2009-07-02, 20:43
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Sen när fick du makt att avgöra vad eller vem Gud hatar?

Det står i bibeln .. när du utövar de gärningarna så är du i ett tillstånd som Gud fördömmer/hatar
2009-07-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Det står i bibeln .. när du utövar de gärningarna så är du i ett tillstånd som Gud fördömmer/hatar

Jag trodde i min enfald att dömmandet var förbehållet Gud.
Har du fått andra besked?

Var i Bibeln står det att Gud fördömer den som följer sitt samvete och det som man kan se bevis för?
Var står det att Gud hatar den som sätter hans ord före en mänsklig organisations?
2009-07-02, 20:49
Medlem
Citat:
Så du menar att sällskapet gör fel när man utesluter?
Så du menar att man ska prata med avfällingar??

Vad har dessa två frågor med ngnting av det jag skrev att göra?

Men iofs Bordeline.... .....du kan ju fundera på det där vilka du bör samtala med.

Du som e så dömande mot andra borde inte sitta här och göra det du gnäller på andra om.

Eller handlar du rätt som skriver och läser här?
2009-07-02, 21:00
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vad har dessa två frågor med ngnting av det jag skrev att göra?

Men iofs Bordeline.... .....du kan ju fundera på det där vilka du bör samtala med.

Du som e så dömande mot andra borde inte sitta här och göra det du gnäller på andra om.

Eller handlar du rätt som skriver och läser här?

Kände du dig träffad av frågorna eftersom du inte förmådde svara på dom?
2009-07-02, 21:02
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Jag trodde i min enfald att dömmandet var förbehållet Gud.
Har du fått andra besked?

Var i Bibeln står det att Gud fördömer den som följer sitt samvete och det som man kan se bevis för?
Var står det att Gud hatar den som sätter hans ord före en mänsklig organisations?

Inget dömande .. Ditt agerande visar vad du är för en person. Det kommer du aldrig ifrån! Ditt agerande dömer dig själv!
2009-07-02, 21:17
Medlem
Citat:
Inget dömande .. Ditt agerande visar vad du är för en person. Det kommer du aldrig ifrån! Ditt agerande dömer dig själv!

Precis.
Då kan varken du eller jag eller nån annan människa avgöra vem Gud fördömer
eller hatar.
Ingen av oss vet det innersta motivet till nån annans agerande.
Därför har vi inte rätten att döma en annan människa.
2009-07-02, 21:20
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Du tycker att de jävlas med dig?
Och då vill du jävlas med dem?
Varför vill du jävlas med människor som tror att de kan erbjuda dig nåt bra?
Jag förgör saker jag ogillar, fascism brukar det kallas det om du inte visste, eller bara rent svineri. Vad som är bra eller dåligt är upp till varje enskild individ att avgöra och i detta fall står jag på dåligt, ifrågasätter du just den punkten har du allvarliga problem. Alla har sin åsikt. Så för att demonstrera: Någon bjuder dig på en tårta gjord på avföring, och jag antar att du inte gillar att äta avföring så därför står du på dåligt i den punkten och avböjer tårtan. För mig är avföringen broschyren osv, men eftersom jag är en idiot som redan konstaterat passar jag på att unleash the fucking fury för att jag tycker det är roligt.

Ser du parallellerna eller ska jag få lov att rita upp det åt dig också? Du är bara lack för att jag angrep något du värnar om. Men det här har inget med Jehovas vittnen att göra så just nu saknar jag en mod här inne.
Senast redigerad av surfacing 2009-07-02 kl. 21:25.
2009-07-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Jag förgör saker jag ogillar, fascism brukar det kallas det om du inte visste, eller bara rent svineri. Vad som är bra eller dåligt är upp till varje enskild individ att avgöra och i detta fall står jag på dåligt, ifrågasätter du just den punkten har du allvarliga problem. Alla har sin åsikt. Så för att demonstrera: Någon bjuder dig på en tårta gjord på avföring, och jag antar att du inte gillar att äta avföring så därför står du på dåligt i den punkten och avböjer tårtan. För mig är avföringen broschyren osv, men eftersom jag är en idiot som redan konstaterat passar jag på att unleash the fucking fury för att jag tycker det är roligt.

Ser du parallellerna eller ska jag få lov att rita upp det åt dig också?

Aha, en med svåra självhävdelsebehov.

*gäääsp*
*zzzzz*
2009-07-02, 21:31
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:

Där har du rätt. Vi behöver ingen yttre kraft eller domare för att döma oss. Det är vi alldeles perfekt kapabla till själva, både intellektuellt och känslomässigt, om vi bara vågar känna efter. Därför tycker jag det är intressant att just DU, Borderline, talar om att ens uppförande talar för sig själv. Du framstår nämligen som en extremt oförskämd och fördömande människa härinne. Det kanske inte betyder något för dig, för att dina regler bara gäller andra och inte dig. Vad vet jag.
2009-07-02, 21:33
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Aha, en med svåra självhävdelsebehov.

*gäääsp*
*zzzzz*
Nej inte alls. Jag är fullt stensäker på mina vägval och åsikter här i livet, det har aldrig handlat om rätt/fel, moral/ideal för mig. Det är i symbios med svaghet i min mening. Sen får du leka amatörpsykolog bäst du vill.

Vem är du själv?
2009-07-02, 22:14
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Där har du rätt. Vi behöver ingen yttre kraft eller domare för att döma oss. Det är vi alldeles perfekt kapabla till själva, både intellektuellt och känslomässigt, om vi bara vågar känna efter. Därför tycker jag det är intressant att just DU, Borderline, talar om att ens uppförande talar för sig själv. Du framstår nämligen som en extremt oförskämd och fördömande människa härinne. Det kanske inte betyder något för dig, för att dina regler bara gäller andra och inte dig. Vad vet jag.

Jag är öppen och tar emot alla människor, men sen finns det folk som uppträder riktigt illa vilket gör att jag reagerar tillbaka och det gör att dom inte är min "kopp the" ...

Så enkelt är det!
2009-07-02, 22:17
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Jag är öppen och tar emot alla människor, men sen finns det folk som uppträder riktigt illa vilket gör att jag reagerar tillbaka och det gör att dom inte är min "kopp the" ...

Så enkelt är det!

Det kallas dominoeffekten. Skitbeteenden sprids. Man kan välja att vara del av det... eller inte suga åt sig andras dåliga energi utan i stället fokusera på att skapa bra saker, få människor att må bra. Tycker du verkar ha mkt negativ energi faktiskt. Det är tråkigt för dig.. men jag tror inte du är openminded nog för att förstå vad jag menar. Lycka till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in