2009-12-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthem23
Anser JHVH att abort är okey alltså? NEJ!

Om du inte vill ha svar då ska du inte fråga.

Synda mot Gud är t ex som Judas Iskariot gjorde,
2009-12-30, 14:10
Medlem
Citat:
Anser JV att abort är okey alltså?

Är inte det lika med mord? Dvs att man förnekar barnet sitt framtida liv som människa, oavsett när aborten sker?

Det måste väl ändå vara att synda mot Gud?

JV anser inte att abort är okej.anledningen är det som Athem23 skriver i sitt inlägg att det är att jämställa med mord.
2009-12-30, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Om du inte vill ha svar då ska du inte fråga.

Synda mot Gud är t ex som Judas Iskariot gjorde,

Frågan var

2.Har de syndat mot Gud?

Malmohenke svarar "JA"

Du svarar "NEJ"

Att göra abort är inte att synda mot Gud alltså?

Menar du verkligen allvar?
2009-12-30, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
JV anser inte att abort är okej.anledningen är det som Athem23 skriver i sitt inlägg att det är att jämställa med mord.

Så det är JV syn på abort?

Då tackar jag för svaret. Det stämmer för övrigt med min egen syn på abort.
2009-12-30, 14:40
Medlem
[quote=Anthem23 Att göra abort är inte att synda mot Gud alltså?

Menar du verkligen allvar?[/QUOTE]

Nu pratar vi om olika saker, vi syndar alla varje dag, som jag förstod frågan så meneds det med " att synda mot Gud" i meningen synd oförlåtlig, en synd som inte ens ånger ger förlåtelse för.

T ex Blev David förlåten i o m sin ånger även om han fick lida för det han gjort.
2009-12-30, 14:42
Medlem
Citat:
Så det är Jv syn på abort?

Då tackar jag för svaret. Det stämmer för övrigt med min egen syn på abort.

Nej inte Jvs syn, det är Bibeln Guds ord
2009-12-30, 15:15
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Nej inte Jvs syn, det är Bibeln Guds ord
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke

Så vad ni säger är att även ett litet foster har så stort värde för gud att det faktiskt ses som mord på ett oskyldigt liv?

Korrekt uppfattat?
2009-12-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Så vad ni säger är att även ett litet foster har så stort värde för gud att det faktiskt ses som mord på ett oskyldigt liv?

Korrekt uppfattat?

Du får bilda din din egen uppfattning och göra din val, kan ingen anna göra för dig.

Job 3:3
”Må den dag då jag föddes förgås, också den natt då man sade: ’En man har blivit avlad!’”

Psalm 139:16
"Dina ögon till och med såg embryot av mig, och i din bok var alla dess delar uppskrivna, med avseende på de dagar då de formades och det ännu inte fanns en enda av dem."

Jeremia 1:5
”Innan jag formade dig i moderlivet kände jag dig, och innan du började komma fram ur moderskötet helgade jag dig. Till profet för nationerna gjorde jag dig.!

Vad - Bibeln visar om LIV!

Psalm 139:13 - 16
"Du [Jehova] håll mig avskärmad i min mors liv ... Dina ögon såg till och med
embryot av mig, och i din bok var alla dessa delar uppskrivna."
2009-12-30, 16:03
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Du får bilda din din egen uppfattning och göra din val, kan ingen anna göra för dig.

Job 3:3
”Må den dag då jag föddes förgås, också den natt då man sade: ’En man har blivit avlad!’”

Psalm 139:16
"Dina ögon till och med såg embryot av mig, och i din bok var alla dess delar uppskrivna, med avseende på de dagar då de formades och det ännu inte fanns en enda av dem."

Jeremia 1:5
”Innan jag formade dig i moderlivet kände jag dig, och innan du började komma fram ur moderskötet helgade jag dig. Till profet för nationerna gjorde jag dig.!

Vad - Bibeln visar om LIV!

