2009-11-09, 23:28
Medlem
dahnels avatar
Kanske mr.Flexbärt kan fixa in mig VIP-vägen?

Inträffar harmageddon så snart att dom inte har tid med en liten kort intervju? Kan jag inte få en sista önskan innan jag blir utplånad från denna jord av vår Gud.
2009-11-10, 08:23
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dahnel
Kanske mr.Flexbärt kan fixa in mig VIP-vägen?

Inträffar harmageddon så snart att dom inte har tid med en liten kort intervju? Kan jag inte få en sista önskan innan jag blir utplånad från denna jord av vår Gud.

Brukar väl aldrig vara några problem att få tag i JV till det ändamålet, eller är nåt ändrat? Får man inte längre räkna timmar Nä, men inte för att jag har några försänkningar så kan du PM:a så skall jag försöka visa dig rätt eller fråga nån släkting...

För ett objektivt arbete bör naturligtvis båda sidorna komma till tals, både aktiva och inaktiva kanske? Tänk då på att försöka behandla dem opartiskt då det såklart kan finnas saker som kanske vinklas, medvetet eller ej, utifrån vilka intressen man har...

Peace!
2009-11-10, 11:29
Medlem
dahnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Brukar väl aldrig vara några problem att få tag i JV till det ändamålet, eller är nåt ändrat? Får man inte längre räkna timmar Nä, men inte för att jag har några försänkningar så kan du PM:a så skall jag försöka visa dig rätt eller fråga nån släkting...

För ett objektivt arbete bör naturligtvis båda sidorna komma till tals, både aktiva och inaktiva kanske? Tänk då på att försöka behandla dem opartiskt då det såklart kan finnas saker som kanske vinklas, medvetet eller ej, utifrån vilka intressen man har...

Peace!

Jo, jag har varit i kontakt med ett f.d. vittne och ville ställa samma frågor till JV för att jämföra svaren. Jag ringde JV först för tre veckor sedan ungefär, när de inte ringt tillbaka efter en vecka ringde jag 4-5 andra ställen utan resultat.

Jag ville ta kontakt med JV för objektivitetens skull och för att det hade gett arbetet större legitimitet. Hade sett snyggt ut i källförteckningen. Nu är jag dock ganska säger på att min reflektion av JV hade blivit densamma även om jag kommit i kontakt med dem.

Tack för ditt erbjudande, tyvärr ska arbetet lämnas in imorgon. Jag ville egentligen bara gråta ut lite här på flashback.

Pratade med min lärare idag och hon var väldigt förvånad att dom inte ringt tillbaka, då hon själv ordnat träffar med dom otaliga gånger.
2009-11-10, 14:28
Medlem
Citat:
Jo, jag har varit i kontakt med ett f.d. vittne och ville ställa samma frågor till JV för att jämföra svaren. Jag ringde JV först för tre veckor sedan ungefär, när de inte ringt tillbaka efter en vecka ringde jag 4-5 andra ställen utan resultat.

Jag ville ta kontakt med JV för objektivitetens skull och för att det hade gett arbetet större legitimitet. Hade sett snyggt ut i källförteckningen. Nu är jag dock ganska säger på att min reflektion av JV hade blivit densamma även om jag kommit i kontakt med dem.

Tack för ditt erbjudande, tyvärr ska arbetet lämnas in imorgon. Jag ville egentligen bara gråta ut lite här på flashback.

Pratade med min lärare idag och hon var väldigt förvånad att dom inte ringt tillbaka, då hon själv ordnat träffar med dom otaliga gånger.

Låter konstigt att de inte svarat.
Informerade du dem om att du talat med ett x-JV?
Det skulle isf kunna vara en anledning till att de inte hört av sig.
Jag skulle kunnat ge JV's svar direkt från litteraturen, men det blir ju inte samma sak då jag är ett X.
2009-11-10, 15:04
Medlem
dahnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Låter konstigt att de inte svarat.
Informerade du dem om att du talat med ett x-JV?
Det skulle isf kunna vara en anledning till att de inte hört av sig.
Jag skulle kunnat ge JV's svar direkt från litteraturen, men det blir ju inte samma sak då jag är ett X.

Nej, jag blev varnad av det förre detta vittnet att inte nämna att jag pratat med henne. Hade iof låtit bli att göra det även om hon inte varnat mig.

Om du har lust skulle du kunna svara på mina frågor som om du fortfarande var med i JV, jag skulle inte påstå att jag varit i kontakt med ett nuvarande JV då jag faktiskt sa till min lärare idag att jag inte fått kontakt med dem.

Det är dock 24 frågor, så jag kan förstå om du inte har lust eller har tid. Om du bestämmer dig för att svara på mina frågor väntar jag mig inga långa svar då jag egentligen endast är ute efter att kunna jämföra svar från ett nuvarande JV och ett f.d. JV. Jag förväntar mig heller inga citat från bibeln, då jag är väldigt ointresserad av denna heliga bok. Jag skickar i så fall ett word dokument via mail. Du kan skicka PM med mailadress om du är intresserad.

