2009-08-27, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julistaja
ADMIN tycker väl att ni snackar lite väl mycket SKIT om människor och deras värderingar? Har suttit här i ett par veckor och "iakttagit" flera trådar angående religiositet. Mest för att jag forskar i hur människor beter sig på internet. Måste säga att dom som beter sig värst i detta forat är dom som opponerar sig emot Jehovas vittnens tro. Sjukt. Har vi inte religionsfrihet i detta land?

En del människor borde skämmas å det grövsta!

Nej, de som beter sig värst är vissa JV.

Som lägger ut långa citat från sin litteratur som ren propaganda.

Som upprepade gånger ber om bevis i en viss fråga, och när bevis ges, direkt från deras egen litteratur så har de mage att säga "jag läste det inte ens"

Som sätter i stort sett alla meningsmotståndare på sin "ignore-lista".

Som påstår om andra att de ljuger.

Som kräver svar av andra, men själva vägrar svara på frågor.

Som dessutom inte drar sig för att bli direkt oförskämda mot andra på forumet.

Som ljuger genom att tex påstå att man förföljer Jehova, bara för att man inte delar JVs tro.

Listan kan göras mycket längre.

Vissa borde skämmas, ja det har du rätt i.
2009-08-27, 13:24
Medlem
Citat:
ADMIN tycker väl att ni snackar lite väl mycket SKIT om människor och deras värderingar? Har suttit här i ett par veckor och "iakttagit" flera trådar angående religiositet. Mest för att jag forskar i hur människor beter sig på internet. Måste säga att dom som beter sig värst i detta forat är dom som opponerar sig emot Jehovas vittnens tro. Sjukt. Har vi inte religionsfrihet i detta land?

Du får hemskt gärna exemplifiera med inlägg vars upphovsmän borde skämmas å det grövsta.

Jag kan tänka mig att det är ngt vanligare i trådar om JV inlägg av typen: "Öhh... Det var en kärring från Jeeehovas som försökte hjärntvätta mig förra veckan, jag drog fram kuken och skanderade heil Satan medans jag hämtade en kökskniv... bla bla... Sedan dess har då ingen hälsat på mig igen. Nääe det där är sjuka jävlar som bara försöket utnyttja folk och hjälpa pedofiler att våldta barn... bla bla bla...."

Är det denna typ av inlägg du menar?
2009-08-27, 17:42
Medlem
Citat:

Varför ska man inte granska Jv tycker du? Kommer det fram för mycket obekväma sanningar? Många som skriver här är f.d Jv eller har släkt som är Jv, vem är du att sätta munkavle på debatten? Vilka andra ska man inte opponera sig mot? Scientologerna eller Knutbysekten kanske? Jo vi har religionsfrihet i det här landet men vi har något mycket större och det är demokrati och rätten att yttra sig, men sådana som du vill väl begränsa den i möjligaste mån efter vad du anser vara sant! Vi andra kan nog betacka oss för den här typen av inlägg i fortsättningen! Tycker nog att det är du som borde skämmas.
2009-08-27, 19:38
Medlem
SinCitys avatar
Citat:

Vilket värnar du högst om? Religionsfrihet eller yttrandefrihet? Går lite hand i hand va numer eller? Skäms på dig själv och pys tillbaks till familjeliv.se och bli censurerad!

Peace!
2009-08-28, 13:07
Medlem
Om avhoppare

Fick ett tips om att senaste numret av tidningen Amelia, nr 19, innehåller en artikel om avhoppare från JV, så jag skaffade tidningen.

Det är en stor artikel, eller kanske snarare två artiklar, om två unga kvinnor som har lämnat JV, och därför inte längre kan ha någon kontakt med sina föräldrar och syskon.

Det är så sorgligt.
2009-08-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Fick ett tips om att senaste numret av tidningen Amelia, nr 19, innehåller en artikel om avhoppare från JV, så jag skaffade tidningen.

Det är en stor artikel, eller kanske snarare två artiklar, om två unga kvinnor som har lämnat JV, och därför inte längre kan ha någon kontakt med sina föräldrar och syskon.

Det är så sorgligt.

Och ändå skriver de i Vakna, juli så här:

"Ingen bör tvingas att tillbe Gud på ett sätt som han eller hon inte kan godta eller att välja mellan sin tro och familjen."

Fast då menar de människor som vill bli JV, men stoppas av familjen.

Det gäller tydligen inte när det är tvärtom.

Dubbelmoral och hyckleri så det skriker om det.
2009-08-29, 13:53
Medlem
Citat:

Det är så sorgligt.

Ingen som har läst artiklarna??
2009-08-29, 16:24
Medlem
Citat:

Hej Gitte, jag ska förbi affären en sväng om ett tag. Ska köpa tidningen då. (Det är ju då ingen tidning jag brukar köpa så det va ett bra tips, hade missat det helt annars).
2009-08-29, 16:57
Medlem
Citat:

Samma gnäll som vanligt.
Varför ger ni inte upp och blir präster i Sv kyrkan?
2009-08-29, 17:09
Medlem
Vilken ynklig kommentar

Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Samma gnäll som vanligt.
Varför ger ni inte upp och blir präster i Sv kyrkan?

Materialet var fullständigt berättigat. Jag känner ingen som vill bli präst i svenska kyrkan. Du har som vanligt inget att komma med. Varför ger du inte upp och i stället lojalt bojkottar detta forum som din Herre i Brooklyn önskar? Varför fortsätter du att skada din organisation?
2009-08-29, 18:39
Medlem
Donnie-Darkos avatar
Har hört att om man hinner dö innan gud griper in och sedan blir uppväckt i ett paradis.
Då får man inte fortsätta leva med den kvinnan man hade innan man dog. Stämmer detta? Och varför är det så.
2009-08-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnie-Darko
Har hört att om man hinner dö innan gud griper in och sedan blir uppväckt i ett paradis.
Då får man inte fortsätta leva med den kvinnan man hade innan man dog. Stämmer detta? Och varför är det så.

Döden skiljer oss åt, men vad som händer i uppståndelsen vet vi inte ett något om, bara det löftet att vi får liv och JHVH kommer att mätta allt levande önskan. - Psalm 145:16

Malaki kapitel 3:13 -18

13 "Starka har era ord vari mot mig",' har Jehova sagt.
Och ni har sagt: "Vad har vi talat med varandra mot dig?"
14 "Ni har' sagt: 'Det har inget värde att [man] tjänar Gud." Ock vilken vinning [har vi] av att vi har hållit förpliktelsen mot honom och att vi har vandrat missmodigt för härars Jehovas skull?
15 Och nu prisar vi de förmätna lyckliga? Ja, de som bedriva, ondska har byggts upp." Dessutom har de satt Gud på prov ock kommer ständigt undan.'"'
16 Vid den tiden talade de som fruktar Jehova med varandra, var och en med sin kamrat, och Jehova fortsatte att ge akt och lyssna.' Och en minnesbok började skrivas inför honom för dem som fruktar Jehova och för dem som tänker på hans namn."
17 "Och de kommer sannerligen att bli mina"," har härars Jehova sagt, "på den dag då jag frambringar en särskild 'egendom." Och jag skall visa medömkan med dem, alldeles som en man visar medömkan med sin son som tjänar honom
18 Och ni kommer sannerligen att åter se [skillnaden] mellan en rättfärdig och en ondskefulla mellan en som tjänar Gud och en som inte tjänar honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in