Psalm 139:13 - 16
"Du [Jehova] håll mig avskärmad i min mors liv ... Dina ögon såg till och med
embryot av mig, och i din bok var alla dessa delar uppskrivna."

Så ena dagen så värderar Gud det här lilla oskyldiga fostret lika högt som vilken människa som helst och ser det som mord om man skulle ta livet av det.

... men nästa dag tar han själv fram slaktpistolen och *-BANG-* *Splatt*... skjuter han ihjäl både foster och föräldrar för att just dem inte tog emot ett Vakttorn vid dörren dagen innan.

Så det, som alldeles nyss var ett värdefullt oskyldigt liv... är nu plötsligt skyldig till något?... och är inte värd något?
Och inte är det mord idag heller, ty det är Jehovas Vittnens Harmageddondag.

Inser ni inte själva att det är något väldigt sjukt med er blott 100 åriga amerikanska kristna rörelse?
(jag är för övrigt helt emot Abort, har det ett hjärta som slår så är det ett liv)
2009-12-30, 17:03
Medlem
Blackra1ns avatar
När jag sitter och läser igenom denna mycket intressanta tråd inser jag att det är otroligt många frågor och fakta som presenteras från användare som inte är JV. Hur kommer det sig att ni (JV) inte svarar på frågorna? Jag och väldigt många med mig,tror jag,tolkar det som om ni inte har svar. Ni kan inte ge svar.Varför? eftersom ni har fel helt enkelt.
Det är ju en hel drös med frågor och påståenden som ni bara väljer att ignorera. Ni viger hela ert liv åt denna sekt och ni kan inte ens debattera eller förklara er mot vanliga människor som inte ens är särskilt kristna av sig. Det är ju rent ut sagt löjligt att se Fläxberts sandlåde nivå på svar och ignorans. Inser du inte innerst inne av ditt hjärta hur fatalt vilseledd du är? Skrämmande.
Sedan vill jag även ge en stor eloge till anordman som sammanställer och sakligt redovisar sina inlägg.Tack.

Läste lite på egen hand och hittade detta.

Några av deras många falska läror

* De tror att Herren Jesus Kristus egentligen är ärkeängeln Mikael. De ser ärkeängeln Mikael som en Gud som den allsmäktige Gud, Jehova har skapat.

* De tror inte att den helige Ande varken är gudomlig eller personlig. De menar att den helige Ande bara är en kraft, ungefär som elektricitet.

* De tror att Vakttornets organisation är Guds profet på jorden idag och att bara de kan uttyda Skriften korrekt. De menar att alla som förnekar Vakttornets undervisning kommer att förgås och att alla kristna kyrkor är hedniska och satans tjänare.

* De menar att Jesus inte avrättades på ett kors utan på en upprätt rak påle, med händerna över huvudet och att en enda spik höll dem vid pålen.

* De säger att blodtransfusion är av ondo och inte ens barnen tillåts detta.

* Det är bara 144,000 som kommer att vara i himmelen och dessa är naturligtvis Jehovas vittnen.

* Exempel på annan falsk undervisning inom Jehovas vittnen är att de förnekar att Jesus uppstod fysiskt. De säger att Jesu kropp avdunstade som gaser och att det bara var som ande han uppstod. Att lärjungarna och andra kunde se Honom så, menar dom berodde på att Jehova skapade en tillfällig kropp åt Jesus som var identisk med den äkta. Den hade även sår efter spikar och svärd.

* Som alla andra sekter så förnekar dom den bibliska läran om Treenigheten. De säger även att det inte finns något helvete (liksom en del liberala "kristna" säger). De menar att när en som inte är ett Jehovas vittne dör så bara försvinner hans själ liksom hans kropp.

* Deras frälsningslära förnekar Guds nåd till fördel för deras dörr till dörr verksamhet och den strikta lydnaden till deras sanna gud - Vakttornets organisation.

