2010-01-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Tackar! Då stämde informationen alltså. Då är frågan hur får man medlemmarna att svälja detta?? Om man har det minsta av eget tänkande kvar måste man ju i rimlighetens namn börja tvivla eller??

Det är där problemet ligger.
Som JV fostras man till en blind lydnad för den styrande kretsen.
Jag har för länge sen tappat räkningen på alla gånger som jag har hört kommentaren: "Jag förstår inte hur det här går ihop men de har säkert rätt."

Några vaknar alltid till vid såna här förändringar och tycker att det har gått för långt.
Majoriteten kommer inte att märka nåt alls.
Faktum är att avhoppare är oftast betydligt mer pålästa om lärorna än de som är kvar som medlemmar.
Jag har träffat flera JV som är helt omedvetna om de tre(!) senaste ändringarna i "generationsfrågan".
2010-01-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Har pratat med ett JV om detta, ville kolla om personen tyckte det var konstigt, men inte då.

Filten.... du vet.... som du skrev om.
Både du och jag kan nog komma ihåg ett tillfälle då inte vi heller skulle ha reagerat.
2010-01-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Ja då kan man ju dra ut på slutet närmast oändligt! Ja lyckas man med denna manipulation så är det fullt i klass med vad många av historiens bästa demagoger lyckats med.

Men egentligen inte va...

De som levde 1914 skulle leva samtidigt (en tid iaf) som de som lever vid Harmageddon.

Då blir det två omgångar folk....?
2010-01-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Filten.... du vet.... som du skrev om.
Både du och jag kan nog komma ihåg ett tillfälle då inte vi heller skulle ha reagerat.

Jo, jag vet.
Men jag hade iaf funderingar och frågetecken, (som jag visserligen sköt undan), men vissa verkar inte ens ha det.

Samma person som inte tyckte detta var ngt konstigt reagerade åtminstone bra mkt mer på det där att JV sökt stadsbidrag.
H*n hade inte ens hört talas om det.
Vet även att JVn på "högre" positioner inte hade nån aning om det.
Så jag tror att de som är utanför vet mer om JV än de som är innanför många ggr...gäller naturligvis inte alla men de flesta.
2010-01-18, 19:57
Medlem
Lyfter upp tråden lite bara...
2010-01-19, 05:39
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Men egentligen inte va...

De som levde 1914 skulle leva samtidigt (en tid iaf) som de som lever vid Harmageddon.

Då blir det två omgångar folk....?
Ja så kan man tolka det.
2010-01-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Ja så kan man tolka det.

Lev i framtiden!
2010-01-19, 16:41
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Lev i framtiden!

Nej, bry dig inte om morgondagen! Lev idag!

Matthew 6:34:
Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.
2010-01-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen
Nej, bry dig inte om morgondagen! Lev idag!

Matthew 6:34:
Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.

Sant, men man måste också leva efter Guds vilja.
2010-01-19, 17:40
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Sant, men man måste också leva efter Guds vilja.
Det är inte samma gud som presenteras i bibeln och den ni tillber. Du försöker få folk här på forumet att tro det är samma gud, vilket det inte är. Det borde du veta vid detta laget.
2010-01-19, 18:45
Medlem
Orkar inte läsa igenom tråden så jag ställer en snabb fråga här.
Får folk som är jehova ha sex innan äktenskapet och/eller finns det några speciella "regler?"

Mvh
2010-01-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HOOCHFooShoo
Orkar inte läsa igenom tråden så jag ställer en snabb fråga här.
Får folk som är jehova ha sex innan äktenskapet och/eller finns det några speciella "regler?"

Mvh

Nej man får inte ha sex innan äktenskapet. Man får heller inte bo ihop innan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in