2007-07-05, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Ummm... enligt Heiwa var det alltså inga plan som träffade byggnaderna. Men du kanske inte håller med honom i den analysen?

Jag ser inget plan när tornet faller ihop. Vissa säger de sàg ett plan och ett eldsklot litet tidigare, men dà föll inte tornet. Det stod kvar. Enligt filmerna. Och mànga vittnen. Det hàller jag med om. Andra sàg inget plan men ett eldsklot. Nàgra säger sig ha sett en missil. Men tornet stod iallafall kvar.

Sà fràgan är varför tornet senare kollapsade pà 10 sekunder. Enligt min mening var det CD. Filmer av hus/torn som rivs med CD liknar filmen av WTC2:s kollaps. Mànga CDexperter anser att CD fick WTC2 att kollapsa. Jag tycker det är en rimlig förklaring. Det är inte det minsta konspirativt. Det är ju en förklaring. WTC2 kollapsade pga CD. Men inte en populär förklaring. Vem betalade för CD?

Andra tror därför att nàgot gick sönder inne i tornet uppe i det skadade omràdet, sà att kinetisk energi utlöstes som i sin tur skadade andra delar, etc. etc, sà att tornet föll platt till marken pà 10 sekunder. Eller i en hög. Sà vad kunde ha gàtt sönder efter kraschen och precis innan 10-sekunderskollapsen? Ett golv som trillade ner? En bärande pelare som knäcktes. Det är fràgan. NIST har inte lyckats ge nàgot svar. Anhöriga är förtvivlade. President W vägrade under làng tid att ens tillàta en enkel olycksundersökning. Det var tydligen självklart att OBL i en grotta i innersta Asien hade orsakat tornets fall. Sà självklart att alla vrakdelar efter tornraset kunde fraktas bort utan närmare undersökning. Det är ju minst sagt märkligt. Att inte undersöka vrakresterna! Inte ens 10% eller 1%. För dà hade de ju kunnat se om CD orsakade raset eller inte. CD lämnar klara spàr efter sig. Men nu vet vi inte. Sà beslutet att inte undersöka vrakresterna var ... dumt? Tölpaktigt? Idiotiskt. Inkompetent? Konspirativt?

Eller var det bra? Utmärkt! Intelligent! Stràlande. Fantastiskt. Stadsmannamässigt?
Citera
2007-07-05, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Så patetisk du är! Du säger att du är neutral men slänger dig okritisk i galningen Heiwas famn bara på grund av det faktum att han är...... kinspirationsteoretiker, och trots att han påstår att inga plan träffade WTC, vilket du trots allt tror.

Hrrm

"kinspirationsteoretiker"

Och vad är det för nåt?

Du såg mina inlägg efteråt så den kommentaren var egentligen inte nödvändig Erik
Citera
2007-07-05, 22:41
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Nàgra säger sig ha sett en missil.

Vilka?

Citat:
Mànga CDexperter anser att CD fick WTC2 att kollapsa.

Vilka?

/S
Citera
2007-07-05, 22:55
Bannlyst
Citat:
Jag ser inget plan när tornet faller ihop.

Planet var ju mitt i tornet och delar av det smälte med stor sannorlikhet, det rann ju smält aluminium från planet ser man på en del klipp. Sen måste själva explosionen förstört en hel del av planen eftersom den var ganska kraftig.

När tornen rasar så ser man inte så mycket eftersom betongen blir till damm praktiskt taget. Under rasmassorna var det också en enorm hetta som säkert smälte resten av det aluminium som fanns kvar av flygplanskroppen.

Men några plandelar måste väl ha klarat sig tycker man?
Citera
2007-07-05, 22:57
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Planet var ju mitt i tornet och delar av det smälte med stor sannorlikhet, det rann ju smält aluminium från planet ser man på en del klipp. Sen måste själva explosionen förstört en hel del av planen eftersom den var ganska kraftig.

När tornen rasar så ser man inte så mycket eftersom betongen blir till damm praktiskt taget. Under rasmassorna var det också en enorm hetta som säkert smälte resten av det aluminium som fanns kvar av flygplanskroppen.

Tillgängligt på internet finns bilder av flygplanskropp, landningställ och motor om jag minns rätt.

/S
Citera
2007-07-05, 22:58
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore

SLOB va snabbare.
Citera
2007-07-05, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Tillgängligt på internet finns bilder av flygplanskropp, landningställ och motor om jag minns rätt.

