mot NIST.
Men nu griper du efter halmstrån tycker jag, då kontentan av vad jag säger kvarstår. Med det menar jag att är modellen felaktig blir ju således samtliga parametrar det också.
Detta kanske du håller med om också?
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Men du har inte förklarat på vilket sätt den är överdriven. Det är det jag är ute efter att du ska göra.
Saken är ju den att det inte var detta jag ville diskutera ens en gång, utan det var snarare ni som ville diskutera detta. Vad jag kom hit för att diskutera var de bakomliggande intresserna, Men det var tydligen inte lika intressant.
Ett husras består ju av ganska mycket kaos... Vare sig det är åstakommet med hjälp av en 767, massiv brand och som du säger senare i ditt inlägg, 'bomber' i en kontrollerad demolering eller om det bara är ett normalt husras som är åstakommet med en 767:a och brand.
Citat:
Men jag skiter faktiskt i det, vad skulle det bevisa om modellen inte var helt korrekt? Jag antar att du snart kommer vara nere i bombspåret och hävda att man fejkade modellen för att dölja bomberna. Har jag rätt?
Nej, du har fel. Jag nämner den ÖVERDRIVNA modellen för att påvisa att det inte gått rätt till.
Bomber drog du upp och ett sådant resonemang är ju bara rena spekulationer och skulle inte kunna bevisas.
Citat:
Om jag har rätt tycker jag du ska läsa de senaste 99 sidorna och fundera igen. Annars bör du börja klura på hur bomberna kom dit, hur mycket som behövdes, varför de inte hörs, hur lång tid det tog att aptera och hur många arbetade med det? Många frågor, ingen av dina kollegor har lyckats tidigare. Lycka till!
Det var du som sa bomber. Jag har inte pratat om några bomber.
Den här tråden består av 1001 sidor. Jag är ny i tråden och anser inte du kan kräva att jag läser hela tråden. Jag har faktist annat att göra.
Jag bad om ursäkt för detta initialt, vilket faktist är mer än vad de flesta gör.