2009-08-31, 21:27
Medlem
Zeimines avatar
måste säga att fläxbärt's bibel citat inte leder någonstans eftersom han inte förklarar vad han menar med dem...

5 mos 13:8 "då skall du inte ge efter eller lyssna till en sådan person. Visa ingen förskoning eller barmhärtighet. Skydda honom inte "
2009-08-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Nja, JV försöker väl inte dölja det....?
Uteslutningsanordningen är ju ngt de är stolta över.

Ja, delvis är det så.

Men JV försöker ändå dölja hur de behandlar avhoppare och uteslutna.
Har kontakter som har konfronterat JV med denna behandling av ex-JV, och då blir svaret nästan undantagslöst att det i så fall är det enskilda JVt som har gjort valet att inte ha med nära anhöriga som är ex-JV att göra.
Alltså påstår man att det är inget som org. uppmuntrar.

Vet också att JV som besöker skolor för att berätta om sin tro förnekar att de som inte längre vill vara med blir totalt utfrysta av sina närmaste.

Har på nära håll sett barn, numera ungdomar, som helt, ja till 100%, förlorade all kontakt med mor- och farföräldrar, mostrar och fastrar, när deras föräldrar lämnade JV.
Detta avståndstagande från oskyldiga barnbarn, som var för unga för att vara JV, har givetvis förödande konsekvenser för dessa barns självkänsla och fortsatta liv.
Och när man diskuterar denna fråga med JV så förnekar de att det är så, och säger att det i så fall är det enskilda JVt som gjort detta val.

Så visst försöker de dölja det!
2009-08-31, 22:20
Medlem
Yiddishs avatar
Men varför har dom ändrat namnet i sin bibel? det är ju heeeeelt sjukt. När det är helt uppenbart att de har fel dessutom?!
Skumt
2009-08-31, 22:31
Bannlyst
Citat:
Därför att det som bryter att äktenskap är döden (och otrohet om man vill).
Och därför att man inte kommer att gifta sig när man uppstår. Enligt vad JV utläser från bibeln.
Jag kan tycka det är grymt...t ex när det gäller par som levat ihop hela livet, skippat barn för att de vill vänta till paradiset med det....så dör den ena.
Snopet.

När jag var Jv fick jag höra att om den ena dör, och den andra gifter om sig, kommer den som dog först att vara singel i paradiset. Inte den andra. (Om du förstår hur jag menar, lite trött som vanligt! )

Dock skulle "de smorda" (de 144.000, för er som inte vet vad "de smorda" betyder) leva som singlar.

I "min" församling var det en kvinna, vars make var "smord", som alltid sa att hon skulle gifta sig med Brad Pitt (!) i Paradiset....

Är det här något som ändrats på senare tid, att man inte ska gifta sig i Paradiset menar jag?
2009-09-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Ja, delvis är det så.

Men JV försöker ändå dölja hur de behandlar avhoppare och uteslutna.
Har kontakter som har konfronterat JV med denna behandling av ex-JV, och då blir svaret nästan undantagslöst att det i så fall är det enskilda JVt som har gjort valet att inte ha med nära anhöriga som är ex-JV att göra.
Alltså påstår man att det är inget som org. uppmuntrar.

Vet också att JV som besöker skolor för att berätta om sin tro förnekar att de som inte längre vill vara med blir totalt utfrysta av sina närmaste.

Har på nära håll sett barn, numera ungdomar, som helt, ja till 100%, förlorade all kontakt med mor- och farföräldrar, mostrar och fastrar, när deras föräldrar lämnade JV.
Detta avståndstagande från oskyldiga barnbarn, som var för unga för att vara JV, har givetvis förödande konsekvenser för dessa barns självkänsla och fortsatta liv.
Och när man diskuterar denna fråga med JV så förnekar de att det är så, och säger att det i så fall är det enskilda JVt som gjort detta val.

Så visst försöker de dölja det!

Ok, jag har dock aldrig (vad jag kan minnas) upplevt att org försöker dölja detta.
2009-09-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
När jag var Jv fick jag höra att om den ena dör, och den andra gifter om sig, kommer den som dog först att vara singel i paradiset. Inte den andra. (Om du förstår hur jag menar, lite trött som vanligt! )

Dock skulle "de smorda" (de 144.000, för er som inte vet vad "de smorda" betyder) leva som singlar.

I "min" församling var det en kvinna, vars make var "smord", som alltid sa att hon skulle gifta sig med Brad Pitt (!) i Paradiset....

Är det här något som ändrats på senare tid, att man inte ska gifta sig i Paradiset menar jag?

Inte den andra? Schysst...
Det har jag inte hört ngngång....men det är ju många frågor som enskilda vittnen har egna teorier om.
Det finns de som väntar sina döda partners med tanken att de faktiskt kommer att fortsätta vara ett par även i nya ordningen.
De kan inte få ihop bibelstället med Guds löfte: "Gud mättar sin hand och mättar allt levandes önskan" och läran att de för evigt ska leva utan den de älskar.
Och det kan jag fullständigt förstå. Så jag tror att JV inte greppat detta (heller??) riktigt rätt.

Brad Pitt? Ok. Moget.