/S

Jag hittade en sida med bilder på delar av plenen.

http://911review.org/brad.com/wtc_plane_debris.html
Citera
2007-07-05, 23:24
Medlem
sten.bs avatar
Scenariot är fantasktiskt.
Inga plan i WTC inget i Pentagon ett nedskjutet över Shanksville.
Hmm.
I.o.f.s. har äktheten om videon över den första inflygningen diskuterats tidigare och de första sändningarna om den andra väcker många frågetecken.
Men ändå. Det har sagts att om du upprepar en lögn tillräckligt många gånger så blir den till en sanning och hur många gånger har inte bilderna på plan som flyger in i tornen visats, jo 1000-tals gånger i mainmedia.

Jag kan tänka mig att gänget som lämnar ledningscentralen i CIA's lokaler i 7:an och spränger bort alla bevis efter sig måste ha ökat sitt hybris kvadratiskt.
Tänk att lyckas lura en hel värld t.o.m. mitt knivskarpa kritiska intellekt.

Jag väntar fortfarande på bilder på hela inflygningen för att bli övertygad.
Nå'n måste ha kunnat fånga det med tanke på att tusen med blicken riktade uppåt. Alla har väl inte lika tajta skyggdlappar som de troende här på FB.
Citera
2007-07-05, 23:35
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Fantasi är en sak verklighet en annan
Citat:
Varför såg vittnen på plats flygplan?
Var kommer flygplansdelarna i från?
Citat:
I.o.f.s. har äktheten om videon över den första inflygningen diskuterats tidigare och de första sändningarna om den andra väcker många frågetecken.
Om du vill veta äktheten av en film som filmades den dagen, varför inte fråga folket som fanns på plats och såg hela händelsen.
Citat:
Det har sagts att om du upprepar en lögn tillräckligt många gånger så blir den till en sanning
Är det därför ni hela tiden slänger ur en massa dynga?
Citat:
och hur många gånger har inte bilderna på plan som flyger in i tornen visats, jo 1000-tals gånger i mainmedia.
Och därför är massmedia givetvis med på konspirationen?
Vart vill du komma?
Citat:
Jag kan tänka mig att gänget som lämnar ledningscentralen i CIA's lokaler i 7:an och spränger bort alla bevis efter sig måste ha ökat sitt hybris kvadratiskt.
Hur var det nu med bevisningen på att det verkligen sprängdes
Citat:
Ser man till dina inlägg, verkar det inte vara svårt att lura ditt intellekt
Citat:
Nå'n måste ha kunnat fånga det med tanke på att tusen med blicken riktade uppåt.
med blicken riktade uppåt, dom såg alltså uppåt, hur många av dessa tror du spelade in något?
Givetvis hade du hävdat att det vore något mysko om det hade funnits en sådan film.
Citat:
Alla har väl inte lika tajta skyggdlappar som de troende här på FB.
Nej, men som sagt var, fråga folket som var på plats den dagen, vad dom såg.
Men förstås, alla dom är väl mutade och dödshotade av Bush & co
Citera
2007-07-05, 23:49
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor

Om du vill veta äktheten av en film som filmades den dagen, varför inte fråga folket som fanns på plats och såg hela händelsen.

Jag känner ett par människor i NY som såg bränderna på avstånd och dom tror som alla andra att det var flygplan som orsakat bränderna och skulle nog nästan kunnat vittna om att så var fallet även om dom i det här fallet inte kunnat se några plan.
Det vet väl alla att det var flygplan. Det har väl alla sett.

Det är värt en psykologisk studie i hur massmedia har makt över våra sinnen.
Citera
2007-07-05, 23:51
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Jag känner ett par människor i NY som såg bränderna på avstånd och dom tror som alla andra att det var flygplan som orsakat bränderna och skulle nog nästan kunnat vittna om att så var fallet även om dom i det här fallet inte kunnat se några plan.
Det vet väl alla att det var flygplan. Det har väl alla sett.

Det är värt en psykologisk studie i hur massmedia har makt över våra sinnen.

Mmm men nu pratade inte jag om att se det hela på avstånd, hur var det med folket som befanns sig runt omkring WTC tornen tex.
vad såg dom?
Jo, flygplan faktiskt, och de till och med innan media hunnit vara i farten.
Citera
2007-07-05, 23:53
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Hmm.
Men ändå. Det har sagts att om du upprepar en lögn tillräckligt många gånger så blir den till en sanning och hur många gånger har inte bilderna på plan som flyger in i tornen visats, jo 1000-tals gånger i mainmedia.

Nå'n måste ha kunnat fånga det med tanke på att tusen med blicken riktade uppåt. Alla har väl inte lika tajta skyggdlappar som de troende här på FB.
Jag har som sagt bekanta som på plats såg andra planet träffa. Jag kan inte för mitt liv begripa varför de, som är helt vanliga arbetande småbarnsföräldrar, har för anledning att ljuga om saken. Vilka fördelar åtnjuter de av konspirationen?

You want truth? You cant handle the truth!, min kära Sten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in