Citat:
Ursprungligen postat av the-all-knower
Om man inte kan förstå bibelns uppkomst är det mycket svårt att förstå varför den har blivit översatt till så många versioner. Jag har inte heller någonsin stött på JW församlingar som ej kan besvara frågor. Det finns utmärkta böcker som representerar alla dessa frågor med enkla svar.
Kommer ihåg att dom hade någon bok som innehöll typiska frågor med så pass logiska svar så att jag tycker det är skrattretande hur andra religioner vilseleder miljoner med människor.
Icke religiös är jag bör påpekas.
Jo tack, jag har erfarenhet av hur lätt man luras av Jvs "logiska" svar. Allt man frågar besvaras, och bevisas dessutom med hjälp av Bibeln! Vad man inte märker som "nybörjare" är att Jv drar bibelverser helt ur sina sammanhang för att de ska stämma in med svaret.
Jag gick på det där stenhårt...
Citat:
Ursprungligen postat av the-all-knower
Tragiskt hur du lyckas trycka ut så många bokstäver men ändå inte styrka dom med EN enda KÄLLA. Det är ändå bevis du försöker förmedla här.
Sedan måste jag bara undra ifall du ens tagit del av deras förklaringar? Har någon här tagit del av deras förklaringar? Det vill säga gått till en av dom där kyrkorna eller ringt upp dom? I så fall ta något exempel där dom är icke logiska eller allmänt dumma, lite nyfiken av mig.
Meningen var ej att skriva icke religiös i den meningen att jag inte har egna uppfattningar och tolkningar. Jovisst sitter jag och hånskrattar människor som går till den svenska kyrkan med mera.. Men fortfarande så är jag icke religiös för jag följer inte guds ord, ty gav gud mig frivilja.
Många av oss här har bakgrund inom Jv.
Leviticus är, som han skrev, fortfarande ett vittne. Jag var odöpt förkunnare i flera år.
Gitte svarade dig väldigt fint.