* De insisterar också på att kalla Gud för Jehova och menar att böner kan inte bli besvarade om man inte kallat på Jehovas namn. Detta är ganska ironiskt då de har kommit till insikt om att namnet Yahweh är mer rätt.

sjukt,,,mycket sjukt
2009-12-30, 17:18
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
När jag sitter och läser igenom denna mycket intressanta tråd inser jag att det är otroligt många frågor och fakta som presenteras från användare som inte är JV. Hur kommer det sig att ni (JV) inte svarar på frågorna? Jag och väldigt många med mig,tror jag,tolkar det som om ni inte har svar. Ni kan inte ge svar.Varför? eftersom ni har fel helt enkelt.
Det är ju en hel drös med frågor och påståenden som ni bara väljer att ignorera. Ni viger hela ert liv åt denna sekt och ni kan inte ens debattera eller förklara er mot vanliga människor som inte ens är särskilt kristna av sig. Det är ju rent ut sagt löjligt att se Fläxberts sandlåde nivå på svar och ignorans. Inser du inte innerst inne av ditt hjärta hur fatalt vilseledd du är? Skrämmande.
Sedan vill jag även ge en stor eloge till anordman som sammanställer och sakligt redovisar sina inlägg.Tack.

Läste lite på egen hand och hittade detta.

Några av deras många falska läror

* De tror att Herren Jesus Kristus egentligen är ärkeängeln Mikael. De ser ärkeängeln Mikael som en Gud som den allsmäktige Gud, Jehova har skapat.

* De tror inte att den helige Ande varken är gudomlig eller personlig. De menar att den helige Ande bara är en kraft, ungefär som elektricitet.

* De tror att Vakttornets organisation är Guds profet på jorden idag och att bara de kan uttyda Skriften korrekt. De menar att alla som förnekar Vakttornets undervisning kommer att förgås och att alla kristna kyrkor är hedniska och satans tjänare.

* De menar att Jesus inte avrättades på ett kors utan på en upprätt rak påle, med händerna över huvudet och att en enda spik höll dem vid pålen.

* De säger att blodtransfusion är av ondo och inte ens barnen tillåts detta.

* Det är bara 144,000 som kommer att vara i himmelen och dessa är naturligtvis Jehovas vittnen.

* Exempel på annan falsk undervisning inom Jehovas vittnen är att de förnekar att Jesus uppstod fysiskt. De säger att Jesu kropp avdunstade som gaser och att det bara var som ande han uppstod. Att lärjungarna och andra kunde se Honom så, menar dom berodde på att Jehova skapade en tillfällig kropp åt Jesus som var identisk med den äkta. Den hade även sår efter spikar och svärd.

* Som alla andra sekter så förnekar dom den bibliska läran om Treenigheten. De säger även att det inte finns något helvete (liksom en del liberala "kristna" säger). De menar att när en som inte är ett Jehovas vittne dör så bara försvinner hans själ liksom hans kropp.

* Deras frälsningslära förnekar Guds nåd till fördel för deras dörr till dörr verksamhet och den strikta lydnaden till deras sanna gud - Vakttornets organisation.

* De insisterar också på att kalla Gud för Jehova och menar att böner kan inte bli besvarade om man inte kallat på Jehovas namn. Detta är ganska ironiskt då de har kommit till insikt om att namnet Yahweh är mer rätt.

sjukt,,,mycket sjukt
Det fetmarkerade är nåt jag inte känner till och undrar om du kan vidareutveckla detta och helst med Sällskapets egna källor. För nåt sånt går inte få ut av Vakttornet eller "Vad lär bibeln?" och annat jag fått av dem.

Det andra om alla sekter förnekar treenigheten är nåt som kanske kan vidareutvecklas. Att Jv inte gör detta är ju sant, men alla sekter? Vad är en sekt i sammanhanget? Och hur är det en biblisk lära. går det få ut av bibeln att så är fallet?
2009-12-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Så liv)

Intressant och se att du fullständigt ignorerar Bibeln Guds ord.

Är det någon som bagatelliserar liv så är det människan.
Vi avslutar här och nu efersom du bara vill resoner med dig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in