2009-10-23, 12:19
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Ok, du vill ha sandlådenivå här!

Det vill inte jag, därför nonchalerar jag alltid inlägg som schvamps.

Kan inte heller se hur hans förolämpning av JV kan ge dig rätt att förolämpa all pingstvänner?

Sandlådenivå blir det när du kommenterar mina inlägg som inte alls är i närheten av andras. Att du inte förstår att "Är du pingstvän?" är ett skämt och inte alls allvarligt menat är bara trist. Hur kunde jag veta att du skulle koka över för mitt väldigt milda inlägg och blunda för schvamp´s? Jo för det har hänt förut. Du hänger upp dig på det jag skriver och blundar för andras inlägg som ofta är väldigt mycket mer påhopp.

Det är väldigt populärt att hoppa på Flexbärt, och jag ser inte att du kommenterar detta. Om du inte gillar påhopp så borde du väl isåfall yttra ditt ogillande även då? Varför gör du inte det? Verkar bara vara när JAG skriver något DU anser vara påhopp som du överhuvudtaget yttrar dig.
Senast redigerad av ConDodgy 2009-10-23 kl. 12:21.
2009-10-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Får beklaga din okunnighet, tror du vi Jv är dumma, klart vi kollat all, t o m vå literaturen tar upp om sådan som vissa menar är fel och då får vi en sakligt sätt förklaring i t ex "Frågor från läsekretsen.

Kollat allt?
JV kollar i Vakttornet för att bekräfta att Vakttornet har rätt.
Att kolla med andra källor avråds ifrån för då riskerar man att bli "lurad av Satans värld".
2009-10-23, 16:18
Medlem
Citat:
Om du kan din Bibel så var det frågan om rättvis avrättning, t ex när man sjunkit så lågt att man tillbad molok (en gud man offrade levande barn till) t ex och då visade Gud att sådant gick inte för sig, så det blev en rättvis avrättning efer många varningar.

Det kommer att bli en rättvis avrättning igen:
Uppenbarelseboken 11:18
”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5
* Ordagrant ständigt

2 Petrus 3:7
”Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas.”

Ps läs gärna Malaki 3:13 - 18 och 2 Per 3_1-10 samt Upp 21.3-5

Du menar på allvar att en tokig boktryckare från NewYork skulle fått i uppdrag från bibelns gud att vara dess ställföreträdare/organisation på jorden och att alla som inte tror på detta nonsens måste dö?
2009-10-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Tror du på atomer? Du har läst om dom i böcker och tidskrifter?

Du anser dig ha högre IQ än religiösa människor? Högmodig? =)

haha det här var ju roligt..försök att se atomen i vitögat och berätta vad du ser.
2009-10-23, 16:24
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusmannen
haha det här var ju roligt..försök att se atomen i vitögat och berätta vad du ser.

Precis, det är inte lätt att se atomer men ändå tror du på dom?
2009-10-23, 16:24
Medlem
Citat:
Tror du på atomer? Du har läst om dom i böcker och tidskrifter?

Du anser dig ha högre IQ än religiösa människor? Högmodig? =)

För din upplysning så finns det faktiskt elektronmikroskop som kan se atomer numera...det gäller att hänga med ser du!!
2009-10-23, 16:28
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
För din upplysning så finns det faktiskt elektronmikroskop som kan se atomer numera...det gäller att hänga med ser du!!

Jag frågade rusmannen om han hade sett någon, för han ansåg att bara folk med låg IQ tror på något dom inte sett. Det gäller att läsa inläggen hörrö!
Senast redigerad av ConDodgy 2009-10-23 kl. 16:31.
2009-10-23, 16:46
Medlem
Citat:
Jag frågade rusmannen om han hade sett någon, för han ansåg att bara folk med låg IQ tror på något dom inte sett. Det gäller att läsa inläggen hörrö!

Svettigt att hänga med i alla debatter just nu hehe..
2009-10-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Ok, du vill ha sandlådenivå här?

Och det ska komma ifrån dig !?
2009-10-23, 19:33
Medlem
Citat:
Och det ska komma ifrån dig !?

Hahaha, så underbart roligt!
2009-10-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
ännu roligare...men jag har inget intresse av att granska atomer...jag är glad att jag kan se vad som är rätt och fel
2009-10-23, 21:44
Medlem
tjackalens avatar
Citat:
Får beklaga din okunnighet, tror du vi Jv är dumma, klart vi kollat all, t o m vå literaturen tar upp om sådan som vissa menar är fel och då får vi en sakligt sätt förklaring i t ex "Frågor från läsekretsen.

Du tar ju i princip bara upp saker från bibeln och sällskapets tidsskrifter. Menar tar du inte in något av all fakta som finns utanför sällskapet?

Citat:
Bara det att du kallar på Satan Djävulen visar vem du tillhör.

Tycker det låter mer som främligsfientligt närstan lite nazistiskt att säga att alla som inte tillhör JV är "världsliga" eller tillhör hit och dit och därför är dem lägre människor.

Man ska inte dömma människor var det inte så Jesus lärde?

Tycker du kringel krånglar dig runt mkt av vad som sägs i ren fakta..
Senast redigerad av tjackalen 2009-10-23 kl. 21:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in