2011-04-06, 22:25
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
-Ingen aning vad det va som exploderade men vi vet att det inte va bomber.

Så jag frågar igen: Vad va det som exploderade i lobbyn?
Win-Vista som kraschade och fick datorn att explodera??
Det är en teori, en dålig en... Men bättre än va ni kommit med

Men läser du huvudtaget vad vi skriver? Det är OMÖJLIGT att svara på vad som exploderar eftersom det kan vara VAD SOM HELST i princip.

Du svarade inte på frågan, sakerna som söderb nämne, kan dom eller kan dom inte explodera?
Citera
2011-04-06, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Ytterst tveksam till att kropparna på passagerare i flygplanen som exploderade, begravdes i några våningar för att sedan krascha ner bland hundratals ton finns i kroppsliknande former. Pentagon finns det däremot, vilket jag syftade på tidigare.
Allt som exploderar är bomber! Vittnet har aldrig fel! (så måste det vara allt annat är nonsens)

Så den officiella rapportens förespråkare är nu ytterst tveksam
Passet kom ju tydligen neddimpandes, varför finns inte någon bit av piloterna eller andra människor i närheten då planets front enligt visuella bilder flög rakt igenom huset.
/Edit: skulle gärna vilja se bilder på nosen/
Vad jag har förstått har det DNA-testats flitigt på platsen då anhöriga ville ha någonting att begrava.
Visst har det hittats kroppsdelar i rasmassorna.
Senast redigerad av worldcitizen 2011-04-06 kl. 22:34.
Citera
2011-04-06, 22:35
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Så den officiella rapportens förespråkare är nu ytterst tveksam

Till att passagerarnas kroppar hittas i något som liknar en kropp ja.
Citat:

Passet kom ju tydligen neddimpandes, varför finns inte någon bit av piloterna eller andra människor i närheten då planets front enligt visuella bilder flög rakt igenom huset.

Pass och levande människor är olika saker, precis som diverse papper som låg över hela gatorna. HUR KAN PAPPER KLARA SIG OMG!? PAPPER BRINNER JU. Detta blir ju bara jobbigt? Dagisnivå på dig nu.

Citat:
Vad jag har förstått har det DNA-testats flitigt på platsen då anhöriga ville ha någonting att begrava. Visst har det hittats kroppsdelar i rasmassorna.

Så nu vet du att det har hittats? Äh du får tjöta med någon annan.. antagligen driver du bara med dina inlägg..
Citera
2011-04-06, 22:37
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Va?
yiddah, yiddah, yiddah. Riktig spinndoktor du. Visa kroppsdelar från passagerare från WTC istället för att angripa frågeställaren.
Om jag håller med om att Irankraschen var propaganda, håller du då med om att Shanksville var psy-ops?
Lustigt svar på en enkel fråga. Jag bad om en siffra på hur många krascher du behöver få se innan du erkänner att det inte är något konstigt med att fragila föremål klarar sig.
Citera
2011-04-06, 22:45
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Det vi har är vittnet som påstår de sett floder av smält stål. Det bevisen säger är att inget sådant existerat. Vad är då mest trovärdigt?
Att alla rökt hasch och hade hallucinationer?

Citat:
Varför finns det då inte dokumenterat något som helst fysiskt bevis för detta? Är inte det udda?
OM det va ett inside-job, skulle det inte va konstigt att rapportera om det? Nåt man vill hålla hemligt då kanske??

Citat:
Förstår du verkligen inte. De är trovärdiga, jag tror inte de ljuger om vad de sett, men sen om det de tror sig ha sett stämmer eller inte är ju frågan.
Jaha ok, folk med 'rätt' utbildning ser "flowing molten steel" men det är då enligt dig en fel iakttagelse.

Ni säger vad det absolut inte är, men kan inte säga vad det skulle kunna va. Inte mer än: -blandat jox.

Citat:
I den slutgiltiga rapporten säger de...
Sitter med feber och orkar inte kolla, men vad jag kommer ihåg så var det väl "Primarily due to fires". möjligtvis att en pelare hade skadats. Om man nu ska fråga NIST.
Att det inte är konstigt i din värld förstår jag nästan, med tanke på vad du verkar tro på + att om man nu ska tro på NIST, så wtc7 kollapsar "primarily due to fires" i frittfall. Första gången någonsin att en sån byggnad kollapsar på det viset pga eld.

Citat:
Du måste missat orden när du läst. Flygplansdelar, elektronikutrustning eller elgenerator var de exempel jag gav. Lägg märke till att jag inte säger det var just detta som lät, för det vet man inte, därav drar jag inga slutsatser om bomber, för inget tyder på det.
Flygplansdelar i lobbyn? haha då är min Win-Vista krasch-teori bättre.
Citera
2011-04-06, 22:48
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Men läser du huvudtaget vad vi skriver? Det är OMÖJLIGT att svara på vad som exploderar eftersom det kan vara VAD SOM HELST i princip.

Du svarade inte på frågan, sakerna som söderb nämne, kan dom eller kan dom inte explodera?
Så vi "truthers" ska kunna svara på exakt allt medan ni bara gör det när det är lätta... oj förlåt aldrig?
Citera
2011-04-06, 22:59
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Så vi "truthers" ska kunna svara på exakt allt medan ni bara gör det när det är lätta... oj förlåt aldrig?

Du frågade:
Citat:
Så jag frågar igen: Vad va det som exploderade i lobbyn?

Jag svarade.

Sedan frågade jag dig igen:
Citat:
sakerna som söderb nämne, kan dom eller kan dom inte explodera?

Men du undviker att svara, troligtvis för att jag har dig i ett hörn och du försöker prata bort det istället för att erkänna att det finns en jävla massa saker som kan explodera.
Citera
2011-04-06, 23:01
Medlem
söderbs avatar
Nu kommer jag använda samma text några gånger som jag skrev nyss får vi se om du förstår innebörden.

