2010-07-05, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Ja, 1914 är ju också gammalt skåpmat. Snart 100 år, lika bra att lämna den falska profetian också, kanske?

Ändå är det året högst aktuellt eftersom det var då Satan kastades ut från himlarna och freden togs bort från jorden och världssituationen går mot sin egen undergång.

Om du inte ser vad som händer i världen så vill du inte se.
2010-07-05, 18:58
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Ändå är det året högst aktuellt eftersom det var då Satan kastades ut från himlarna och freden togs bort från jorden och världssituationen går mot sin egen undergång.

Om du inte ser vad som händer i världen så vill du inte se.

Att Satan kastades ut från himlarna det året är inget du kan finna stöd för i Bibeln. Faktum är att Satan slungades ner från Himlen redan på Jesus tid eller innan hans tid. Kristus själv säger:

"De sjuttiotvå kom glada tillbaka och sade: "Herre, till och med demonerna lyder oss när vi uttalar ditt namn." Han svarade: "Jag har sett Satan slungas ner från himlen som en blixt. Ja, jag har gett er makt att trampa på ormar och skorpioner och att stå emot fiendens hela styrka, och ingenting skall skada er. men gläd er inte över att andarna lyder er, utan gläd er över att era namn är upptecknade i himlen. Lukas 10:17-20

Enligt Kristus så hade Satan redan slungats ner på jorden. Alltså kan han ju inte ha slungats ner 1914 också?

Och jag tror att vi lever i den sista tiden, men att vi har gjort det ända sedan lärljungarnas tid!
2010-07-05, 19:29
Medlem
Citat:
VT 1880, nov, s 1
Gammal skåpmat

Var det inte skrivet med hjälp av helig ande då?
Ljög de när de påstod att det var sanning?
När blev det JV skriver sanning?
Senast redigerad av Kalten 2010-07-05 kl. 20:24.
2010-07-05, 19:30
Medlem
Citat:
jag förstår varje Bibelord jag citerar kan jag försäkra, det kan ju vara så att om man inte sätter Bibeln framför allt annat så förstår man inte, det är ett måste att sätta Gud före allt om man ska förstå Bibeln Guds ord..
Inte lätt att förklara alla Bibelord, men jag ska göra mitt bästa i fortsättningen.

Du förstår JV's tolkning av Bibeln.
Det är stor skillnad.
JV sätter sin ledning och deras tolkningar före Gud och Bibeln.
2010-07-05, 19:49
Medlem
GregerMoeks avatar
Läste bara trådtiteln men de tror antagligen på det för att de är uppväxta och indoktrinerade sedan tidigt i livet. Alternativt att de är lättpåverkade och godtrogna.

Samma fråga kan ställas i många sammanhang, hur kan folk tro att Lady Gaga har en penis, hur kan folk tro på Media, hur kan folk tro på gud överhuvudtaget, hur kan folk tro?
2010-07-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
År 607 plus "tider" blir 1914.

(Uj jag måste fräscha upp minnet märker jag)

Hmm hade vi inte en tråd som motbevisade detta påstående från Jv? Eller var det i den gamla Jv-tråden? Känns nog som det är fler som måste fräscha upp minnet!

Såg nu att vi redan fått minnet uppdaterat i denna tråd!
Senast redigerad av Benny Hedning 2010-07-05 kl. 21:29.
2010-07-05, 22:14
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Det krävs kunskap för att förstå.

Sann tro på Gud är för dem som är ihärdiga och aktiva.
Det som är bekvämast är att leva utan Gud.

Pfft. Det bekvämaste är att stänga ner sitt kritiska tänkande och låta sig bli matad med information en grupp människor i Brooklyn tycker att man ska veta. DET är bekvämlighet.

Att envist hålla kvar sitt kritiska tänkande, att ifrågasätta den information man får och jämföra den med andra källor för att avgöra dess validitet, det kräver energi och engagemang.
2010-07-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Pfft. Det bekvämaste är att stänga ner sitt kritiska tänkande och låta sig bli matad med information en grupp människor i Brooklyn tycker att man ska veta. DET är bekvämlighet.

Att envist hålla kvar sitt kritiska tänkande, att ifrågasätta den information man får och jämföra den med andra källor för att avgöra dess validitet, det kräver energi och engagemang.

Måste vara jobbigt att ifrågasätta allt, finns bättre saker att göra och roligare.
2010-07-05, 23:00
Medlem
ariakass avatar
Citat:
Måste vara jobbigt att ifrågasätta allt, finns bättre saker att göra och roligare.

Självklart, men man behöver inte ifrågasätta allt, det beror på vad det är som påstås. Om du säger att "Jag har ätit pannkaka idag" så ifrågasätter jag inte det, men om du säger att du har en magisk Enhörning instängd i din byrålåda så vill jag nog ha lite bevis innan jag tror på dig
2010-07-05, 23:03
Medlem
NettoThomass avatar
Citat:

Om man inte ifrågasätter kommer man inte framåt. Måste vara jobbigt att tro på saker utan att veta om de stämmer. (Om påståendet nu låter konstigt/annorlunda)
2010-07-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ariakas
Självklart, men man behöver inte ifrågasätta allt, det beror på vad det är som påstås. Om du säger att "Jag har ätit pannkaka idag" så ifrågasätter jag inte det, men om du säger att du har en magisk Enhörning instängd i din byrålåda så vill jag nog ha lite bevis innan jag tror på dig

Är det inte av egenintresse om det finns en Gud att ta reda på hans vilja en att veta säkert att döden är slutet och den kan komma när som, tidigare än man räknat med.
Sedan säger jag inget som det inte finns stöd för i Bibeln.
2010-07-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NettoThomas
Om man inte ifrågasätter kommer man inte framåt. Måste vara jobbigt att tro på saker utan att veta om de stämmer. (Om påståendet nu låter konstigt/annorlunda)

Jag tror inte på något som inte man kan finna stöd i Bibeln Guds ord.
Allt annat har ingen betydelse i längden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in