Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Namnet? Guds namn menar du?
ja. bland annat.
Joh. 1:1
I begynnelsen fanns Ordet, och Ordet fanns hos Gud, och Ordet var Gud.
- Efter som Ordet är en omskrivning av Jesus så stämmer inte "Ordet var Gud" med J.V. teologi. De hävdar att det ska stå "Ordet var en gud"
Luk. 23:43
Jesus svarade: "Sannerligen, redan i dag skall du vara med mig i paradiset."
- Det finns ingen själ som lever efter döden alltså är detta fel. J.V. hävdar att det ska stå "Jesus svarade: "Sannerligen, jag säger dig redan i dag, du skall vara med mig i paradiset"
Organisationens grundare använde pyramiden i Giza för att stödja sina idéer om framtidens händelser. Idag anser organisationen (i likhet med kristna) att pyramidologi är en ockult företeelse. Har Gud ändrat uppfattning?
Ingenstans i hela Bibeln finner vi att Mikael kallas för Jesus eller att Jesus kallas för Mikael.
Dog Jesus på ett kors eller på en påle?
Vakttornets organisation har tagit bort korset som finns i den sanna Bibeln, och ersatt det med en tortyrpåle i sin falska bibel. Varför har de nu gjort detta? De ville avskilja sig själva ifrån kyrkorna eftersom de ser dem som satans tjänare. De säger att Jesus blev avrättad på en vertikal påle och att Hans händer hölls ihop över Hans huvud med en spik igenom. Fråga dem hövligt om de inte kan citera Joh 20:25 där det står:
"Då nu de andra lärjungarna sade till honom, att de hade sett Herren, svarade han dem: Om jag icke ser hålen efter spikarna i hans händer och sticker mitt finger i hålen efter spikarna och sticker min hand i hans sida, så kan jag icke tro det."
Fråga dem sedan om det står spiken eller om det står spikarna? Det står spikarna, vilket bevisar att Jesu händer blev uppspikade var för sig på korsträet.
Hur tänker dom??!!!!