Tack på förhand.
2009-11-10, 16:25
Medlem
Citat:
Nej, jag blev varnad av det förre detta vittnet att inte nämna att jag pratat med henne. Hade iof låtit bli att göra det även om hon inte varnat mig.

Om du har lust skulle du kunna svara på mina frågor som om du fortfarande var med i JV, jag skulle inte påstå att jag varit i kontakt med ett nuvarande JV då jag faktiskt sa till min lärare idag att jag inte fått kontakt med dem.

Det är dock 24 frågor, så jag kan förstå om du inte har lust eller har tid. Om du bestämmer dig för att svara på mina frågor väntar jag mig inga långa svar då jag egentligen endast är ute efter att kunna jämföra svar från ett nuvarande JV och ett f.d. JV. Jag förväntar mig heller inga citat från bibeln, då jag är väldigt ointresserad av denna heliga bok. Jag skickar i så fall ett word dokument via mail. Du kan skicka PM med mailadress om du är intresserad.

Tack på förhand.

You got PM.

Jag kan göra ett ärligt försök att svara som ett JV skulle göra.
JV bygger alla sina svar på bibelcitat även om de ofta är tagna ur sitt sammanhang.
Men jag kan avstå från citaten och bara försöka redogöra för åsikterna.
Deal?
2009-11-10, 18:43
Medlem
tjackalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Ber om ursäkt för den långa texten...

Det finns väl såväl goda som mindre goda(ja, kalla dem rent utav onda ibland) människor inom JV som även utanför JV. Jag väljer inte sida alls. Man får tro på vad man vill, lite tveksamt dock om det är så att det skadar andra, men i övrigt så får var och en tro precis vad man vill, och göra detta med, så länge som man inte skadar annan person osv. Är alltså bara en reflektion över en sak jag undrat lite över åren igneom....

Nu får jag säkert skit för denna av min bror, men ställer mig varken för eller emot. Talar bara om lite hur attityder kan se ut inom en mer sluten rörelse...

Peace!
bra J*VLA skrivet! (tog inte med hela) men allt var bra, man känner igen sig så hårt haha.
2009-11-10, 18:46
Medlem
tjackalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vet inte vad du tänker på...men "det stora Babylon" är all falsk religion.
"Vilddjurets bild" och "vilddjuret som var men inte är men som kommer att resa sig" är FN.
"Draken" är Satan.
"Det lilla hornet som talar stora ord" är Angloamerika...

Uj, nu måste jag ta till boken....har glömt en hel del...

Eller du kanske tänkte på ngt annat?

Om man nu ska ta boken bokstavligen så kan man ju tolka sakerna du talar om som några helt andra riken. Som fanns då boken tydligtvis skrev. Tex det verkliga babylon eller varför inte Romar riket?, då romarna inte var ett folkslag många tyckte om i dessa områden.
2009-11-10, 18:58
Medlem
dahnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
You got PM.

Jag kan göra ett ärligt försök att svara som ett JV skulle göra.
JV bygger alla sina svar på bibelcitat även om de ofta är tagna ur sitt sammanhang.
Men jag kan avstå från citaten och bara försöka redogöra för åsikterna.
Deal?

Very good deal! Vissa av mina frågor kan man nog inte ens svara med bibelcitat. Tack så mycket!
2009-11-11, 03:45
Medlem
bombaccis avatar
kan man tjäna några pengar på jehovas vittnen?

verkar dåligt betalt annars att vara sekteldare i sverige men lite kul med pingst. Har teologisk utbildning, men ja jehovas vittnen verkar inte ge så mycket i plånboken, men man kanske får träffa många tjejer åtminstone.
2009-11-11, 10:29
Medlem
dahnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
kan man tjäna några pengar på jehovas vittnen?

verkar dåligt betalt annars att vara sekteldare i sverige men lite kul med pingst. Har teologisk utbildning, men ja jehovas vittnen verkar inte ge så mycket i plånboken, men man kanske får träffa många tjejer åtminstone.

Ett f.d. JV berättade för mig att JV tjänar pengar framförallt på fastigheter. Samlingshallen i Strängnäs är ett exempel på en mycket lukrativ affär.

JV ber om bidrag för att bygga och använder sina medlemmar gratis för att bygga. Man bokar in en helg tex där alla som har kunskaper hjälper till, snabbt och lätt blir det gjort, det är orsaken till att de flesta Rikets salar är väldigt simpla. Sedan säljer man ofta byggnaderna efter några år och får på så sätt en saftig vinst. Enligt det f.d. vittne jag nämnde innan tillhör JV de 50 rikaste fastighetsägarna i USA.

(Nu ska jag läsa på om pingströrelsen. Man kan säga att halva min släckt är med i pingstkyrkan, en morbror är bla pastor, men jag vet i princip ingenting om vad dom står för. Har dock alltid tyckt att dopen har varit lite annorlunda.)
2009-11-11, 10:42
Medlem
dahnels avatar
Jag har en fråga till er kunniga. Hur förklarar JV den ondska som finns? Jehova skapade Lucifer, kommer inte ondskan då ytterst från Gud? Har man någon annan förklaring än kristendomen i stort?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in