Det är ingen ny uppfattning vad jag vet....jag är ju iofs inte lastgammal men under min tid har det iaf sagts så.
2009-09-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish
Men varför har dom ändrat namnet i sin bibel? det är ju heeeeelt sjukt. När det är helt uppenbart att de har fel dessutom?!
Skumt

Namnet? Guds namn menar du?
2009-09-02, 10:17
Medlem
CombatBufonids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Falsk religion
Matteus 7:17, 20
17 Likaså frambringar varje gott träd fin frukt, men varje dåligt träd frambringar värdelös frukt; 20 Av deras frukter skall ni alltså verkligen känna igen dessa människor.”

Det tar inte många minuter att avgöra vems frukt som är värdelös på det här forumet, Flexbärt. Din frukt är både onyttig och smaklös, och om du är representativ för din organisation förstår jag varför det knakar i fogarna i Brooklyn...

*edit*
Förlåt om jag matar trollen, vet inte om Fläxbert är seriös eller inte!?
Senast redigerad av CombatBufonid 2009-09-02 kl. 10:31.
2009-09-02, 18:00
Medlem
Citat:
Inte den andra? Schysst...
Det har jag inte hört ngngång....men det är ju många frågor som enskilda vittnen har egna teorier om.
Det finns de som väntar sina döda partners med tanken att de faktiskt kommer att fortsätta vara ett par även i nya ordningen.
De kan inte få ihop bibelstället med Guds löfte: "Gud mättar sin hand och mättar allt levandes önskan" och läran att de för evigt ska leva utan den de älskar.
Och det kan jag fullständigt förstå. Så jag tror att JV inte greppat detta (heller??) riktigt rätt.

Brad Pitt? Ok. Moget.

Det är ingen ny uppfattning vad jag vet....jag är ju iofs inte lastgammal men under min tid har det iaf sagts så.

Leviticus går det några rykten om att Jv håller på att delas upp i fraktioner med en del som är mer ortodox och en annan som är mer flexibel och mer samhällstillvänd? Läste lite om sådana funderingar på hjälpkällan och ryktena har givetvis sitt ursprung i USA där det tydligen diskuteras...
2009-09-02, 20:15
Medlem
Yiddishs avatar
Citat:
Namnet? Guds namn menar du?
ja. bland annat.

Joh. 1:1

I begynnelsen fanns Ordet, och Ordet fanns hos Gud, och Ordet var Gud.

- Efter som Ordet är en omskrivning av Jesus så stämmer inte "Ordet var Gud" med J.V. teologi. De hävdar att det ska stå "Ordet var en gud"

Luk. 23:43

Jesus svarade: "Sannerligen, redan i dag skall du vara med mig i paradiset."

- Det finns ingen själ som lever efter döden alltså är detta fel. J.V. hävdar att det ska stå "Jesus svarade: "Sannerligen, jag säger dig redan i dag, du skall vara med mig i paradiset"

Organisationens grundare använde pyramiden i Giza för att stödja sina idéer om framtidens händelser. Idag anser organisationen (i likhet med kristna) att pyramidologi är en ockult företeelse. Har Gud ändrat uppfattning?
Ingenstans i hela Bibeln finner vi att Mikael kallas för Jesus eller att Jesus kallas för Mikael.
Dog Jesus på ett kors eller på en påle?

Vakttornets organisation har tagit bort korset som finns i den sanna Bibeln, och ersatt det med en tortyrpåle i sin falska bibel. Varför har de nu gjort detta? De ville avskilja sig själva ifrån kyrkorna eftersom de ser dem som satans tjänare. De säger att Jesus blev avrättad på en vertikal påle och att Hans händer hölls ihop över Hans huvud med en spik igenom. Fråga dem hövligt om de inte kan citera Joh 20:25 där det står:

"Då nu de andra lärjungarna sade till honom, att de hade sett Herren, svarade han dem: Om jag icke ser hålen efter spikarna i hans händer och sticker mitt finger i hålen efter spikarna och sticker min hand i hans sida, så kan jag icke tro det."

Fråga dem sedan om det står spiken eller om det står spikarna? Det står spikarna, vilket bevisar att Jesu händer blev uppspikade var för sig på korsträet.

Hur tänker dom??!!!!
Senast redigerad av Yiddish 2009-09-02 kl. 20:31.
2009-09-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Leviticus går det några rykten om att Jv håller på att delas upp i fraktioner med en del som är mer ortodox och en annan som är mer flexibel och mer samhällstillvänd? Läste lite om sådana funderingar på hjälpkällan och ryktena har givetvis sitt ursprung i USA där det tydligen diskuteras...

Oj, va spännande, det har jag inte hört ett ljud om.
Undrar vilken av grupperna som i såna fall ska få överleva Harmageddon....

Ärligt talat, skulle det vara på det sättet måste ju typ alla JVn vakna upp. Sanningen va visst inte skriven i sten...ups...
2009-09-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombatBufonid
Det tar inte många minuter att avgöra vems frukt som är värdelös på det här forumet, Flexbärt. Din frukt är både onyttig och smaklös, och om du är representativ för din organisation förstår jag varför det knakar i fogarna i Brooklyn...

*edit*
Förlåt om jag matar trollen, vet inte om Fläxbert är seriös eller inte!?

Han påstår själv att han e seriös iaf. Men vem gör inte det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in