Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Som sagt du gör dina val och sedan visar framtiden om du gjorde rätt val.
Tänk om det på domens dag visar sig att du valt fel som gick med i Jehovas Vittnen. Tänk om Gud då säger att ledarna för Jehovas Vittnen tillhör de falska profeter som Jesus varnade för.
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
De som skulle leva i paradiset är en oräknelig skara.
En tanke:
Kan du med hjälp av Bibeln bevisa för mig att det inte finns någon "liten skara" och "Stor skara"?
Med andra ord 144000 i den himmelska klassen som omnämns både i evangelierna och i Uppenbarelseboken 14 och de som kommer att besitta jorden för evigt som t ex omnämns i Psalm 37 och som sen går som en röd tråd genom hela Bibeln!
Inte ens präster och Bibelvetare som är opartiska och allmänt accepterade och respekterade förnekar att Bibeln talar om det!
Ett faktum som inte går att förneka!
Johannes 10:16
”Och jag har andra får, som inte är av den här fållan, också dem måste jag föra fram, och de kommer att lyssna på min röst, och de kommer att bli en jord, och en herde.”
Matteus 5:5
”Lyckliga är de som är milda till sinnes, eftersom de skall ärva jorden”
Matteus 11:11
”Jag säger er i sanning: bland dem som är födda av kvinnor har det inte upprests någon större än Johannes döparen, men den som är en av de mindre i himlarnas kungarike är större än han.” [Lukas 23:39-43]
En tanke:
Kan du med hjälp av Bibeln bevisa för mig att det inte finns någon "liten skara" och "Stor skara"?
Med andra ord 144000 i den himmelska klassen som omnämns både i evangelierna och i Uppenbarelseboken 14 och de som kommer att besitta jorden för evigt som t ex omnämns i Psalm 37 och som sen går som en röd tråd genom hela Bibeln!
Inte ens präster och Bibelvetare som är opartiska och allmänt accepterade och respekterade förnekar att Bibeln talar om det!
Ett faktum som inte går att förneka!
Johannes 10:16
”Och jag har andra får, som inte är av den här fållan, också dem måste jag föra fram, och de kommer att lyssna på min röst, och de kommer att bli en jord, och en herde.”
Matteus 5:5
”Lyckliga är de som är milda till sinnes, eftersom de skall ärva jorden”
Matteus 11:11
”Jag säger er i sanning: bland dem som är födda av kvinnor har det inte upprests någon större än Johannes döparen, men den som är en av de mindre i himlarnas kungarike är större än han.” [Lukas 23:39-43]
Kommer det att finnas två paradis? En bättre paradis för de 144000 utvalda, och ett sämre paradis för de övriga som inte fick plats i det bättre?