Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Ummm... enligt Heiwa var det alltså inga plan som träffade byggnaderna. Men du kanske inte håller med honom i den analysen?
Jag ser inget plan när tornet faller ihop. Vissa säger de sàg ett plan och ett eldsklot litet tidigare, men dà föll inte tornet. Det stod kvar. Enligt filmerna. Och mànga vittnen. Det hàller jag med om. Andra sàg inget plan men ett eldsklot. Nàgra säger sig ha sett en missil. Men tornet stod iallafall kvar.
Sà fràgan är varför tornet senare kollapsade pà 10 sekunder. Enligt min mening var det CD. Filmer av hus/torn som rivs med CD liknar filmen av WTC2:s kollaps. Mànga CDexperter anser att CD fick WTC2 att kollapsa. Jag tycker det är en rimlig förklaring. Det är inte det minsta konspirativt. Det är ju en förklaring. WTC2 kollapsade pga CD. Men inte en populär förklaring. Vem betalade för CD?
Andra tror därför att nàgot gick sönder inne i tornet uppe i det skadade omràdet, sà att kinetisk energi utlöstes som i sin tur skadade andra delar, etc. etc, sà att tornet föll platt till marken pà 10 sekunder. Eller i en hög. Sà vad kunde ha gàtt sönder efter kraschen och precis innan 10-sekunderskollapsen? Ett golv som trillade ner? En bärande pelare som knäcktes. Det är fràgan. NIST har inte lyckats ge nàgot svar. Anhöriga är förtvivlade. President W vägrade under làng tid att ens tillàta en enkel olycksundersökning. Det var tydligen självklart att OBL i en grotta i innersta Asien hade orsakat tornets fall. Sà självklart att alla vrakdelar efter tornraset kunde fraktas bort utan närmare undersökning. Det är ju minst sagt märkligt. Att inte undersöka vrakresterna! Inte ens 10% eller 1%. För dà hade de ju kunnat se om CD orsakade raset eller inte. CD lämnar klara spàr efter sig. Men nu vet vi inte. Sà beslutet att inte undersöka vrakresterna var ... dumt? Tölpaktigt? Idiotiskt. Inkompetent? Konspirativt?
Eller var det bra? Utmärkt! Intelligent! Stràlande. Fantastiskt. Stadsmannamässigt?