Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Aha bra där... och du tycker inte det är konstigt alls hur "en generation" nu kan anses vara en specifik grupp plötslig mot gängse normer?
Jag gissar att du anser att dina 9 män i NewYork är ledda av guds heliga ande right?
Men de var ju ledda av helig ande att säga i Vakttornet 1 Nov1995 att det handlade om personer som är födda i samma tidsperiod och upplevt samma saker som det berättas om i matt 24... och att de inte alls behövde vara födda 1914 över huvudtaget...
Men nu säger du att det är borta... och nu gäller det så länge det finns en smord kvar på jorden... vilket inte heller har någon bortre tidsgräns..
Rimmar väldigt konstigt mot jesu ord får jag säga när man läser kapitlet rakt upp och ner...
Det här var ju lite roligt sagt av dig
"Dryga 10 000 fanns 2009 kvar vid liver här på jorden."
He he ja.. och för fyra år sedan så var de väl 8500... så det blir bara fler och fler "KVAR" på jorden...
Det var ju inte mycket till sanning får jag säga den gången (1995)... (eller de 8 gångerna innan med olika förklaringar) får jag säga.
- Ljög den helige anden för den styrande kretsen då 1995 då eller?
- Men den (heliga anden) ljuger inte nu för gubbarna 2008?
Är det så du vill att det ska uppfattas?
Jag gissar att du anser att dina 9 män i NewYork är ledda av guds heliga ande right?
Men de var ju ledda av helig ande att säga i Vakttornet 1 Nov1995 att det handlade om personer som är födda i samma tidsperiod och upplevt samma saker som det berättas om i matt 24... och att de inte alls behövde vara födda 1914 över huvudtaget...
Men nu säger du att det är borta... och nu gäller det så länge det finns en smord kvar på jorden... vilket inte heller har någon bortre tidsgräns..
Rimmar väldigt konstigt mot jesu ord får jag säga när man läser kapitlet rakt upp och ner...
Det här var ju lite roligt sagt av dig
"Dryga 10 000 fanns 2009 kvar vid liver här på jorden."
He he ja.. och för fyra år sedan så var de väl 8500... så det blir bara fler och fler "KVAR" på jorden...
Det var ju inte mycket till sanning får jag säga den gången (1995)... (eller de 8 gångerna innan med olika förklaringar) får jag säga.
- Ljög den helige anden för den styrande kretsen då 1995 då eller?
- Men den (heliga anden) ljuger inte nu för gubbarna 2008?
Är det så du vill att det ska uppfattas?
Gillar inte din attityd. Jag har inte gjort något för att förtjäna dina aggresioner.
Vi tror att det som bibeln säger är sant, den säger att ljuset skall bli klarare och klarare.
Daniel 12:8,9
Och jag hörde det, men jag förstod det inte; så jag sade: ”Min herre, vad kommer att vara slutskedet av dessa ting?” Och han sade vidare: ”Gå, Daniel, ty orden hålls hemliga och förseglas intill ändens tid
Ordspråksboken 4:18
Men de rättfärdigas stig är lik gryningens ljus, som växer i klarhet tills det är full dag.