Citat:
Att alla rökt hasch och hade hallucinationer?

Här har du ett vittne "som växt upp på militärbas och absolut känner igen ett flygplan" och han hävdar bestämt att det var en missil som träffade tornen. http://www.metacafe.com/watch/118207...saw_a_missile/

Ska vi tro på honom också? Det är ju ett vittne och vittnen har ju alltid rätt? Eller...

Citat:
OM det va ett inside-job, skulle det inte va konstigt att rapportera om det? Nåt man vill hålla hemligt då kanske??

Du medger att det saknas bevis för detta, alltid något. Vi gör framsteg

Citat:
Jaha ok, folk med 'rätt' utbildning ser "flowing molten steel" men det är då enligt dig en fel iakttagelse.

Här har du ett vittne "som växt upp på militärbas och absolut känner igen ett flygplan" och han hävdar bestämt att det var en missil som träffade tornen. http://www.metacafe.com/watch/118207...saw_a_missile/

Ska vi tro på honom också? Det är ju ett vittne och vittnen har ju alltid rätt? Eller...

Citat:
Ni säger vad det absolut inte är, men kan inte säga vad det skulle kunna va. Inte mer än: -blandat jox.

Med blandat jox syftade jag på betong, plaster, gips, aluminium och diverse skit. Detta handlar om att du inte vill förstå bara.

Citat:
Sitter med feber och orkar inte kolla
,

Jag läste och citerade ur det slutgiltiga rapporten samtidigt som jag skrev, vi kan låta det passera som feberyra då från sin sida?

Citat:
Första gången någonsin att en sån byggnad kollapsar på det viset pga eld.

Jag provar punktlista då, så får du säga vad som är konstigt i händelseförfloppet.

1. Byggnad 7 tar skador av fallande bråte

2. Byggnad 7 börjar brinna

3. Elden kan inte bekämpas pga skadade vattenledningar (se bla punkt 1) och brandmännen inte kan ta sig till den drabbade platsen

4. Den bärande stålkonstruktionen reagerar på värme precis som stål alltid gjort. Dvs stål försvagas av värme. Stål expanderar när temperaturen skiftar.

5. Den bärande stålkonstruktionen som är försvagad dels genom försvagningar i materialet som helthet och dels genom böjninar och knäck som uppstår när stålet expanderar.

6. En bärande konstruktion som är försvagad har inte samma funktion som en oskadad bärande konstruktion.

7. Den bärande konstruktionen ger vika då den längre inte kan hålla den tyngd den är tänkt att klara i sitt oskadade läge.

Då kan du om du tycker att det konstiga är tex punkt 6, en försvagad bärande konstruktion klarar inte att bära lika mycket som en oskadad, bara skriva det, det är punkt 6 som jag tycker är konstig med wtc7 raset. Klarar du denna enkla uppgift?

Citat:
Flygplansdelar i lobbyn? haha då är min Win-Vista krasch-teori bättre.

Eletronikutrustning, elgeneratorer, explosioner som går via hissschakten osv osv. Kan vara väldigt mycket, därför drar jag inte slutsatsen om bomber, inte bara för att det totalt saknas fysiska bevis alltså...
Citera
2011-04-06, 23:05
Bannlyst
Citat:
Till att passagerarnas kroppar hittas i något som liknar en kropp ja.
Pass och levande människor är olika saker, precis som diverse papper som låg över hela gatorna. HUR KAN PAPPER KLARA SIG OMG!? PAPPER BRINNER JU. Detta blir ju bara jobbigt? Dagisnivå på dig nu.
Så nu vet du att det har hittats? Äh du får tjöta med någon annan.. antagligen driver du bara med dina inlägg..
Det finns vad jag vet inte ens DNA-spår från någon enda passagerare, än mindre kroppsdelar
Det är väl svårare att antända ben och tänder än papper kan tänkas.
Det har lämnats DNA-bestämda microrester av personer i tornen till dess anhöriga.
Dagisnivå

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Lustigt svar på en enkel fråga. Jag bad om en siffra på hur många krascher du behöver få se innan du erkänner att det inte är något konstigt med att fragila föremål klarar sig.

Det är inte konstigare än att ingen av de två flygdatalådorna som är byggda att klara krasch kunde klara sig.
Lustigt va.
Citera
2011-04-06, 23:06
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Du frågade:

Jag svarade.

Sedan frågade jag dig igen:

Men du undviker att svara, troligtvis för att jag har dig i ett hörn och du försöker prata bort det istället för att erkänna att det finns en jävla massa saker som kan explodera.

Du svarade: Det finns hur många saker som helst som kan explodera...

Allt kan nog på ett eller annat sätt explodera, det jag undrar är vad ni debunkers har för teori om vad som exploderade i lobbyn.
Och jag fick det svar jag förväntade mig av er: -vad som helst.

Man kan bara älska er debunkers, ni är härliga.
Citera
2011-04-06, 23:10
Medlem
Orkar helt enkelt inte läsa alla inlägg...

Så därför frågar jag er, vad möjligtvis finns att diskutera kring detta ämne? Alltså, vad är det som gör så att dessa konspirationer lever kvar, och vilken är mest hetast?
Citera
2011-04-06, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OskarWilliam117
Orkar helt enkelt inte läsa alla inlägg...

Så därför frågar jag er, vad möjligtvis finns att diskutera kring detta ämne? Alltså, vad är det som gör så att dessa konspirationer lever kvar, och vilken är mest hetast?

En snabbintroduktion till frågor som den officiella presentationen har lite svårt att bemöta.
http://www.911truth.org/article.php?story=20041221155307646
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in