2010-03-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Det ständiga ältandet och att DSK/Organisationen enligt JV är Guds ställföreträdande på jorden. Vem med vett går emot dem?!

Nä tror man att nån är utsedd av Gud själv vågar man inte ifrågasätta dem.
Och hamras det in tillräckligt länge ser man inget annat heller.
2010-03-14, 22:50
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Minns ett möte jag var på för många år sedan.
Det var kretstjänarbesök (ja, jag använder helst de gamla benämningarna, som jag är uppvuxen med)
och han sa ungefär så här: 'vet ni var det står i Bibeln att vi ska lyda och vara lojala mot slaven?
Jo, det ska jag visa er nu.
Jag, som tidigare hade suttit och slölyssnat vaknade omedelbart till och väntade spänt på att få se detta i Bibeln.
Skriftstället han hänvisade till var Matt 25:35 och några verser fram. ???
"Ty jag var hungrig, och I gåven mig att äta, jag var törstig, och i gåven mig att dricka, jag var husvill, och I gåven mig härbärge, naken, och I klädden mig, jag var sjuk och I besökten mig, jag var i fängelse, och I kommen till mig"

???
Jag kunde inte, och kan fortfarande inte, se att här står att man ska lyda och vara lojala mot slaven.

en förklaring finns här åt dig: http://user.tninet.se/~oof408u/fkf/artiklar/dtslaven.htm
för långt att skriva här. Kanske ger lite ljus i frågan.

(Jv ägnar sig åt avgudardyrkan och är inte kristna utropstecken)
2010-03-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Minns ett möte jag var på för många år sedan.
Det var kretstjänarbesök (ja, jag använder helst de gamla benämningarna, som jag är uppvuxen med)
och han sa ungefär så här: 'vet ni var det står i Bibeln att vi ska lyda och vara lojala mot slaven?
Jo, det ska jag visa er nu.
Jag, som tidigare hade suttit och slölyssnat vaknade omedelbart till och väntade spänt på att få se detta i Bibeln.
Skriftstället han hänvisade till var Matt 25:35 och några verser fram. ???
"Ty jag var hungrig, och I gåven mig att äta, jag var törstig, och i gåven mig att dricka, jag var husvill, och I gåven mig härbärge, naken, och I klädden mig, jag var sjuk och I besökten mig, jag var i fängelse, och I kommen till mig"

???
Jag kunde inte, och kan fortfarande inte, se att här står att man ska lyda och vara lojala mot slaven.

Känner igen det.
Jag minns flera tillfällen då jag satt på möten och undrade varför jag var dummare än alla andra, när de nickade medhåll till nåt konstigt påstående som jag förtvivlat försökte begripa men inte kunde.
Jag fattade inte hur andra verkade begripa och varför inte jag.
Det tog tid innan det gick upp för mig att det ofta var en slags reflexmässig reaktion som folk hade till nåt som de förmodligen inte heller fattade men ville låtsas fatta.
2010-03-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
en förklaring finns här åt dig: http://user.tninet.se/~oof408u/fkf/artiklar/dtslaven.htm

Tack.
Men jag är helt klar med den här frågan.
Tycker att läran om slavklassen är deras största villolära, och den läran är nog också den största anledningen till att jag inte är ett JV.
2010-03-14, 23:16
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Varför väljer JV att ducka för frågorna? Är det ett vanligt förekommande fenomen inom sekter?

Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Vilken fråga vill du ha svar på?

Jag är ett JV, men jag tar inte hur mycket skitsnack som helst utan då kan det vara.
Jag älskar att prata med ärliga människor som visar respekt!

Citat:
Vart tog frågorna vägen som du påstod att jag inte hade svarat på?
(inlägg #11058 )

Eftersom du inte återkommit med någon fråga så tar jag för givet att det var en lögn att jag på något sätt skulle ducka för någon fråga.

Bara ett inlägg du gjorde i hopp om att det skulle se ut som att jag inte svarat på dina frågor!
2010-03-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Den här detaljen faller inte på plats även om man studerar mer.
Det vet alla JV. Men det de väntar på är att ngn arkeolog ska gräva fram beviset för att det faktiskt är 607 som gäller på riktigt.

Ja problemet för Jv är att alla bevis man gräver fram visar att Jv har fel på denna för dem så viktiga punkt..Man sitter nog i Brooklyn och våndas över hur man ska lösa det här så småningom.
2010-03-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Ja problemet för Jv är att alla bevis man gräver fram visar att Jv har fel på denna för dem så viktiga punkt..Man sitter nog i Brooklyn och våndas över hur man ska lösa det här så småningom.

Rykten har sagt att JV snart måste lämna 1914-förklaringen som egentligen är hela orsaken till att de måste stå fast vid 607.
Men när de nu gått tillbaka till kopplingen till 1914 i generationsfrågan så tvivlar jag att det händer snart.
Kanske när "någon som kände någon" också har dött ut.
2010-03-15, 14:11
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Eftersom du inte återkommit med någon fråga så tar jag för givet att det var en lögn att jag på något sätt skulle ducka för någon fråga.

Bara ett inlägg du gjorde i hopp om att det skulle se ut som att jag inte svarat på dina frågor!

Men sluta nu. Läs från sidan 1 och framåt så ser du. Dessutom på de frågor du valt att svara på försöker du bara undkomma med massa nonsens.
Anordman har ställt frågor som inte fått svar, så läs innan du börjar gråta ut.
2010-03-15, 15:11
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Men sluta nu. Läs från sidan 1 och framåt så ser du. Dessutom på de frågor du valt att svara på försöker du bara undkomma med massa nonsens.
Anordman har ställt frågor som inte fått svar, så läs innan du börjar gråta ut.

Läs om läs rätt.
Dom som ligger på min ignoreralista läser jag inte, som du säkert förstår.
2010-03-15, 19:03
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Läs om läs rätt.
Dom som ligger på min ignoreralista läser jag inte, som du säkert förstår.

du har dem på din ignorlista eftersom du inte kan svara på deras frågor, detta eftersom sekten du tillhör inte kan svara på dem. Att inte våga diskutera fritt och öppet är typiskt er.
2010-03-15, 20:10
Medlem
Citat:

Mkt intressant läsning. Det låter så självklart när jag läser det som står där.
2010-03-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Rykten har sagt att JV snart måste lämna 1914-förklaringen som egentligen är hela orsaken till att de måste stå fast vid 607.
Men när de nu gått tillbaka till kopplingen till 1914 i generationsfrågan så tvivlar jag att det händer snart.
Kanske när "någon som kände någon" också har dött ut.

Jag undrar hur ett sådant tillkännagivande skulle mottas av medlemmarna...eller hur de skulle presentera det...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in