Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Om jag råkat kritisera NIST så var det inte min avsikt. Jag vet ung. deras kompetens och kompetensområde.
Du har sagt det ett antal gånger nu, men jag har svårt att tro dig med tanke på hur du hela tiden blandar in NIST i helt fel sammanhang. Vad VAR NISTs uppdrag? Jag ämnar fortsätta ställa denna kontrollfråga till dig tills det reds ut. Det blir liksom bara fånigt när du kränger ur dig påståenden som att deras uppdrag inte dög utan att kunna specificera VAD som inte dög.
Så, kom igen nu, vad var NISTs uppdrag? Beskriv det med egna ord.
När du är klar med den uppgiften så kan du fortsätta med att med egna ord berätta vad som var fel med deras uppdrag och vad det borde ha varit.
Citat:
Jag kritiserar det faktum att de ansvariga denna dag inte har ställts inför skranket för att vittna. Varför?
Du är snabb att måla ut folk som ansvariga? Ytterst ansvariga är givetvis de som låg bakom attentatet, både de kapare som var ombord på planen och de i bakgrunden som planerade det hela. Inte skitlätt att ställa dem inför rätta.
Att hävda att myndigheterna i USA borde agerat annorlunda är lätt i efterhand när vi har facit. Jag har ställt lite kontrollfrågor just kring det som du inte besvarat, så jag tar dem igen:
Hur många varningar tror du att säkerhetstjänster får varje dag?
Hur skall man skilja de riktiga från falska alarm?
Vad är rimliga motåtgärder? Stänga en flygplats? Har inte terroristerna vunnit på walk-over då?
Citat:
När det gäller "The 911 commission report", så antar jag att det inte kan ha undgått någon att denna har fått skarp kritik av kommissionärerna själva då de vissa ansåg sig själva bakbunda. Sen finns det väl några böcker som jag antar kritiserar den skarpt. "The Commission" av NYT reportern Philip Shenon ser bl.a. ut att rikta kraftig kritik mot den. Själv har jag läst vissa delar ur den och bilden som ges av muslimer anser jag vara ren politisk propaganda som bygger vidare på de myter som redan etablerats av propagandamaskinen därborta i väst..
Kom igen nu, lägg fram specifika exempel. "Kritik" är ännu ett av de luddiga begrepp du svänger dig med. Såvitt jag kan komma ihåg så var det en ledamot som var missnöjd med att de inte fick alla saker de begärde i tid, men att han ändå stod bakom kommisionens slutsatser och rapport. Har inga namn eller källor eftersom jag tar det ur minnet.
Om du har invändningar mot kommisionens arbete, lägg fram konkreta exempel.
Citat:
De ställde väl dessutom upp den notoriska lögnaren Saddam i rätten för att vittna, han ljög, men han blev hängd lik fan. Att Bush och Co ännu inte fått vittna angående Katarina, Irak-kriget och 911 anser jag inte vara riktigt eftersom det innebär att de alltid kan ljuga och komma undan med det.
Och detta har att göra med 911 på vilket sätt då?
Citat:
PS. Ta bort trollet/idioten/spammaren Elidioten om ni är intresserade av seriös debatt.
Elgiganten må ha en hård och oförlåtande attityd (som inte alltid är i min smak heller), men han behandlar folk efter hur de beter sig. Och en sak skall du ha väldigt klart för dig, han är ungefär 50 gånger bättre än du på att ta fram källor och granska riktiga fakta istället för luddiga svepande generaliseringar och hörsägen.
Ledsen, men det här är inte vaken, räkna med mothugg. Hade du uppvisat lite mer ödmjukhet, introducerat dig på ett ärligare sätt och faktiskt kunnat medge när du blivit ollad faktamässigt så kan jag lova dig att han hade uppvisat en annan attityd. Men den tycker han nog inte att du gjort dig förtjänt av ännu (och jag håller med om det).